خانهاخبار
استفاده از iCloud با دستگاه اندرویدی

استفاده از iCloud با دستگاه اندرویدی

سرویس iCloud سرویس ابری اپل است که به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات را در آن ذخیره و همگام‌سازی کنند. اما این سوال پیش می‌آید: در صورت نیاز، چطور می‌توان از دستگاه اندرویدی به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد؟
۱۳۹۴/۴/۱۷

سرویس iCloud امکان ذخیره ایمیل‌ها، اطلاعات ثبت‌شده در تقویم و همگام‌سازی مخاطبان را فراهم می‌کند.
کاربران دستگاه‌ها و کامپیوترهای اپل به‌راحتی قادرند از این سرویس با فضای 5 گیگابایت به‌رایگان استفاده کنند و از آن برای ذخیره اطلاعات حیاتی و بک‌آپ سیستم خودشان بهره بگیرند؛ البته در صورت نیاز به فضای بیشتر، می‌توان با پرداخت مبلغی ماهانه فضای بیشتری در اختیار داشت.

 

image


از آنجا که این سرویس محصول اپل است، استفاده از آن برای محصولات این شرکت طبیعی است، حتی کاربران کامپیوترهایی با سیستم عامل ویندوز نیز امکان استفاده از این سرویس را دارند، اما آیا کاربران دستگاه‌های اندرویدی نیز می‌توانند از این سرویس استفاده کنند؟
در پاسخ به این سوال باید گفت اگرچه سرویس iCloud در دستگاه‌های اندرویدی وجود ندارد، با مقداری تلاش می‌توان از آن در دستگاه‌های اندرویدی نیز استفاده کرد!

image

در قدم اول باید میزبان‌های سرور iCLoud را پیدا کرد. با وارد شدن به برنامه تقویم و انتخاب آیکون اشتراک‌گذاری و سپس انتخاب تقویم عمومی (Public Calendar) به آدرسی شبیه webcal://pXX-calandarws.icloud.com دست پیدا می‌کنید.
pXX نمایش‌دهنده شماره سرور است که ممکن است p01،p02 و.... باشد. این شماره را یادداشت کنید، چون به آن نیاز پیدا می‌کنید.

برای راه‌اندازی ایمیل خود، وارد کلاینت ایمیلتان در دستگاه اندرویدی شوید و یک حساب IMAP جدید ایجاد کنید. ادرس ایملیل خود را وارد کنید، برای نام کاربری Apple ID خود را وارد نمایید و رمز عبور iCloud را به‌عنوان رمز عبور وارد سازید. از pXX که قبلا یادداشت کرده‌اید استفاده کنید و آدرس سرور را به این صورت وارد نمایید: pXX-imap.mail.me.com.

همگام‌سازی تقویم و مخاطبان با iCloud  اندروید ممکن است مقداری پیچیده باشد. ابتدا مطمئن شوید دستگاهتان از پروتکل‌های CardDAV و CalDAV پشتیبانی می‌کند. اگر دستگاه شما از این پروتکل‌ها پشتیبانی نمی‌کند، جای نگرانی نیست؛ از برنامه‌هایی مانند CardDAV-Sync Free Beta و CalDAV Free Beta استفاده کنید تا اجازه همگام‌سازی به شما داده شود.

وقتی این مرحله انجام شد، می‌توانید به تنظیمات مخاطبان دسترسی پیدا کنید (اگر از برنامه‌های سومی که معرفی کردیم استفاده کرده‌اید، وارد آنها شوید) و از pXX-contacts.icloud.com به‌عنوان سرور مخاطبان استفاده کنید. گزینه استفاده از SSL را انتخاب کنید و از نام کاربری و رمز عبور iCloud خود به‌عنوان نام کاربری و رمز عبور استفاده نمایید.
این روال برای تقویم نیز به همین ترتیب است، فقط با این تفاوت که باید از آدرس caldav.icloud.com به‌عنوان سرور تقویم استفاده کنید تا تنظیمات تقویم دستگاهتان به‌روز شود.

منبع: icloudandroid

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

xlsx

۱۳۹۴/۴/۲۱
Khobe