خانهاخبار
مشخصات فنی سامسونگ گلکسی تب اس۲ پیش از معرفی رسمی لو رفت

مشخصات فنی سامسونگ گلکسی تب اس۲ پیش از معرفی رسمی لو رفت

حالا که فاصله چندانی با معرفی رسمی نداریم، اهالی وب‌سایت Tablet Monkeys به اطلاعات و مشخصات فنی دو مدل مختلف گلکسی تب اس۲ دست پیدا کرده و آنها را منتشر کرده‌اند. پیش از ادامه صحبت‌ها و نقل آنچه در وب‌سایت Tablet Monkeys آمده، باید متذکر شویم که این اطلاعات تاییدشده نیستند و باید با احتیاط با آنها برخورد کنیم. اگر به‌دنبال خبرهای رسمی هستید، ظاهرا صبرکردن تنها کاری است که می‌توانید انجام دهید!
۱۳۹۴/۴/۲۹

چند روز پیش شنیدیم گلکسی تب اس۲ روز دوشنبه ۲۹ تیرماه رسما معرفی می‌شود. طی چند ماه گذشته خبرها و شایعات مختلفی دیده و شنیده‌ایم که هر یک گوشه‌ای از مشخصات این تبلت را آشکار می‌ساختند. برخی از آنها از مشخصات فنی خبر می‌دادند و برخی دیگر از ظاهر گجت می‌گفتند. حالا که فاصله چندانی با معرفی رسمی نداریم، اهالی وب‌سایت Tablet Monkeys به اطلاعات و مشخصات فنی دو مدل مختلف گلکسی تب اس۲ دست پیدا کرده و آنها را منتشر کرده‌اند. پیش از ادامه صحبت‌ها و نقل آنچه در وب‌سایت Tablet Monkeys آمده، باید متذکر شویم که این اطلاعات تاییدشده نیستند و باید با احتیاط با آنها برخورد کنیم. اگر به‌دنبال خبرهای رسمی هستید، ظاهرا صبرکردن تنها کاری است که می‌توانید انجام دهید!

 

با شماره مدل گجت‌ها شروع می‌کنیم. تبلت گلکسی تب اس۲ در دو مدل ۹.۷ و ۸ اینچی تولید شده است که به‌ترتیب با شماره مدل ST-T810 و ST-T710 شناخته می‌شوند. صفحه نمایش ۹.۷ اینچی مدل ST-T810 در رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و بدون شک سوپر آمولد خواهد بود. برای پردازنده این تبلت چیپ اگزینوس 7420 ساخت سامسونگ به کار رفته است. شایان ذکر است این چیپ همان چیپی است که به‌عنوان پردازنده روی گوشی هوشمند گلکسی اس۶ نیز استفاده می‌شود. رم این گجت ۳ گیگابایت، رزولوشن دوربین عقب ۸ مگاپیکسل و رزولوشن دوربین جلو ۲.۱ خواهد بود. در داخل تبلت باتری‌ای ۵۸۷۰ میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده است و اطلاعاتتان را فضای ذخیره‌سازی داخلی ۳۲ گیگابایتی حفظ می‌کند. در این مدل نیز مطابق معمول درگاه microSD تعبیه شده و کاربران می‌توانند فضای ذخیره‌سازی را به میزان دلخواه ارتقا دهند.

image

در طرف دیگر مدل ST-T710 را داریم که از نسبت نمایش ۴:۳ بهره می‌برد؛ بنابراین رزولوشنی که روی صفحه نمایش می‌بینیم بسیار نزدیک به رزولوشن صفحه نمایش سری آیپد با اندازه ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل است. صفحه نمایش این مدل نیز از نوع سوپر آمولد ساخته شده است. اکثر مشخصات فنی این مدل با مدل ST-T810 یکسان و اصلی‌ترین تفاوت همان اندازه صفحه نمایش است. روی مدل ۸ اینچی نیز اگزینوس 7420 به کار رفته است و رم ۳ گیگابایتی و دوربین‌های ۸ و ۲ مگاپیکسلی هم می‌توانید در آن پیدا کنید. ناگفته پیداست که به‌دلیل کوچک‌تر بودن ابعاد صفحه نمایش و طبعا ابعاد کوچک‌تر دستگاه، باتری‌ای که روی این مدل تعبیه شده کوچک‌تر از باتری مدل ۹.۷ اینچی است. عددی که به‌عنوان ظرفیت باتری مدل ۸ اینچی گلکسی تب اس۲ اعلام شده ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعت است.

 

سیستم عامل هر دو این تبلت‌ها به‌طور پیش‌فرض اندروید ۵ لالیپاپ است؛ البته به احتمال زیاد نسخه نصب‌شده ۵.۰.۲ باشد و با عرضه نسخه ۵.۱ برای آنها فاصله چندانی نداشته باشیم. در کنار مشخصات فنی مختلف از قیمت تبلت‌ها نیز سخن به میان آمده است. قیمت اعلام‌شده برای مدل ۸ و ۹.۷ اینچی به‌ترتیب ۳۹۹ و ۴۹۹ دلار امریکاست. البته نسخه دیگری از این تبلت‌ها نیز عرضه می‌شود که از فناوری LTE پشتیبانی می‌کند. مدل LTE هر دو تبلت فوق نسبت به قیمت ذکرشده ۹۹ دلار گران‌تر است؛ یعنی ۴۹۸ دلار برای مدل ۸ اینچی و ۵۹۸ دلار برای مدل ۹.۷ اینچی؛ قیمت‌گذاری‌ای که تا حد زیادی شبیه قیمت‌گذاری گلکسی تب اس است.

منبع: androidheadlines

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)