خانهاخبار
راهنمای نصب اندروید M روی دستگاه‌های نکسوس

راهنمای نصب اندروید M روی دستگاه‌های نکسوس

گوگل با ارائه نسخه‌ای آزمایشی از اندروید M تلاش می‌کند کاربران و توسعه‌دهندگان را با ویژگی‌های جدید آن آشنا کند و همچنین از آنها در مورد اشکالات و مواردی که نیاز به تغییر دارد بازخورد بگیرد. اگر جزو افرادی هستید که علاقه دارند نسخه پیش‌نمایش اندروید M را زودتر از سایرین روی گوشی‌شان داشته باشند، این راهنما برایتان مفید است.
۱۳۹۴/۴/۱۹

حدود یک ماه پیش گوگل از نسخه آینده سیستم عامل اندرویدش پرده برداشت؛ سیستم عاملی که در حال حاضر اندروید M نامیده می‌شود و ارتقایی بزرگ نسبت به نسخه 5 است. در حال حاضر نسخه پیش‌نمایش اندروید M برای دارندگان دستگاه‌های نکسوس 5، نکسوس 6، نکسوس 9 و نکسوس پلیر در دسترس قرار گرفته تا علاقه‌مندان بتواند زودتر از سایرین آن را روی دستگاهشان تست کنند.
اگر از توسعه‌دهندگان و کاربران حرفه‌ای اندروید هستید، حتما می‌دانید فایل‌های فکتوری ایمیج اندروید را چطور باید روی دستگاهتان نصب کنید؛ اما اگر جزو این افراد نیستید و تازه می‌خواهید وارد دنیای هیجان‌انگیز نصب رام‌های اندروید شوید، راهنمای ما کمکتان می‌کند گوشی یا تبلت نکسوس خودتان را به نسخه پیش‌نمایش اندروید M ارتقا دهید.

 

image


پیش از انجام دادن هر کاری توجه داشته باشید که این نسخه در حال حاضر آزمایشی است و ممکن است، به‌دلیل ناپایداری، دستگاهتان را با مشکل مواجه کند. همچنین ممکن است هنگام انجام دادن مراحل کار با خطاهایی مواجه شوید که لازم باشد همه‌چیز را دوباره از ابتدا آغاز کنید. در ضمن با این کار، گارانتی دستگاه شما باطل و تمامی اطلاعات روی گوشی‌تان پاک می‌شود. پس قبل از شروع مراحل نصب خوب به این موارد فکر کنید!
 

پیش‌نیاز
1- ابزار ADB را روی کامپیوترتان دانلود و آن را از حالت فشرده خارج کنید. سپس پوشه آن را به درایو C انتقال دهید. برای اینکه کارمان راحت‌تر شود، نام این پوشه را tools می‌گذاریم.
2- باید مطمئن شوید کامپیوتر، دستگاه شما را شناخته است. برای این کار فایل درایورهای مربوط را دانلود و روی ویندوز خود نصب کنید.
3- پیش از وصل کردن نکسوس خود به کامپیوتر باید گزینه USB Debugging را فعال کنید. این گزینه در منوی Developer Options قرار دارد. اگر این بخش را در منوی تنظیمات نمی‌بینید، نگران نباشید. به منوی About بروید و گزینه Build Number را 7 بار پشت سر هم لمس کنید تا Developer Options در منوی تنظیمات دستگاه ظاهر شود.
4- دستگاهتان را خاموش کنید و آن را با کابل به کامپیوتر وصل کنید. سپس به‌طور همزمان دکمه کم کردن صدا و پاور را بفشارید تا وارد محیط فست بوت شوید. حالا برنامه command prompt را اجرا و دستورات زیر را به ترتیب وارد کنید.
Cd\
Cd tools\
5- در این مرحله فرمان ADB Devices را در محیط command prompt وارد کنید. اگر همه‌چیز تا اینجا درست پیش رفته باشد، سریال نامبر دستگاه به شما نشان داده می‌شود. در غیر این صورت تمام مراحل را دوباره و با دقت بیشتر انجام دهید.


آنلاک کردن بوت‌لودر
در صورت نمایان شدن سریال نامبر، در ادامه فرمان adb reboot bootloader را بزنید تا بوت‌لودر شما ری‌استارت شود و سپس برای آنلاک کردن فرمان fastboot oem unlock را بزنید. با تایید پیام ظاهرشده، بوت‌لودر گوشی آنلاک و اطلاعات روی حافظه داخلی آن پاک می‌شود.
یک نکته: اگر می‌خواهید گوشی خود را از اندروید 5 به اندروید M ارتقا دهید، پیش از صادر کردن فرمان آنلاک، باید در قسمت developer options گزینه OEM unlocking را فعال کنید.


دانلود فکتوری ایمیج و نصب اندروید M
به این صفحه بروید و با پیدا کردن نام دستگاهتان فایل ایمیج اندروید M مربوط به آن را دانلود کنید. حالا این فایل را، که به فرمت tgz. است، یک بار از حالت فشرده خارج کنید و دنبال فایلی با پسوند zip. بگردید. آن را نیز آن‌زیپ کنید و محتویاتش را درون پوشه tools بریزید که در درایو C قرار دارد.
حالا از میان فایل‌ها flash-all.bat را پیدا کنید و با دوبار کلیک روی آن عملیات نصب اندروید M را آغاز نمایید. توجه داشته باشید که مدت زمان نصب کمی طولانی است. پس از اتمام مراحل، اندروید M روی نکسوس شما آماده کار است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Hasan

۱۳۹۴/۵/۱۴
شما به اين نكته اشاره نكرديد كه بايد درايور گوشي روي كامپيوتر نصب باشد.
اگر درايور نصب نشده باشد فرمان adb devices سريال دستگاه را نشان نخواهد داد.

mohsen

۱۳۹۴/۴/۱۹
من نکسوس 5 دارم ولی هنوز هیچ آبدیتی برام نیومده؟؟همون اندروید ۵.۱.۱ هس