خانهاخبار
معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: با Duolingo کلاس زبان را به موبایل خود بیاورید

معرفی و بررسی تخصصی اپلیکیشن: با Duolingo کلاس زبان را به موبایل خود بیاورید

اگر به دنبال اپلیکیشن‌های آموزشی زبان هستید، در انتخاب Duolingo تردید نکنید؛ اپلیکیشنی که آرام‌آرام و بدون دردسر شما را با زبان خارجی آشنا می‌کند و با آزمون‌های مستمرش وادارتان می‌کند با علاقه دنبالش کنید.
۱۳۹۴/۴/۳۰

یادگیری زبان‌های خارجی همیشه طرفدارن بسیار دارد؛ این را به‌راحتی می‌توان از آموزشگاه‌های زبان فهمید که در هر گوشه‌وکنار دیده می‌شوند. اگرچه شرکت در کلاس‌های حضوری یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌های یادگیری زبان است، همیشه امکان شرکت در این کلاس‌ها برای همه فراهم نمی‌شود. به همین دلیل خیلی‌ها سراغ خرید کتاب‌های آموزشی می‌روند تا خودشان مطالعه کنند و معمولا هم پس از مدتی کتاب را کنار می‌گذارند و یادگیری زبان را نیز به دنبال آن فراموش می‌کنند.

کتاب‌های آموزشی حاوی مطالب بسیار ارزشمندند، اما چون فقط جنبه آموزشی را مد نظر قرار می‌دهند و به آزمودن چیزهایی که آموزش می‌دهند توجه نمی‌کنند، چنان که باید، کارآمد نیستند و تنها افرادی با اراده بسیار قوی می‌توانند از راه خواندن این کتاب‌ها به هدفشان برسند. اما امروز می‌خواهیم اپلیکیشنی به شما معرفی کنیم که نه‌تنها آموزش در سطوح مختلف را در خود جای داده، بلکه با آزمون‌های منظم کاربر را به ادامه کار تشویق می‌کند.

اپلیکیشن Duolingo، که امروز می‌خواهیم آن را بررسی کنیم، نه‌تنها برای افرادی مناسب است که به‌طور جدی به‌دنبال یادگیری زبانی جدیدند، بلکه افرادی را هم سرگرم می‌کند که دنبال گذراندن اوقات فراغت و یادگیری چیزی جدید در وقت‌های اضافه خودشان می‌گردند. با Duolingo تنها کافی است روزانه 10 الی 15 دقیقه وقتتان را به یادگیری زبان اختصاص دهید و پس از مدتی از نتیجه‌ای که به دست می‌آورید هیجان‌زده شوید.

این اپلیکیشن بیشترین گزینه‌ها را برای یادگیری پیش روی کاربران انگلیسی‌زبان می‌گذارد و آنها می‌توانند زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، ترکی و... بیاموزند. اما کاربران روسی، ایتالیایی، اسپانیایی و... نیز می‌توانند از زبان مادری‌شان برای یادگیری برخی زبان‌های دیگر استفاده کنند. البته، مثل همیشه، در میان زبان‌های مختلفی که در این اپلیکیشن پشتیبانی می‌شود هیچ گزینه‌ای برای کاربران فارسی‌زبان وجود ندارد، ولی اصلا جای نگرانی نیست. انگلیسی به‌کاررفته در این برنامه بسیار ساده و روان است و کاملا مشخص است که Duolingo با به‌کارگیری زبانی بسیار ساده برای کاربران انگلیسی‌زبان سایر کاربرانی را هم مد نظر قرار داده که زبان مادری‌شان در برنامه پشتیبانی نمی‌شود.

 

image

 

بهتر است سراغ این اپلیکیشن محبوب برویم. وقتی برنامه را باز می‌کنید، منوی انتخاب زبان موردنظر برای یادگیری پیش روی شما قرار می‌گیرد و می‌توانید از بین گزینه‌ها هرکدام را که می‌خواهید، انتخاب کنید. Duolingo به شما اجازه می‌دهد اگر از قبل با زبانی آشنایی دارید، چند مرحله جلو بروید؛ البته قبل از آن باید امتحان بدهید.

دولینگو قبل از اینکه مطالعه روزانه را به اندازه مشخص به شما تحمیل کند، این امکان را برایتان فراهم می‌کند که خودتان انتخاب کنید چه مدت زمانی در روز به مطالعه زبان دلخواهتان اختصاص می‌دهید. درنتیجه مطالعه دیگر برایتان خسته‌کننده نمی‌شود. البته این بخش را بعدا در تنظیمات هم می‌توانید تغییر دهید، پس نگران ثابت ماندن همیشگی‌اش نباشید.

