خانهاخبار
بهترین فبلت‌های بازار: کدام فبلت انتخاب بهتری برای شماست؟

بهترین فبلت‌های بازار: کدام فبلت انتخاب بهتری برای شماست؟

گوشی‌های همراه، با قابلیت‌های صوتی و تصویری جدیدی که روزبه‌روز در خود جای می‌دهند، کاربران را به سمت خرید گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ‌تر می‌کشانند و تولیدکنندگان گوشی‌های همراه نیز دیگر به‌خوبی می‌دانند گوشی‌هایی با نمایشگر کوچک‌تر از 5 اینچ به‌سختی جایی در انتخاب کاربران دارند. اگر شما هم این روزها به فکر خرید گوشی همراه بزرگ یا فبلت افتاده‌اید، با ما همراه شوید تا برخی نمونه‌های خوب و باکیفیت بازار را به شما معرفی کنیم.
۱۳۹۴/۵/۳

آیا هیچ‌وقت به انتخاب و خرید فبلت فکر کرده‌اید؟ تا کنون پیش آمده که نمایشگر 5 اینچی گوشی‌ها نیازگوی کارهای شما نباشد؟ اگر فکر می‌کنید تبلت گزینه مناسبی برایتان نیست و ترجیح می‌دهید گوشی کمی بزرگ‌تر، یا همان فبلت، در دست بگیرید، با ما همراه شوید تا 10 فبلت خوب را به شما معرفی کنیم.

پرچمداران شرکت‌ها هر سال، علاوه بر اینکه ویژگی‌هایی پیشرفته‌تر مطابق استانداردهای جدید به خود اختصاص می‌دهند، کمی هم از نظر اندازه بزرگ‌تر می‌شوند. تولیدکنندگان گوشی‌های همراه، با شناختی که از کاربران پیدا کرده‌اند، به‌خوبی از نیاز بازار آگاه شده‌اند و به آن اهمیت می‌دهند و می‌دانند کاربران این روزها سراغ گوشی‌های بزرگ‌تر می‌روند.

دیگر نمایشگر 4 یا 5 اینچی جوابگوی نیاز کاربر نیست و تبلت‌ها هم، اگرچه قابلیت حمل آسان دارند، جای تلفن همراه را نمی‌گیرند و صحبت کردن با آنها چندان خوشایند نیست. به همین دلیل بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند سراغ دیوایسی بروند که حد وسط این دو باشد و مجبور نباشند همزمان دو دیوایس همراهشان داشته باشند.

در چنین شرایطی فبلت‌ها به‌عنوان گزینه‌ای قابل قبول پیش روی کاربر قرار می‌گیرد. استقبال از این تلفن‌های هوشمند بزرگ روزبه‌روز بیشتر می‌شود و به همین دلیل شرکت‌های تولیدکننده نیز گزینه‌های خوبی برای کاربران فراهم کرده‌اند. پرچمدار جدید ال‌جی یعنی LG G4، گلکسی اس 6 سامسونگ، آیفون 6 پلاس و بسیاری گوشی‌های دیگر از جمله فبلت‌های خوب بازار به شمار می‌روند. البته فبلت‌ها به گوشی‌های پرچمدار محدود نیستند و بین گوشی‌های میان‌رده نیز فبلت‌های خوبی می‌توان یافت. در ادامه به معرفی 10 فبلت برتر بازار می‌پردازیم.

 

Microsoft Lumia 640 XL

اگر به‌دنبال گوشی ارزان‌قیمت با نمایشگر بزرگ و سیستم عامل ساده و راحت هستید، لومیا 640 XL انتخابی مناسب است. رابط کاربری ویندوزفون ساده و روان است، اما، برخلاف اندروید و iOS، اپلیکیشن‌های زیادی در اختیار نخواهید داشت. به‌هرحال با توجه به قیمت کم این گوشی و ویژگی‌های مناسبی که در اختیار دارد گله و شکایت بابت اپلیکیشن‌ها بی‌مورد است!

علاوه بر این، لومیا 640 XL جز اولین گوشی‌هایی است که به ویندوز 10 آپدیت خواهد شد و بدین ترتیب با خرید آن می‌توانید از آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز روی گوشی‌تان بهره‌مند شوید؛ سیستم عاملی که قرار است ویژگی‌های بسیاری به گوشی‌های ویندوزی بیاورد.

