خانهاخبار
مدیرعامل سونی: سونی موبایل تعطیل نمی‌شود

مدیرعامل سونی: سونی موبایل تعطیل نمی‌شود

پس از شایعاتی که در مورد احتمال تعطیل شدن بخش موبایل سونی به‌علت ضرر و زیان این شرکت در این بخش بر سر زبان‌ها افتاده بود، مدیرعامل این شرکت در مصاحبه‌ای اعلام کرد سونی نه‌تنها به‌هیچ‌وجه قصد فروش یا تعطیل کردن بخش موبایلش را ندارد، بلکه در حال توسعه آن و همچنین حرکت به سمت اینترنت اشیاست.
۱۳۹۴/۴/۱۶

مدیرعامل بخش موبایل سونی، هیروکی تاتاکی، در مصاحبه با Arabian Business عنوان کرده سونی به‌هیچ‌وجه قصد ندارد فعالیت بخش موبایل خودش را خاتمه دهد و تاکید کرده این شرکت به تولید گوشی‌های همراه ادامه خواهد داد. آقای تاتاکی گوشی‌های هوشمند را وسایلی کاملا متصل به دیوایس‌های دیگر می‌داند و به همین دلیل اعتقاد دارد تنوع در این زمینه بسیار گسترده است. او می‌گوید سونی به‌سمت اینترنت اشیا در حرکت است و محصولاتی در این زمینه تولید خواهد کرد.

حدس‌وگمان‌ها در مورد بخش موبایل سونی به‌علت ضرردهی این شرکت در سال 2014 در صنعت موبایل آغاز شد. اما ضرردهی این بخش به‌علت عدم فروش گوشی‌های شرکت سونی نبود و بیشتر به‌علت هزینه سهام اریکسون بود که سونی مجددا آن را به‌طور کامل خریداری کرد و هزینه این خرید، که مبلغ بالایی هم بود، برای شرکت ضرر به حساب آمد.

البته باید اشاره کرد این ضرر تنها در حساب‌وکتاب به شمار می‌آمد و بر جریان مالی شرکت تاثیری نداشت. اگرچه جریان مالی این شرکت هیچ مشکلی ندارد، میزان این ضرر که در محاسبات به شمار آمد باعث شد مردم فکر کنند سونی بخش موبایلش را تعطیل می‌کند. آقای تاتاکی می‌گوید تجارت موبایل از تجارت کامپیوترهای شخصی کاملا متفاوت است.

مدیرعامل بخش موبایل سونی، با اشاره به کاهش هزینه‌های عملیاتی، گفت: «ما سعی می‌کنیم هزینه‌هایمان را تا آخر 2016 به میزان 30 درصد و همچنین تعداد کارمندان را 20 درصد کم کنیم. ما تلاش می‌کنیم با افزودن به کارایی سازمانمان، همچون محصولاتمان، سوددهی را ماکزیمم کنیم و ROI را بهبود دهیم.»

آقای تاتاکی گفت تا کنون برنامه‌ریزی لازم را انجام داده‌اند و اجرایش را نیز شروع کرده‌اند. مدیرعامل سونی موبایل سال 2015 را سال دگرگونی بزرگ برای این شرکت می‌داند و امیدوار است تا پایان 2015 تغییرات را به انجام برسانند تا بتوانند نتیجه آن و بهبود در عملکرد و وضعیت مالی را در سال 2016 ببینند.

 

image

 

نکته مهم دیگری که آقای تاتاکی اضافه می‌کند در ارتباط با خرید گوشی‌هاست. او معتقد است مردم به‌دلیل ظاهر گوشی سراغش نمی‌روند، بلکه به‌دلیل تجربه‌ای که در دست گرفتن گوشی به همراه دارد آن را انتخاب می‌کنند.

آقای تاتاکی همچنین از ورود سونی به دنیای ابزارهای پوشیدنی خبر می‌دهد و می‌گوید این شرکت تنها به ساعت‌های هوشمند اکتفا نمی‌کند و وارد دیگر بخش‌های تولیدات و دیوایس‌های هوشمند نیز می‌شود و هم‌اکنون نیز چیزهای زیادی در بخش اینترنت اشیا ساخته است. او معتقد است این بخش از صنعت بسیار گسترده است و سونی نیز تلاش می‌کند وسایل هوشمند مرتبط با اسمارت‌فون‌ها را توسعه دهد.

او اضافه می‌کند که سونی در آینده محصولاتی خواهد داشت که به یک شبکه متصل می‌شوند و یا میان افراد مختلف یا دیوایس‌های مختلف از طریق اتصال به یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و توسعه بخش‌های اتصال را یکی از اهداف اساسی سونی می‌داند.

منبع: androidcentral

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۴/۱۷
ای جانم SONY ،
همیشه بهترین بودی، هستی و مطمئنم خواهی بود.

مرتضی

۱۳۹۴/۴/۱۷
سونی اسمارت فون تمام نشدنی... سونی فعلا پوز اس 6رو با خاک زده. زنده باد سونی

mehdi

۱۳۹۴/۴/۱۶
سونی کارش دیگه تمومه هر چقدر گوشی هایه بهتری بزنه کمتر کسی سراغ اون میره چون واسه قیمت زیادشه که افت کمی هم داره .سونی فقط یه چیزش خوبه اونم رابط کاربری ساده سبک و بهینه شدشه همین بس

.حسین واحدی

۱۳۹۴/۴/۱۶
سونی کارشان