خانهاخبار
سونی با معرفی Xperia Z5 طوفان به پا می‌کند!

سونی با معرفی Xperia Z5 طوفان به پا می‌کند!

همان‌طور که می‌دانید، Xperia Z4 یا +Z3 توجه کاربران را، آن‌طور که شایسته بود، به خود جلب کرد. مدیران سونی از این استقبال نه‌چندان مناسب درس عبرت گرفته‌اند و اشتباهات سال گذشته خود را با تولید Xperia Z5 جبران می‌کنند.
۱۳۹۴/۴/۱۵

قابل توجه کاربرانی که پس از رونمایی Xperia Z4 یا +Z3 کلا از کمپانی سونی ناامید شده بودند! زمزمه‌های جدیدی از خبرگزاری‌ها و نشریه‌ها شنیده می‌شود که خاطره بد سونی را به‌کلی از ذهن کاربران ناپدید خواهد کرد! امروز اخباری مبنی بر معرفی سه اسمارت‌فون سونی در ماه سپتامبر و در ژاپن منتشر شده که به نظر می‌رسد جایگزین لایقی برای +Z3 خواهند بود. این گوشی‌ها Xperia Z5 ،Xperia Z5 Compact و Xperia Z5 Ultra نام دارند و سه گروه اسمارت‌فون‌ها یعنی فبلت‌ها، نمایشگرهای کوچک و نمایشگرهای معمولی را پوشش می‌دهند.

برخلاف +Z3 و Z4، که در مقایسه با نسخه پیش از خودشان صرفا مسیری تکاملی طی کرده‌اند و تغییرات عمده‌ای در آنها مشاهده نمی‌شود، اکسپریا Z5 پرچمداری کاملا متفاوت است؛ تا جایی که می‌توان آن را انقلابی در محصولات هوشمند سونی دانست! درحالی‌که هنوز از مشخصات نمایشگر و ابعاد آن صحبتی به میان نیامده، پردازنده اسنپدراگون 820، فضای رم 4 گیگابایتی، سنسور تشخیص اثر انگشت و باتری غول‌پیکر 4500 میلی‌آمپرساعتی را می‌توان جزو مشخصات قطعی Z5 دانست.

دوربین اصلی پرچمدار جدید سونی یکی از آخرین دستاوردهای مهندسان این کمپانی است که CMOS Sony Exmor RS IMX230 نام دارد و دقتش نیز 21 مگاپیکسل اعلام شده. این دوربین امکانات فوق‌العاده‌ای دارد که از جمله آنها می‌توان به فیلم‌برداری با کیفیت 4K و ثبت تصاویر HDR اشاره کرد. شاید خسته‌کننده‌ترین بخش این غول تکنولوژی طراحی ظاهری‌اش باشد که، طبق معمول، از سبک OmniBalance پیروی کرده و احتمالا ظاهری نه‌چندان متفاوت با Z2،Z3 و +Z3 دارد.

 

image

 

چند ماه پیش، در آوریل 2015، شایعاتی مبنی بر تولید سه نمونه از Xperia Z5 منتشر شد که عبارت بودند از یک فبلت، یک نسخه مینی یا کامپکت و یک اسمارت‌فون معمولی. طبق شایعه مذکور، هر سه گوشی به پردازنده اسنپدراگون 820 مجهز شده‌اند و 4 گیگابایت RAM خواهند داشت. نمایشگر QHD با رزولوشن 1440 در 2560 نیز در هر سه آنها قرار می‌گیرد، در صورتی که سنسور تشخیص اثر انگشت صرفا برای Xperia Z5 Ultra یعنی فبلت سونی خواهد بود و سبک OmniBalance نیز در طراحی آنها به کار گرفته نخواهد شد.

در تصویری که چندی پیش ادعا می‌شد به پرچمدار سونی مربوط است شاهد بدنه‌ای تمام‌فلزی و پورت Type-C USB بودیم. به‌هرحال برای حصول اطمینان از صحت مطالب ذکرشده اندکی باید صبر کنیم تا شاهد مراسم رسمی رونمایی از Xperia Z5 باشیم.

منبع: Phonearena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

مهدی

۱۳۹۴/۶/۳
با سلام
آخرت گوشیه
سامسونگ هم خوبه ولی این شاهکار make.believe هستش
ولی که باید منتظر بوود تا Xperia Z5 با IPhone 6s مقایسه بشه
تا برتری بین این دو ثابت بشه

mehran1545

۱۳۹۴/۴/۳۰
یه چیزی از قیمتها بگید! بنظرتون با توافق هسته ای ارزون میشه یا باید حسرت به دل بمونیم؟

Hossein CR7

۱۳۹۴/۴/۲۸
بهترین اسمارت فون های دنیا رو سونی میزنه
اون زمانی که سونی بود سامسونگ و ال جی کجا بودن؟
فقط سونی XPERIA Z5

mehdi

۱۳۹۴/۴/۱۶
ما کی همچین حرفی زدیم الان سونی برایه فروش z3 plusداره به مردم ساعت رایگان میده. من نه طرفتار LGهستم و نه samsung من اصلا قبل از z3 plusعاشق سونی بودم ولی الان نه

omid

۱۳۹۴/۴/۱۶
خخخخ دست gsm که نیست.ولی موافقم باید یکم خوشکل ترش کنن