خانهاخبار
لاکچری‌های ایران - قسمت اول: ورتو و لامبورگینی

لاکچری‌های ایران - قسمت اول: ورتو و لامبورگینی

معرفی دو برند گوشی بسیار گران‌قیمت بازار: شرکت‌های ورتو و لامبورگینی
۱۳۹۴/۴/۲۹

لاکچری‌های ایران- قسمت اول: ورتو و لامبورگینی
لاکچری کلمه‌ای است که به‌تازگی میان مردم، به‌ویژه جوانان، رایج شده و در لغت معنی خوشگذرانی و تجمل می‌دهد. اما چرا این لغت طرفداران زیادی دارد؟! با جی‌اس‌ام همراه باشید.


هیچ انسانی نیست که به استفاده از بهترین‌ها در هر زمینه علاقه نداشته باشد: بهترین ماشین، بهترین خانه، بهترین لباس و... ولی کم‌کم کار دارد به اجناس کوچک‌تر اما با مبالغ بالا کشیده می‌شود؛ مانند ساعت و عینک و درنهایت تلفن همراه چندهزار دلاری. بی‌شک استفاده از تجملات و بهترین اجناس خالی از لطف نیست، اما آیا واقعا هر کسی از عهده پرداخت این هزینه‌ها برمی‌آید؟ اگر شما جزو دوستداران تلفن‌های همراه خاص، که در دست هر شخصی نباشد، هستید و به‌دنبال گوشی به‌اصطلاح لاکچری می‌گردید، این مطلب برای شما نوشته شده است!


Vertu

این شرکت کارش را در سال 2002 با تولید وسایل جانبی لوکس مانند فلش مموری آغاز کرد و شعارش را تولید محصول با بالاترین سطح کیفیت گذاشت. حالا، پس از گذشت بیش از ده سال، جزو تجملاتی‌ترین برندهای تولیدکننده تلفن همراه در جهان است و با شرکت‌هایی همچون بنتلی و فراری قراردادهای میلیون دلاری می‌بندد.

 

Vertu Signature Touch

یک گوشی با بدنه دست‌ساز اثر هنرمندان و مهندسان بنام بریتانیایی، از جنس استیل و با روکش‌هایی از تیتانیوم، صفحه نمایش تمام اچ‌دی و با کیفیت 1860×1920 پیکسل و تراش‌خورده از جنس یاقوت کبود که، علاوه بر زیبایی خیره‌کننده، مسئولیت محافظت فوق‌العاده از این صفحه نمایش را نیز عهده‌دار است. شرکت هاسل بلید دوربینی با کیفیت 13 مگاپیکسل برای این مدل طراحی و تولید کرده است. این شرکت سوئدی در سال 1841 تاسیس شده و پس از جنگ جهانی دوم مشغول ساخت دوربین‌های فوق حرفه‌ای و باکیفیت شده است. همچنین بلندگوهایی را که در دو طرف این اثر هنری قرار دارد شرکت صوتی بنگ اند الفسن (Bang & Olufsen) طراحی کرده و تکنولوژی دالبی دیجیتال پلاس به کمکش آمده تا زمانی که شما در تلفن لوکس خودتان مشغول گوش دادن به ارکستر سمفونی لندن هستید، نهایت کیفیت را در تفکیک و قدرت صدا احساس کنید. چرم پرداخت‌شده، و در مدل سفارشی‌تر چرم سوسمار یا تمساح، به‌همراه پوشش رسوب فیزیکی بخار (PVD) برای قالب تیتانیومی حتما شما را در اولین نگاه مجذوب خود خواهد کرد. در پشت بدنه نیز می‌توانید امضای مهندس و سازنده گوشی خودتان را ببینید.
این گوشی‌ها، که در نهایت تجمل ساخته شده‌اند، قیمتی بین 11 تا 16 هزار دلار دارند که تقریبا معادل 35 تا 40 میلیون تومان می‌شود.

