خانهاخبار
معرفی گوشی‌های جدیدی که از اسنپدراگون 820 استفاده می‌کنند

معرفی گوشی‌های جدیدی که از اسنپدراگون 820 استفاده می‌کنند

پس از آبروریزی اسنپدراگون 810، حالا کوالکام مشغول کار روی پردازنده جدیدی است تا اتفاقات بد سال گذشته را جبران کند. اسنپدراگون 820 مدل جدید چیپ‌های SoC این شرکت است که قرار است نیمه دوم سال جاری وارد بازار شود و در پرچمداران شرکت‌های مختلف به کار گرفته شود.
۱۳۹۴/۴/۲۱

کوالکام، تولیدکننده پردازنده‌های SoC اسنپدراگون، اوایل به پردازنده مدل اسنپدراگون 810 خود امید بسیار داشت؛ پردازنده‌ای که قرار بود قلب تپنده گوشی‌های پرچمدار سال 2015 باشد، اما دیری نپایید که این رویا به کابوس وحشتناک این شرکت بدل شد.
گزارش‌ها یکی پس از دیگری از داغ شدن غیرطبیعی گوشی‌هایی خبر می‌دادند که پردازنده اسنپدراگون 810 را به خدمت گرفته بودند. حتی تلاش‌های کوالکام برای عرضه نسخه جدید این پردازنده نیز نتوانست مانع خدشه دار شدن اعتبار این کمپانی بزرگ شود.
اما حالا همه نگاه‌ها به اسنپدراگون 820 است؛ پردازنده‌ای که قرار است در نیمه دوم سال 2015 و اوایل 2016 در گوشی‌های هوشمند استفاده شود و تمام خاطرات بد قبلی را از ذهن‌ها پاک کند. کوالکام، برای اینکه بتواند پردازنده جدیدش را به بهترین نحو ممکن تولید کند، دوباره دست همکاری به سوی سامسونگ دراز کرده تا از تکنولوژی 14 میلی‌متری FinFET این شرکت برای ساخت قدرتمندترین چیپست بازار بهره گیرد.
اگرچه هنوز برای پیش‌بینی توانایی‌ها و موفقیت اسنپدراگون 820 زود است، امیدواریم همکاری سامسونگ و کوالکام باعث شود شکوه و جلال دوباره به این اژدهای آتشین بازگردد. در همین حال انتظار داریم کوالکام در سه‌ماهه سوم یا چهارم سال 2015 از اسنپدراگون 820 پرده‌برداری کند و اوایل 2016 کم‌کم شاهد عرضه گوشی‌های هوشمندی باشیم که این پردازنده SoC را به کار گرفته‌اند.
در ادامه به معرفی 5 گوشی هوشمندی می‌پردازیم که به احتمال زیاد به پردازنده اسنپدراگون 820 کوالکام مجهز خواهند شد.

 


LG G4 Pro – تاریخ احتمالی عرضه: اکتبر 2015

image

 

تقریبا مطمئنیم که ال‌جی در حال ساخت فبلتی از خانواده G4 خود است؛ گوشی‌ای که گفته می‌شود بدنه‌ای تمام‌فلزی دارد و پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 820 را به خدمت می‌گیرد. این فبلت 5.8 اینچی نمایشگری با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل در اختیار دارد و از 4 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی برخوردار است. دوربین پشت این دستگاه 27 مگاپیکسلی است و دوربین جلو آن 8 مگاپیکسل کیفیت دارد. امیدواریم همان‌طور که شرکت ال‌جی G4 Pro را به سخت‌افزارهای قدرتمند مجهز کرده است، از نظر نرم‌افزاری نیز بهبودهایی در این مدل شاهد باشیم.

