خانهاخبار
نسخه بتای چهارم iOS 9: دوست‌داشتنی‌تر از همیشه

نسخه بتای چهارم iOS 9: دوست‌داشتنی‌تر از همیشه

اپل نسخه بتای چهارم iOS 9 را برای توسعه‌دهندگان عرضه کرده است. هنوز برای عرضه نسخه نهایی iOS 9 زود است، اما نسخه چهارم آن ویژگی‌های خوبی به این سیستم عامل اضافه کرده.
۱۳۹۴/۵/۱

image

 

در نسخه بتای سوم، اپل دو اپلیکیشن جدید خود را در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داد. اپل موزیک و نیوز اپلیکیشن‌های جدیدی‌اند که اپل در نسخه سوم آنها را به دست توسعه‌دهندگان سپرد تا با مزایا و به‌خصوص معایب این دو اپلیکیشن آشنا شود و مشکلات آنها را برطرف کند تا برای ارائه در نسخه نهایی iOS 9 آماده باشند.
نسخه چهارم iOS 9 هنوز راه زیادی تا تبدیل شدن به نسخه رسمی دارد. با توجه به اینکه اپل موزیک و نیوز هر دو به‌تازگی و در نسخه سوم به iOS 9 قدم گذاشته‌اند، نباید انتظار ارائه سریع iOS 9 رسمی را داشته باشیم.

ویژگی‌هایی که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم به‌تازگی به iOS 9 اضافه شده‌اند یا در این نسخه بهبود یافته‌اند.
 

بازگشت Home Sharing
در نسخه بتای شماره سه Home Sharing از سیستم عامل iOS حذف شده بود، اما در نسخه بتای شماره چهار این ویژگی بار دیگر به iOS اضافه شده است. این ویژگی، که سال‌ها در آیتونز وجود داشته، این اجازه را به کاربر می‌دهد تا مجموعه موزیک‌هایش را روی چندین کامپیوتر و دستگاه‌های iOS موجود در محل سکونتش به اشتراک بگذارد.

 

image

 


گزینه‌های انتخاب عکس: جدید، اما قدیمی
افراد بسیاری از گزینه‌های انتخاب عکس در نسخه چهارم صحبت می‌کنند، اما باید این نکته را در نظر داشت که این ویژگی در نسخه سوم هم در دسترس بود ولی توجهی به آن نشده بود. این ویژگی سبب می‌شود کاربر هنگام آپلود عکس، برای راحتی کارش، با گزینه‌هایی مواجه شود که دسترسی سریع به عکس‌ها را ممکن می‌کند. در میان این گزینه‌ها یک گزینه بیشتر نیز وجود دارد که احتمالا برای اپلیکیشن‌ها و افزونه‌هایی است که امکان دارد در آینده اضافه شوند.

 

image

 


اپل موزیک و امکانات بیشتر
اپل موزیک را اپل به‌تازگی معرفی کرده و در نسخه بتای شماره سه در دسترس توسعه‌دهندگان قرار داده است. در نسخه چهار ویژگی‌های جدیدی به این اپلیکیشن اضافه شده است. اگر وارد برگه اشتراک‌گذاری یا حذف یک آهنگ خاص شوید، کاور موزیک بزرگ‌تری نسبت به قبل نمایان می‌شود. گزینه‌های جدید برای لایک آهنگ، ایجاد ایستگاه رادیویی، اضافه کردن به موزیک من و اشتراک موزیک در شبکه‌های اجتماعی به اپل موزیک اضافه شده است.

 

image

 


نتایج جستجوگر بینگ را خاموش کنید
اگر به دیدن نتایج جستجوگر بینگ تمایلی ندارید، می‌توانید به‌راحتی خاموشش کنید تا دیگر نمایش جستجوی آن را مشاهده نکنید. برای این کار به این ترتیب عمل نمایید: Bing Web Result <Spotlight Search <General <Setting را خاموش کنید.

 

image

 

منبع: Cult of Mac

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

عازم

۱۳۹۴/۵/۱۵
بله درست میگی، من هم همین مشکل رو دارم، بخاطر iMessage که اس ام اس ارسال میکنه برای فعال شدن خودش به اپل و چون مخابرات ایران پشتیبانی نمیکنه برمیگرده و هزینه اش هم حساب میشه، من فعاا غیر فعال کردم ای مسچ رو، درضمن من یه مشکل خیلی بزرگتری دارم و اون این که سیم کارت من ایرانسل ۴جی هست اما از وقتی آپدیت کردم به ای او اس ۹ شده ۳ جی که سرعتشم فاجعه شده خطم، موندم تا آپدیت بعدی اگه درست نشه برمیگردم به ۸.۴ تا بعد....

داود

۱۳۹۴/۵/۴
منم با ios 9 همسن مشکلو دارم، پیگیری کردم ! ایرانسل گفت پیامک بین المللی داری !!!!!!

اردکانی

۱۳۹۴/۵/۳
با سلام
من خطم ایرانسله و از موقعه که به ios 9 آپدیت کردم هزینه هارواضافه میکنه
با نرم افزار my irancell چک کردم یه پیامکو 160 تومان و یایه دقیقه مکالمه رو 270 تومان حساب میکنه
جالبتر اینکه وقتی بر میگردم به ios 8.4 همه چیز درست میشه
در تمامی نسخه های بتای 9 این مشکل هست
دوستان بررسی کنند

امير

۱۳۹۴/۵/۲
سلام چطوري ميتونم اين نسخه از ios رو دريافت كنم؟؟؟؟؟؟

رضا سوباشی

۱۳۹۴/۵/۲
هه! دوست داشتنی