خانهاخبار
راه حل گوشی آسیب دیده چیست؟ تعمیر یا خرید گوشی جدید؟

راه حل گوشی آسیب دیده چیست؟ تعمیر یا خرید گوشی جدید؟

هنگامی که گوشی‌تان دچار آسیب می‌شود، بهترین راه‌حل چیست: تعمیر گوشی قدیمی یا خرید گوشی نو؟
۱۳۹۴/۴/۲۶

اگر گوشی شما آسیب دیده باشد و تمام یا قسمتی از آن از کار افتاده باشد، احتمالا شما هم به این دو راهی رسیده‌اید: بفروشمش یا تعمیرش کنم؟ در چنین موقعیتی خیلی راحت می‌توانید تصمیم بگیرید، اگر این مطلب را تا انتها بخوانید.


فرض کنید گوشی‌ای دارید که آسیب دیده. باید این موارد را در نظر بگیرید تا بهترین راه‌حل را انتخاب کنید.


1. اطلاعات داخل گوشی چقدر برایتان اهمیت دارد؟
اولین و مهم‌ترین قسمت این انتخاب به شخص شما بستگی دارد. اگر اطلاعاتی دارید که لازمشان دارید، قاعدتا گزینه فروش از میان گزینه‌های شما حذف می‌شود و باید هزینه تعمیرات را بپردازید.


2. گوشی شما قابل تعمیر است یا خیر؟
اگر تلفنتان آسیب جدی یا بیش از حد دیده باشد و نشود تعمیرش کرد، مجبورید هزینه خرید گوشی جدید را بپردازید. اما ناامید نباشید! شاید برخی تعمیرکاران دستگاه خراب شما را به‌صورت اوراق خریداری کنند تا از وسایل به‌جامانده آن برای تعمیر تلفن‌های مشابه استفاده کنند.


3. برای تعمیر چه مبلغی باید بپردازید؟
هزینه تعمیر گوشی باید به نسبت قیمت آن بیرزد. مثلا گوشی‌ای که یک میلیون تومان ارزش دارد، بهای تعمیرش هرگز نباید بیشتر از 500 هزار تومان شود، چرا که با همین مبلغ یا کمی بیشتر و پولی که بابت اوراق گوشی‌تان می‌گیرید می‌توانید کارکرده همین گوشی یا جدید تر از آن را بخرید.


4. آیا دستگاه شما ارزش مالی لحظه خرید را دارد؟
اگر مبلغی که موقع خرید این گوشی آسیب‌دیده پرداخت کرده‌اید با قیمت فعلی آن تفاوت چندانی ندارد، به فکر تعمیرش باشید، در غیر این صورت خرید گوشی جدید برایتان به‌صرفه‌تر است.

 

image

 

5. مشورت کنید!
اشتباه می‌کنید اگر به حرف‌های اولین خریدار یا اولین تعمیرکار بسنده کنید. شاید همه از توانایی مالی شما خبر نداشته باشند و نتوانند بهترین پیشنهاد را به شما بدهند، یا همه به فکر ضررو زیان شما نباشند و اول سود خودشان را در معامله در نظر بگیرند. پس حتما با چند نفر مشورت کنید و نظر چند کارشناس را بپرسید.

در نهایت این شمایید که تصمیم می‌گیرید!
شما برای تصمیمی که می‌گیرید حتما باید دلایل منطقی و محکمی داشته باشید، پس در درجه اول سریع تصمیم‌گیری نکنید و در درجه دوم این ضرب‌المثل انگلیسی را به خاطر بسپارید که می‌گوید: آن‌قدر ثروتمند نیستم که جنس ارزان بخرم!

اگر شما هم بر سر این دوراهی قرار گرفته‌اید، تجربه‌های خودتان را در شبکه‌های اجتماعی جی‌اس‌ام با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)