 


Xiaomi Mi5 & Mi5 Plus – تاریخ احتمالی عرضه: نوامبر 2015

image

 

به‌گفته منابع چینی، شیائومی در نظر دارد اواخر سال جاری میلادی از مدل‌های Mi5 و Mi5 Plus رونمایی کند و آنها را اوایل سال 2016 به بازار بفرستد. بر این اساس گفته شده Mi5 گوشی‌ای 5.2 اینچی با کیفیت نمایشگر 1440 در 2560 پیکسل است و در دو نوع مختلف عرضه می‌شود: 3 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی یا 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی. دوربین این گوشی 16 مگاپیکسل کیفیت دارد و دستگاه از باتری 3000 میلی‌آمپرساعتی و پردازنده اسنپدراگون 820 استفاده می‌کند. از طرف دیگر، مدل Mi5 Plus فبلتی 6 اینچی با نمایشگر Quad HD است که احتمالا 4 گیگابایت رم و دوربین 20 مگاپیکسلی دارد.

 


Mstar S700 Pro – تاریخ احتمالی عرضه: اکتبر 2015

image

 

Mstar در صنعت تلفن‌های همراه شناخته‌شده نیست، اما این شرکت چینی قصد دارد، همانند دیگر هموطنانش، خودی در این بازار نشان دهد. انتظار می‌رود این شرکت در ماه اکتبر سال جاری از مدل S700 Pro خود پرده‌برداری کند که نمایشگری 5.5 اینچی با رزولوشن Quad HD در اختیار دارد. این پرچمدار چینی به پردازنده اسنپدراگون 820 کوالکام مجهز می‌شود و 4 گیگابایت حافظه رم در انجام دادن کارها همراهی‌اش می‌کند. دوربین‌های عقب و جلو S700 Pro به‌ترتیب 21 و 11 مگاپیکسل کیفیت دارند و علاوه بر اینها باتری 3500 میلی‌آمپرساعتی، اسکنر اثر انگشت و پورت USB-C سایر مشخصات آن را تشکیل می‌دهند.

 


HTC Aero – تاریخ احتمالی عرضه: سه‌ماهه چهارم 2015

image

 

بر اساس شایعاتی که تا کنون منتشر شده، می‌دانیم HTC در نظر دارد گوشی جدیدی تحت برند Hero با نام Aero جانشین One M9 خود کند. گفته می‌شود این پرچمدار جدید در سه‌ماهه چهارم سال جاری به بازار می‌آید؛ پرچمداری که همچون سایر گوشی‌های این فهرست به پردازنده اسنپدراگون 820 مجهز می‌شود.

 


Sony Xperia Z5 – تاریخ احتمالی عرضه: سپتامبر 2015

image

 

خبرهای جدید حاکی از این است که سونی سخت مشغول کار روی نسل پنجم گوشی‌های اکسپریا Z خود است. بر این اساس باید حوالی ماه سپتامبر منتظر معرفی اکسپریا Z5، اکسپریا Z5 اولترا و Z5 کامپکت باشیم. اگرچه هنوز اطلاعات زیادی از گوشی‌های خانواده Z5 در دسترس نیست، انتظار می‌رود عضو ارشد این خانواده به پردازنده اسنپدراگون 820، اسکنر اثر انگشت، پورت USB-C، دوربین 21 مگاپیکسلی و باتری‌ای با ظرفیت 4500 میلی‌آمپرساعت مجهز باشد.

منبع: PhoneArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۴/۲۲
واقعا جایگاه SONY بزرگ و htc بعد از Xiaomi و Mstar بود توو این خبر ؟!!!
تمام اخبار SONY داره به همین منوال پیش میره اینجا !!!!!

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۴/۲۲
منم همینطووووووووووووووووور.

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۴/۲۲
سونی همیشه بهترین بوده.

اشکان دواتگر

۱۳۹۴/۴/۲۱
اوففففف سونی خیلی خوشگله عاشقش شدم اگه بیاد الان z1 دارم صد در صد اینو میخرم واقعا عالیه

بابک

۱۳۹۴/۴/۲۱
Z5 میخوام :((