مشخصات:

سیستم عامل: ویندوزفون 8.1

صفحه نمایش: 5.7 اینچی با رزولوشن 720 در 1280

رم: 1 گیگابایت

حافظه داخلی: 8 گیگابایت

باتری: 3000 میلی‌آمپرساعت

دوربین پشت: 13 مگاپیکسل

دوربین جلو: 5 مگاپیکسل

 

image

 

HTC Desire 820

در جدال میان گوشی‌های با نمایشگر بزرگ، HTC Desire 820 از معدود گوشی‌هایی است که پردازنده 64 بیتی و دوربین جلو 8 مگاپیکسلی به خود اختصاص داده. طراحی این گوشی بسیار تحسین‌برانگیز است و اگرچه از پلی کربنات ساخته شده، بسیار جذاب است و احساس محصولی باکیفیت به کاربر می‌دهد.

نمایشگر 720p این گوشی شاید شارپ‌ترین نمایشگر موجود نباشد، اما، با توجه به قیمت گوشی، کاملا قابل قبول است.

مشخصات:

سیستم عامل: اندروید 4.4

صفحه نمایش: 5.5 اینچی با رزولوشن 720 در 1280

رم: 2 گیگابایت

حافظه داخلی: 16 گیگابایت

باتری: 2600 میلی‌آمپرساعت

دوربین پشت: 13 مگاپیکسل

دوربین جلو: 8 مگاپیکسل

 

image

 

Sony Xperia Z Ultra

این گوشی 6.4 اینچی، با اندازه بزرگ نمایشگرش، بهترین جایگزین برای تبلت است، زیرا تفاوت چندانی با تبلت‌های 7 اینچی ندارد. در عمل این فبلت نمی‌تواند عملکردی مانند گوشی موبایل داشته باشد؛ با این حال، اگر بتوانید با سایز آن کنار بیایید، ویژگی‌های خوب بسیاری در این فبلت خواهید یافت.

گوشی از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و بدنه پشتی شیشه‌ای و ضخامت کم (6.5) میلی‌متری‌اش آن را از سایر فبلت‌های بازار متمایز می‌کند. این فبلت، همچون بسیاری دیگر از گوشی‌های سونی، ضدآب و ضد گردوغبار است. پردازنده چهارهسته‌ای و قدرتمند اسنپدراگون 800 با فرکانس 2.2 گیگاهرتز در کنار 2 گیگابایت حافظه رم هرگونه پردازش را در این گوشی سرعت می‌بخشد. نمایشگر بزرگ و باکیفیت Z Ultra آن را دیوایس خوبی برای تماشای فیلم کرده است.

مشخصات:

سیستم عامل: اندروید 5

صفحه نمایش: 6.4 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920

رم: 2 گیگابایت

حافظه داخلی: 16 گیگابایت

باتری: 3050 میلی‌آمپرساعت

دوربین پشت: 8 مگاپیکسل

دوربین جلو: 2 مگاپیکسل

 

image

 

LG G Flex 2

فبلت جی فلکس2 ال‌جی تنها فبلت خمیده بازار است که هم ظاهری متفاوت از رقیبان خود دارد و هم قیمتی کمی بیشتر از آنها. به همین دلیل ما هم آن را، با وجود ویژگی‌های خوبش، گزینه اول فهرستمان قرار ندادیم.

همان‌طور که از نامش هم پیداست، این گوشی قابلیت اندکی خم شدن دارد، اما موقع خم کردنش باید مراقب باشید نصفش نکنید! این گوشی، همچون سری قبلی جی فلکس، از طراحی زیبا و منحصربه‌فردی برخوردار است و از قابلیت خودترمیمی در قاب پشتی نیز بهره می‌برد؛ درنتیجه خط‌و‌خش‌های جزئی که روی بدنه‌اش بر اثر خم کردن ایجاد می‌شود به‌طور خودکار ترمیم می‌شود.

مشخصات:

سیستم عامل: اندروید 5

صفحه نمایش: 5.5 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920

رم: 2 یا 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 16 یا 32 گیگابایت

باتری: 3000 میلی‌آمپرساعت

دوربین پشت: 13 مگاپیکسل

دوربین جلو: 2.1 مگاپیکسل

 

image

 

 Samsung Galaxy Note 3

بدنه پشتی این اسمارت‌فون بزرگ از چرم مصنوعی ساخته شده است. هرچند نسل جدید آن نیز سال گذشته عرضه شده و دیگر گوشی جدیدی به شمار نمی‌رود، از مشخصات قابل توجهی همچون پردازنده 2/3 گیگاهرتزی و چهارهسته‌ای اسنپدراگون 800 در کنار 3 گیگابایت رم بهره می‌برد. بنابراین در قدرت پردازشی این گوشی اصلا نباید تردید کرد. نمایشگر 5.7 اینچی آن از نوع سوپر آمولد است و تصاویری شارپ و جذاب پیش رویتان می‌گذارد.

نوت 3 سامسونگ با داشتن قلم، خود را از دیگر فبلت‌ها متمایز کرده است. طول عمر باتری این گوشی بسیار قابل توجه است و با توجه به قدرت پردازشی و نمایشگر بسیار خوب می‌توان آن را گزینه‌ای عالی دانست.