در دولینگو تنها با گذراندن هر درس می‌توانید سراغ درس بعد و دوره‌های بعد بروید. اگر موفق به گذراندن دوره‌ای نشوید، برایتان تکرار می‌شود؛ اما اگر دیدید درس‌ها برایتان ساده است، می‌توانید از بخش‌های میان‌بر استفاده کنید و، با آزمون، چند سطح را همزمان بگذرانید.

 

image

 

آزمون‌ها به زبان انگلیسی بسیار ساده است تا مخاطبان غیرانگلیسی‌زبان نیز به مشکل برنخورند؛ سوالاتی از قبیل «ترجمه این متن چیست؟»، «کدام‌یک درست است؟» و مواردی از این دست طرح می‌شود که پس از مدتی به آنها عادت می‌کنید. البته باید اشاره کنیم که آشنایی اندک با انگلیسی نیز ضروری است، زیرا در برخی موارد باید ترجمه را به انگلیسی بنویسید.

 

image

 

در دولینگو با ساختن پروفایل شخصی می‌توانید از امکاناتی مانند ذخیره کردن روند پیشرفت خودتان یا اشتراک‌گذاری با دوستانتان بهره ببرید. بدین ترتیب اگر روی دیوایس دیگری با هر سیستم عامل (اندروید، آی‌اواس یا ویندوزفون) وارد حساب کاربری‌تان شوید، به‌راحتی به دوره‌ها و سطوح گذرانده دسترسی دارید و می‌توانید کارتان را ادامه دهید، بدون اینکه لازم باشد از اول شروع کنید.

در این اپلیکیشن امکان اشتراک‌گذاری با دوستان نیز فراهم شده است و شما می‌توانید با وارد کردن ایمیل آنها دوره‌هایی را که گذرانده‌اید با آنها به اشتراک بگذارید.

یکی از امکانات خوبی که در دولینگو قرار داده شده امکان یادآوری است؛ یعنی اگر مطالعه روزانه‌تان را فراموش کنید، کمی پیش از ساعت 24 به شما یادآوری می‌کند تا از برنامه عقب نمانید. این امکان به‌طور پیش‌فرض فعال است، اما اگر حوصله یادآوری‌های برنامه را ندارید، می‌توانید آن را از بخش تنظیمات غیرفعال کنید.

این برنامه امکان خرید را نیز برای کاربران فراهم کرده است، اما نه به‌صورت پولی، بلکه به‌صورت امتیازی؛ یعنی هرچه دوره‌تان را کامل‌تر کنید، امتیازتان بیشتر می‌شود و امکان استفاده از برخی آیتم‌های فراهم‌شده در این بخش را پیدا می‌کنید.

در یک کلام، دولینگو اپلیکیشنی کارآمد برای یادگیری آرام و پله‌پله زبان خارجی است. این برنامه برای وقت‌های اضافه شما بسیار مناسب است، مثلا وقتی در محل کار حوصله‌تان سر می‌رود یا هنگامی که در مسیر محل کار یا دانشگاه هستید. آزمون‌های روزانه این اپلیکیشن شما را تشویق می‌کند تا استفاده از آن را ادامه دهید. شاید با استفاده از این اپلیکیشن نتوانید زبان خارجی موردنظرتان را به‌طور حرفه‌ای بیاموزید، اما مطمئنا سطح زبانتان از مبتدی بسیار ارتقا پیدا می‌کند.

لینک دانلود Duolingo از گوگل پلی استور
لینک دانلود Duolingo از اپ استور

لینک دانلود از بازار

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

مصطفی

۱۳۹۷/۲/۲۱
سلام.زبان آموزش رو چطور میشه انگلیسی انتخاب کرد.تو لیست نیست.

مجتبی

۱۳۹۵/۱۲/۲۰
نرم افزارش عالیه فقط چندتا چیز هست که باید بدونید اول اینکه این نرم افزار انگلیسی به شما اموزش نمیده دوم اینکه برای کار کردن باهاش باید انگلیسی بلد باشی در حد عادی به پایین سوم شما با استفاده از این نرم افزار زبان مورد علاقتونو در سطح گفتگوهای ساده و شناختن محیط حیوانات و اشیاء یاد میگیرید . در ضمن بگم که میتونید دوستاتونو رو دعوت کنید و بیشتر لذت ببرید اصلا هم خسته کننده نیس بلکه سرگرم کنندس.

Mo

۱۳۹۵/۱۱/۱۰
اقا فارسی نداره که ?

Arghavan

۱۳۹۵/۸/۲۰
Khob alan ma kodom zAbano bayad entekhab konim vaght hich kodomo balad nistim!???

محمد

۱۳۹۴/۴/۳۰
سلام
این نرم افزار اول زبانی که صحبت میکنید رو میخواد که فارسی بین این زبان هادنیست!!!!!