خانهاخبار
نسخه تحت وب واتس‌اپ با امکانات جدید به‌روز شد

نسخه تحت وب واتس‌اپ با امکانات جدید به‌روز شد

نسخه تحت وب واتس‌اپ مدت‌هاست در اختیار کاربران است و امکانات مختلفی که در آن وجود دارد اکثر نیازهای کاربران را برطرف می‌کند. اما چه کسی منکر نیاز هر سرویسی به آپدیت و بهبود مرتب است؟! طی چند وقت اخیر نسخه وب تغییرات مختلفی به خود دیده است و اخیرا نیز شاهد یکی دیگر از این آپدیت‌ها بودیم. تغییراتی که با این آپدیت اعمال شده‌اند نسخه وب و موبایلی مسنجر را مستقل‌تر از هم می‌کنند.
۱۳۹۴/۴/۲۰

واتس‌اپ، با بیش از ۸۰۰ میلیون کاربران فعال، یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌ها در زمینه پیام‌رسانی است. اپلیکیشن این سرویس را می‌توان روی اکثر پلتفرم‌ها یافت و با داشتن تنها یک گوشی هوشمند و بدون نیاز به پرداخت هزینه به ارسال و دریافت پیام‌های متنی، صوتی و ویدئویی با سایر دوستان واتس‌اپی پرداخت. حوزه فعالیت واتس‌اپ تنها گوشی‌های هوشمند نیست و آن را می‌توان را در بستر وب و گجت‌های پوشیدنی نیز پیدا کرد. از لحظه تولد این سرویس، در سال ۲۰۰۹، توسعه‌دهندگان آن با آپدیت‌های مختلف سعی کرده‌اند قابلیت‌های کاربردی بیشتری به مسنجر خود اضافه کنند. برای مثال، می‌توان به نسخه‌های اخیر این اپلیکیشن اشاره کرد که امکان برقراری تماس‌های صوتی در آن فراهم شده است. در بخش تنظیمات واتس‌اپ گزینه‌های مختلفی می‌توانید پیدا کنید که با هدف افزایش کنترل بر حریم خصوصی تعبیه شده‌اند و استفاده از این مسنجر را برای کاربران خوشایند می‌کنند. به‌مدد چنین سیاست‌هایی است که پس از گذشت ۶ سال از خلق واتس‌اپ، آن را یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان می‌شناسیم.

اوایل سال میلادی جاری توسعه‌دهندگان این مسنجر از قابلیتی پرده‌برداری کردند که کاربران مدت‌ها جای خالی‌اش را حس می‌کردند؛ یعنی قابلیت استفاده از واتس‌اپ تنها با استفاده از مرورگر اینترنتی و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار مستقل روی کامپیوتر. البته وقتی نسخه تحت وب واتس‌اپ را با سایر مسنجرها مقایسه می‌کنیم، محدودیت‌های مختلفی می‌بینیم که عملکرد کامل و بی‌عیب آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اما به‌هرحال وجود نسخه تحت وب امکانی است که ممکن است در موقعیت‌های مختلف کار کاربران را راه بیندازد. نسخه تحت وب مسنجر واتس‌اپ در حکم افزونه‌ای برای اپلیکیشن موبایلی است و با سینک کردن اطلاعات گوشی روی مرورگر این امکان را فراهم می‌کند که بدون نیاز به استفاده از گوشی موبایل به ارسال و دریافت پیام بپردازید. فعال کردن نسخه تحت وب ساده و سریع انجام می‌گیرد؛ کافی است به آدرس web.whatsapp.com بروید و کد QR ظاهرشده را با آخرین نسخه اپلیکیشن واتس‌اپ اسکن کنید. بقیه کارها خودکار انجام می‌شود.

 

image

 

همان‌طور که گفتیم، نسخه تحت وب مدت‌هاست در اختیار کاربران است و امکانات مختلفی که در آن وجود دارد اکثر نیازهای کاربران را برطرف می‌کند. اما چه کسی منکر نیاز هر سرویسی به آپدیت و بهبود مرتب است؟! طی چند وقت اخیر نسخه وب تغییرات مختلفی به خود دیده است و اخیرا نیز شاهد یکی دیگر از این آپدیت‌ها بودیم. در آخرین نسخه واتس‌اپ وب این امکان فراهم شده که گوشی موبایل از اتصالی اینترنتی غیر از آنچه کامپیوتر با آن به اینترنت متصل شده است استفاده کند. اموجی‌های چندملیتی نیز، که با آی‌اواس ۸.۳ معرفی شدند با آپدیت جدید در واتس‌اپ وب پشتیبانی می‌شوند.

تغییراتی که با این آپدیت اعمال شده‌اند نسخه وب و موبایلی مسنجر را مستقل‌تر از هم می‌کنند. برای مثال، از این پس کاربران در نسخه تحت وب می‌توانند عکس پروفایل خود را ویرایش کنند یا آن را با تصویر ثبت‌شده با وب‌کم کامپیوتر تعویض کنند. با اختیاراتی که در واتس‌اپ وب جدید فراهم شده استتوس را نیز می‌توان ویرایش کرد. با حرکت نشانگر ماوس روی گزینه‌های ستون سمت چپ آیکون فلش رو به پایینی نمایش داده می‌شود که کلیک کردن روی آن گفت‌وگو را پاک یا آرشیو می‌کند. اگر این گفت‌وگو به یک گروه مربوط باشد، گزینه‌ای نیز برای غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌های آن گروه نشان داده می‌شود. نمای اطلاعات مخاطب و اطلاعات گروه به‌روز شده است و از گزینه‌های افزوده‌شده به پایین این نما برای پاک کردن گفت‌وگو یا خروج از گروه می‌توان استفاده کرد. ظاهرا پشتیبانی‌ای نیز از شورتکات‌های کیبورد به عمل آمده است که البته گاهی اوقات قابل استفاده و گاهی اوقات غیرقابل استفاده‌اند.

منبع: androidheadlines

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)