مشخصات:

سیستم عامل: اندروید 5

صفحه نمایش: 5.7 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920

رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 16 / 32 / 64 گیگابایت

باتری: 3200 میلی‌آمپرساعت

دوربین پشت: 13 مگاپیکسل

دوربین جلو: 2 مگاپیکسل

 

image

 

Huawei Ascend Mate 7

اگرچه در کنار کهنه‌کارهایی همچون سامسونگ و ال‌جی شرکت هوآوی جوان و کم‌تجربه به شمار می‌رود، به‌خصوص در بازار جهانی، محصولات این تولیدکننده چینی با امکانات بسیار مناسب و قیمت پایین‌تر نسبت به هم‌رده‌ها در بازار کشورمان علاقه‌مندان بسیار دارد. فبلت Ascend Mate 7 این شرکت نیز یکی از این محصولات قابل توجه است.

نمایشگر 6 اینچی با کیفیت تمام HD، بدنه آلومینیومی، طول عمر خوب باتری، پردازنده 8 هسته‌ای، 3 گیگابایت حافظه رم، دوربین 13 مگاپیکسلی و سنسور اثر انگشت ویژگی‌هایی هستند که اسند میت 7 هوآوی از آنها بهره می‌برد.

اسند میت 7 هوآوی را نمی‌توان قدرتمندترین فبلت بازار دانست و می‌توان فبلت‌هایی بهتر از آن با نمایشگر بهتر نیز پیدا کرد، اما باید گفت اگر به‌دنبال فبلتی مناسب با قیمت پایین هستید، از خرید این فبلت پشیمان نمی‌شوید.

مشخصات:

سیستم عامل: اندروید 4.4

صفحه نمایش: 6 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920

رم: 2 یا 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 16 یا 32 گیگابایت

باتری: 4100 میلی‌آمپرساعت

دوربین پشت: 13 مگاپیکسل

دوربین جلو: 5 مگاپیکسل

 

image

 

Samsung Galaxy Note Edge

این گوشی با نمایشگر خمیده‌اش ظاهری بسیار جذاب پیدا کرده، ولی نباید گول آن را خورد، زیرا این نمایشگر خمیده ویژگی‌های منحصربه‌فردی ندارد و تنها چند ویژگی ساده در آن قرار داده شده و هنوز راه زیادی در پیش است تا از نمایشگرش به‌خوبی استفاده شود.

اما سایر ویژگی‌های گلکسی نوت اج سامسونگ آن را به گوشی خارق‌العاده‌ای تبدیل کرده است. نمایشگر QHD و قلم S Pen Stylus از جمله این ویژگی‌ها هستند. باتری این گوشی از نوت 4 کوچک‌تر است و عملکردش کمی ضعیف‌تر از نوت 4 است، اما نه آن‌قدر که محسوس باشد.

مشخصات:

سیستم عامل: اندروید 5

صفحه نمایش: 5.6 اینچی ابا رزولوشن 1600 در 2560

رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی:32 یا 64 گیگابایت

باتری: 3000 میلی‌آمپرساعت

دوربین پشت: 16 مگاپیکسل

دوربین جلو: 3.7 مگاپیکسل

 

image

 

Google Nexus 6

نکسوس 6 اولین فبلت گوگل است و، با مشخصات خوبش، باید گفت هیچ چیزی کم ندارد. این گوشی نمایشگر 5.5 اینچی از نوع QHD، پردازنده چهارهسته‌ای اسنپدراگون 805 با فرکانس 2.7 گیگاهرتز و 3 گیگابایت حافظه رم دارد. این گوشی اندروید گوگل را روی خود دارد و، به‌لطف جدید بودنش در سری نکسوس، زودتر از همه گوشی‌های اندرویدی به‌روزرسانی اندروید را دریافت می‌کند.

مجهز بودن به ویژگی توربو شارژینگ نشان می‌دهد این گوشی پرچمداری خوب با ویژگی‌های عالی است و نباید انتظار قیمت پایین داشت.

مشخصات:

سیستم عامل: اندروید 5.1

صفحه نمایش: 5.96 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560

رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 یا 64 گیگابایت

باتری: 3220 میلی‌آمپرساعت

دوربین پشت: 13 مگاپیکسل

دوربین جلو: 2 مگاپیکسل

 

image

 

iPhone 6 Plus

شاید اگر گوشی اندرویدی 5.5 اینچی پیش رویتان باشد، آنقدرها هم مهم نباشد که در دسته فبلت‌ها قرار می‌گیرد یا خیر، اما وقتی با دیوایسی از اپل روبرو باشید، 5.5 اینچ خیلی خیلی بزرگ است. تولید نسل جدید آیفون‌ها، از نظر اندازه نمایشگر، برای اپل سنت‌شکنی محسوب می‌شد و این شرکت بالاخره مجبور شد بپذیرد گوشی کوچک دیگر طرفدار ندارد.

