خانهاخبار
در گوشی‌های یوتافون‌ از این پس Sailfish جایگزین اندروید می‌شود

در گوشی‌های یوتافون‌ از این پس Sailfish جایگزین اندروید می‌شود

شرکت روسی یوتا با ساخت گوشی‌های یوتافون، که ویژگی منحصربه‌فردشان داشتن دو نمایشگر در جلو و پشت گوشی است، نام خود را بر سر زبان‌ها انداخته و اکنون اعلام کرده که از این پس در گوشی‌هایش به‌جای اندروید از Sailfish استفاده می‌کند.
۱۳۹۴/۴/۱۶

یوتا، کمپانی روسی تولیدکننده گوشی‌های یوتافون که مشخصه بارزشان داشتن دو نمایشگر است، تصمیم گرفته استفاده از سیستم عامل اندروید را در گوشی‌هایش کنار بگذارد. این سازنده گوشی‌های همراه می‌خواهد به‌جای اندروید از سیستم عامل Sailfish شرکت Jolla استفاده کند. شرکت Jolla را برخی کارمندان سابق نوکیا تشکیل می‌دهند که قرار بود سیستم عامل MeeGo نوکیا را تولید کنند. سیستم عامل Sailfish را همان مهندسانی ساخته‌اند که روی MeeGo کار می‌کردند. این سیستم عامل قرار است جایگزین اول اندروید باشد و حتی تایزن سامسونگ را نیز کنار بزند.

هنوز مشخص نیست آیا این تصمیم روی یوتافون 2 نیز اجرا می‌شود و این گوشی با سیستم عامل Sailfish وارد بازار می‌شود یا خیر. همین‌طور احتمال کمی وجود دارد که شرکت یوتا به‌روزرسانی Sailfish را برای گوشی‌های فروخته‌شده نیز ارائه دهد، اما دور از ذهن نیست که این شرکت نسخه‌ای از یوتافون 2 خود را با سیستم عامل Sailfish روانه بازار کند.

 

image

 

نکته مهم کاربران گوشی‌های یوتافون هستند که به‌امید اندروید و به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری و ویژگی‌های اضافه‌شده به این سیستم عامل بوده‌اند و حالا که قرار است این سیستم عامل محبوب را روی گوشی‌های یوتافون نداشته باشند، باید دید باز هم تمایلی به خرید این گوشی‌ها دارند یا خیر. البته باید اضافه کرد که اپلیکیشن‌های اندروید روی این سیستم عامل اجرا می‌شوند.

یوتافون 2، که اخیرا وارد بازار امریکا شده، گوشی منحصربه‌فردی است که از دونمایشگر، یکی در جلو و دیگری در پشت گوشی، بهره می‌برد، طوری که نمایشگر e-Paper پشت این گوشی همیشه روشن است.

منبع: 9to5google

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

آرمین

۱۳۹۴/۴/۱۸
میگو یه سیستم عامل فوق العاده بود، واقعا زیبا و بی نقص بود. نمیدونم چرا منسوخش کردن.....!
این یوتا فون هم خیلی خوشگله، ایران نمیاد؟

totemist

۱۳۹۴/۴/۱۶
meego یه سیستم عامل فوق العاده بود که متاسفانه بعد از ان900 دیگه نوکیا از این سیستم عامل استفاده نکرد. واقعن استعداد رقابت با اندروید و کنار زدن این سیستم عامل رو داشت.