 

image

 

 Vertu for Bentley

این گوشی، که به تعداد محدود و نزدیک به 2000 عدد تولید شده، حتی از اسمارت‌فون سیگنچر تاچ این کمپانی خاص‌تر است. این مدل با چرم گوساله پرداخت‌شده به‌رنگ کلاسیک Newmarket Tan (قهوه‌ای روشن)، با طراحی الماس‌گونه و به‌رنگی که در ساخت صندلی‌های اتومبیل این کمپانی استفاده می‌شود، توسط شرکت بنتلی تزئین شده و لوگوی بنتلی هم پایین صفحه نمایش قرار دارد تا شما را بیش‌ازپیش از سفارشی بودنش مطمئن کند. از نظر سخت‌افزاری نیز این دستگاه با پردازنده اسنپدراگون 801 چهارهسته‌ای، حافظه 64 گیگابایتی، صفحه نمایش تمام اچ‌دی، دوربینی با کیفیت 13 مگاپیکسل به‌همراه فلش ال‌ای‌دی و به‌کمک سیستم عامل اندروید کیت کت امکانات قابل قبولی به شما ارائه می‌کند. همچنین پشتیبانی از شبکه 4G و شارژ با تکنولوژی Qi (استانداردی که شارژرهای بی‌سیم بر اساس آن طراحی می‌شوند) باعث می‌شود همیشه و همه‌جا در دسترس باشید.

 

image

 

Vertu Ti

این مدل ورتو جزو اولین مدل‌های تاچ این شرکت بود و در سال 2013 به بازار عرضه شد و آن زمان بهترین سخت‌افزارهای موجود را دارا بود: پردازنده دوهسته‌ای 1.7 گیگاهرتزی، دوربین 8 مگاپیکسلی و صفحه نمایش 3.7 اینچی نه‌چندان باکیفیت 480×800 پیکسلی که البته در سال 2013 مجموعا مشخصات خوبی به حساب می‌آمد. مهم‌ترین دلیل فروش این مدل نوع طراحی، جنس بدنه، کیفیت ساخت و تنوع رنگ (سرمه‌ای، مشکی، قرمز، سفید، مشکی-طلایی و مدل سفارشی قرمز-مشکی برای کمپانی فراری) بود و کمتر کسی به‌دلیل امکانات فنی سراغ این مدل می‌رفت. البته این گوشی هنوز هم در بازار ایران حدود 5 تا 8 میلیون تومان قیمت دارد.

 

image

 

Lamborghini Tauri 88

این گوشی را شرکت Torino Lamborghini طراحی کرده؛ یعنی شرکتی که به پسر موسس کمپانی خودروسازی لامبورگینی متعلق است که البته ارتباطی با تولید خودرو ندارد. در آن از مرغوب‌ترین مواد خام از جمله فولاد (با رنگ‌های انتخابی طلایی، سیاه و فولادی ساده) و چرم سیاه، آبی، قرمز، نارنجی و قهوه‌ای ساخته شده و با دوخت‌های تزئینی زیباتر شده است. این تلفن در ایتالیا طراحی شده و با لوگوی مشهور لامبورگینی تزئین شده است. شنیده‌ها حاکی از این است که شرکت مایکروسافت نیز جزو دست‌اندکاران ساخت این گوشی لوکس بوده.
این گوشی صفحه نمایش 5 اینچی تمام اچ‌دی دارد و جنس آن از شیشه‌ای است که جلو خودرو لامبورگینی استفاده می‌شود؛ یعنی نهایت مقاومت و ظرافت!
جنس این گوشی ترکیبی از چرم گوساله وروکش‌هایی از طلا و تیتانیوم است. دوربینی که پشت این دستگاه قرار دارد 20 مگاپیکسلی است و دوربین جلو هم 8 مگاپیکسلی است. همان‌طور که می‌دانید، این مشخصات را در بسیاری از مدل‌های ارزان‌تر هم می‌توانید پیدا کنید، اما این بار شما توانایی گرفتن گران‌ترین سلفی‌های جهان را دارید! پردازنده 2.3 گیگاهرتزی چهارهسته‌ای و 3 گیگابایت رم هم به این مجموعه اضافه شده است. باتری 3400 میلی‌آمپری و 64 گیگابایت فضای حافظه داخلی و امکان استفاده از دو سیم‌کارت از دیگر مشخصات این گوشی است. از این گوشی تنها 1974 دستگاه تولید می‌شود و دلیلش هم سال 1974 است؛ یعنی سالی که کمپانی لامبورگینی تاسیس شد.
قیمت این تلفن همراه حدود 6000 دلار، معادل تقریبی 18 تا 20 میلیون تومان، است؛ پس مطمئن باشید واقعا یک لامبورگینی در دست دارید!

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

حسام

۱۳۹۴/۴/۳۱
سال تاسیس شرکت گوشی سازیشون هست 1974 اما سال تاسیس کمپانی لامبورگینی رو شما درست میفرمایید

pouya_7718

۱۳۹۴/۴/۳۰
میخررم انشاالله اگه اومدش بازارVertu Signature Touch

li@

۱۳۹۴/۴/۲۹
جی اسم ام عزیز لامبورگینی در سال 1963 تاسیس شده!