خانهاخبار
جزئیات بیشتری راجع به OnePlus 2 منتشر شد

جزئیات بیشتری راجع به OnePlus 2 منتشر شد

در شرایطی که تنها ۱۷ روز تا معرفی وان‌پلاس ۲ باقی مانده ، برخی کارمندان این شرکت اخیرا در جلسه پرسش‌وپاسخی در وب‌سایت Reddit شرکت کرده‌اند و برخی جزئیات مربوط به وان‌پلاس ۲ را منتشر ساخته‌اند. شاید مهم‌ترین این جزئیات را بتوان ابعاد تقریبی وان‌پلاس ۲ دانست که مهندسان این شرکت منتشر کردند.
۱۳۹۴/۴/۱۹

تقریبا ۱۷ روز به معرفی گوشی وان‌پلاس ۲ باقی مانده است، اما به نظر می‌رسد مراسم معرفی‌اش چندان جذابیتی برایمان نداشته باشد. اخیرا تعدادی از کارمندان شرکت وان‌پلاس در وب‌سایت Reddit به سوالات برخی کاربران درباره وان‌پلاس ۲ پاسخ داده‌اند و به این ترتیب جزئیات بیشتری از این گوشی منتشر شده است.

قبل از هرچیز، تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید در این وب‌سایت منتشر شد و، همان‌طور که پیداست، گوشی وان‌پلاس وان را نشان می‌دهد. اما زیر این تلفن هوشمند، گوشی وان‌پلاس ۲ قرار گرفته است. درواقع تنها چیزی که فعلا درباره طراحی وان‌پلاس ۲ می‌دانیم ابعاد آن است که از وان‌پلاس وان کوچک‌تر است.

 

image

 

نکته دیگری که در این وب‌سایت منتشر شد حجم باتری وان‌پلاس ۲ است. پرچمدار جدید وان‌پلاس با باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپری عرضه می‌شود؛ درنتیجه پیشرفتی تقریبا ۱۰ درصدی در حجم باتری نسبت به وان‌پلاس وان شاهدیم.

دوربین پرچمدار جدید وان‌پلاس نیز یکی از اولویت‌ها برای مهندسان این شرکت بوده است. بنابراین عجیب نیست دوربینی بسیار خوب در این گوشی شاهد باشیم. متاسفانه این تلفن هوشمند سنسور اندازه‌گیری ضربان قلب ندارد، اما، همان‌طور که پیش‌تر خود وان‌پلاس اعلام کرده بود، پرچمدار جدید سنسور اثر انگشت دارد. سنسور اثر انگشت دستگاه نیز، مانند پرچمداران گلکسی و آیفون‌ها، دکمه‌ای جداگانه در دستگاه است که احتمالا، با توجه به اندازه دستگاه، در بخش پشت آن قرار می‌گیرد.

برای خرید پرچمدار جدید وان‌پلاس نیز، مانند سال گذشته، نیاز به دعوتنامه دارید، اما خوشبختانه سیستم دعوتنامه‌های وان‌پلاس بهتر شده است و دیگر شاهد مشکلاتی نخواهیم بود که در سیستم دعوتنامه‌ای وان‌پلاس وان وجود داشت.

شرکت وان‌پلاس بیش از هرچیز به طراحی پرچمدار جدیدش افتخار می‌کند، اما در پرسش‌وپاسخ‌های Reddit مشخص نشد جنس بدنه فلزی است یا خیر. البته به نظر می‌رسد برای بخش پشتی دستگاه درهای قابل تعویض با طرح‌های مختلف وجود داشته باشد.

همان‌طور که پیش‌تر هم در خبرها شنیده بودیم، سه نسخه از وان‌پلاس ۲ با مدل‌های A2001 ،A2003 و A2005 وجود دارد. اکنون مشخص شده است این سه مدل با توجه به مناطق مختلف جغرافیایی عرضه می‌شود: یکی از این مدل‌ها برای کشور چین ساخته می‌شود، یکی دیگر از آنها برای بازار امریکای شمالی و مدل آخر هم برای بازارهای اروپا و آسیا ساخته می‌شود.

تفاوت اصلی این مدل‌ها در باندهای مخابراتی‌ای است که وان‌پلاس ۲ پشتیبانی می‌کند. مدلی که در امریکای شمالی عرضه می‌شود از باندهای ۸۵۰، ۹۰۰، ۱۸۰۰ و ۱۹۰۰ مگاهرتز از شبکه GSM، باندهای ۱/۲/۴/۵/۸ شبکه WCDMA و ۱/۲/۴/۵/۷/۸/۱۲/۱۷ شبکه مخابراتی FDD-LTE پشتیبانی می‌کند. نسخه بازارهای آسیا و اروپا نیز از باندهای ۸۵۰، ۹۰۰، ۱۸۰۰ و ۱۹۰۰ مگاهرتز شبکه جی‌اس‌ام، باندهای ۱/۲/۵/۸ شبکه WCDMA و باندهای ۱/۳/۵/۷/۸/۲۰ شبکه FDD-LTE پشتیبانی می‌کند.

نکته دیگری که درباره وان‌پلاس ۲ مشخص شده نحوه معرفی آن است. به احتمال بسیار زیاد شرکت وان‌پلاس به‌زودی اپلیکیشنی اندرویدی منتشر می‌کند که در آن می‌توان مراسم معرفی وان‌پلاس ۲ را به‌صورت واقعیت افزوده یا به‌شکل عادی دید. برای دیدن مراسم به‌شکل واقعیت افزوده نیازمند عینک‌های VR هستید که گوگل کاردبورد نمونه‌ای از آنهاست. پس از اتمام مراسم نیز ویدئوی معرفی در وب‌سایت YouTube بارگذاری می‌شود تا کسانی که کاربر اندروید نیستند هم بتوانند مشاهده‌اش کنند. وان‌پلاس ۲ در تاریخ ۲۷ ماه ژوئیه، یعنی ۱۷ روز دیگر، معرفی می‌شود.

در نهایت باید بگوییم عرضه وان‌پلاس ۲ به‌معنای پایان کار وان‌پلاس وان نیست و این گوشی نیز همچنان برای فروش موجود است. نظر شما درباره وان‌پلاس ۲ چیست؟ آیا شما هم مثل ما مشتاقانه منتظر معرفی پرچمدار جدید وان‌پلاس هستید؟

منبع: GSMArena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mohammad

۱۳۹۴/۴/۱۹
این مدل معرفی بشه فک کنم کم کم وانش بیاد ایران...
یا شایدم اصلا هیچ کدوم نیاد...