آیفون 6 پلاس نمایشگری با رزولوشن 1080 در 1920 دارد و ویژگی‌هایی متمایز که آن را از سایر رقیبان جدا می‌کند. دوربین 8 مگاپیکسلی این گوشی اگرچه از نظر عدد مگاپیکسل بالاترین نیست، با تثبیت‌کننده اپتیکی تصویر که در آن به کار رفته، می‌توان آن را یکی از بهترین دوربین‌های حال حاضر در اسمارت‌فون‌ها دانست. پردازنده این گوشی دوهسته‌ای است، اما عملکرد دستگاه در اجرای برنامه‌ها و بازی‌ها از بسیاری از رقیبانش با پردازنده 8 هسته‌ای هم بهتر است.

مشخصات:

سیستم عامل: iOS 8

صفحه نمایش: 5.5 اینچی با رزولوشن 1080 در 1920

رم: 1 گیگابایت

حافظه داخلی: 16/ 64 / 128

باتری: 2915 میلی‌آمپرساعت

دوربین پشت: 8 مگاپیکسل

دوربین جلو: 1.2 مگاپیکسل

 

image

 

Samsung Galaxy Note 4

سامسونگ یکی از اولین شرکت‌هایی است که به عرضه فبلت روی آورد و آن را به‌عنوان جایگزینی برای تبلت پیش روی کاربران قرار داد. حالا نوت 4 این شرکت را، که آخرین فبلت سامسونگ در حال حاضر است، می‌توان به‌جرئت سلطان فبلت‌های بازار نامید.

نمایشگر 5.7 اینچی فوق‌العاده شارپ، روشن و با رزولوشن بالای 1440 در 2560 و از نوع سوپر آمولد نقطه عطفی برای این گوشی به شمار می‌رود و این فبلت را برای تماشای فیلم و بازی بهترین گزینه می‌کند. پردازنده 4 هسته‌ای 2.7 گیگاهرتزی اسنپدراگون 805 در کنار 3 گیگابایت رم پردازش در این فبلت را بدون هیچ گونه مشکلی به انجام می‌رساند. دوربین 16 مگاپیکسلی گوشی در کنار تثبیت‌کننده اپتیکی تصویر دیگر جنبه مثبت این گوشی است که دوستداران عکس  گرفتن با گوشی همراه را کاملا راضی نگه می‌دارد.

هر طور حساب کنید، از قلم S Pen این دستگاه گرفته تا بدنه فلزی یا سنسور اثر انگشت، نمی‌توان از کنارش بدون توجه گذشت و باید آن را بهترین فبلت حال حاضر بازار دانست.

مشخصات:

سیستم عامل: اندروید 5

صفحه نمایش: 5.7 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560

رم: 3 گیگابایت

حافظه داخلی: 32 گیگابایت

باتری: 3220 میلی‌آمپرساعت

دوربین پشت: 16 مگاپیکسل

دوربین جلو: 3.7 مگاپیکسل

 

image

 

منبع: techradar

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (33 نظر)

مهدی

۱۳۹۵/۶/۲۴
سلام ببخشید من بینs7نوت۵موندم اگه میشه راهنماییم کنیدکدوموبخرم ممنون

Abolfazl

۱۳۹۵/۴/۱۵
داخل همه ی سایت ها همینجوریه هیچکس داخل نظرها حرف راست رو نمیزنه همه می خوان ثابت کنن که گوشی من بهتره خب شما وقتی چیزی از گوشی نمیدونین الکی حرف نزنین
خب یه نفر میاد داخل سایت برای تحقیق گوشی بعضی ها هم حرف چرت میزنن اون بدبخت هم انتخاب اشتباه میکنه اگه چیزی از گوشی نمیدونین حرف نزنین

cloner

۱۳۹۵/۲/۲۵
سلام دوستان من واقعا بین دو گوشیه iphone 6s plus و galaxi note 5 موندم لطفا راهنماییم کنید کدومو بخرم مرسی .

شایان

۱۳۹۵/۲/۱۷
بهترین گزینه برای شما گوشی huawei mate7va 8 هس

کامی

۱۳۹۵/۱/۷
سلام.ممنون از سایت خوبتون. اگه ممکنه با توجه به موارد استفاده ی من راهنمایی کنین که چی بخرم. کیفیت دوربین برام مهمه، برای مطالعه متن هم روشنایی کافی و اندازه صفحه نمایش مناسب باشه. برای نیاز من فبلت بهتره یا تبلت؟ بودجه ام حداکثر تا 1,300 هست.