خانهاخبار
آیفون 6S اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

آیفون 6S اپل چه ویژگی‌هایی دارد؟

دوستداران آیفون‌های اپل منتظرند تا ببینند این بار اپل چه ویژگی‌های جدیدی در آیفونش قرار می‌دهد. حتما انتظار دارید آیفون 6S اپل از نمایشگر فورس‌تاچ برخوردار باشد و دوربین بهتری نیز نسبت به نسخه قبلی داشته باشد، اما آیا می‌دانستید تراشه NFC اپل در این نسخه به‌روز می‌شود یا اینکه آیفون 6S نسخه 16 گیگابایتی هم دارد؟!
۱۳۹۴/۴/۱۴

انتظارها برای آیفون 6 اس کماکان ادامه دارد. این بار می‌خواهیم از چیزهایی صحبت کنیم که احتمال می‌رود در آخرین نسخه اسمارت‌فون اپل جایی به خود اختصاص داده باشند. علاوه بر انتظاراتی مثل نمایشگر فورس‌تاچ، ارتقای دوربین و تراشه LTE کوالکام که سرعت انتقال داده را دو برابر می‌کند، احتمالا آیفون 6 اس از سخت‌افزار به‌روزشده‌ای برای NFC، تراشه‌های کارآمد و حافظه داخلی (که حداقل ظرفیت 16 گیگابایت دارد) بهره می‌برد.

 

image

 

این حدس‌وگمان‌ها بر اساس تصاویر جدیدی است که پروتوتایپی از بورد آیفون را نشان می‌دهد و با بررسی‌های مشترکی که شرکت‌های Chipworks و 9to5Mac انجام داده‌اند به دست آمده. حالا می‌خواهیم با هم این ویژگی‌های جدید را مرور کنیم.

 

image

 

پردازنده جدید NFC و کاهش اندازه تراشه

تراشه جدید NFC، که درون آیفون 6 اس قرار گرفته، ساخت NXP است و لیبل 66VP2 دارد که نشان می‌دهد مدل ارتقایافته تراشه NXP 65V10 NFC است؛ تراشه‌ای که در آیفون 6 به کار رفته بود. مشخص نیست تراشه جدید چه تغییراتی کرده، اما احتمالا اپل با اضافه کردن پردازنده‌ای امن، نیاز به تراشه‌ای جدا برای این کار را برطرف کرده است. اپل در سال 2014 میلادی NFC را برای استفاده از اپل پی به آیفون‌هایش اضافه کرد، اما تراشه‌ای به کار گرفت که ساختش به سال 2012 بازمی‌گشت. حالا به نظر می‌رسد تصمیم گرفته این تراشه را به‌روز کند.

علاوه بر تراشه جدید NFC، به نظر می‌رسد بورد آیفون نیز کوچک‌تر شده و اپل نیز در تلاش برای کاهش تعداد تراشه‌های مورداستفاده خودش است. یکی از بخش‌های این بورد که قبلا از 10 جزء تشکیل شده بود اکنون کوچک شده و تنها 3 تراشه اصلی دارد؛ اپل با این کار در واقع اجزای اصلی را نگه داشته و کارایی را نیز افزایش داده است. دیگر تراشه‌های موردنیاز مثل فلش مموری و پردازنده اصلی نیز کوچک‌تر شده‌اند و بدین ترتیب برای آیفون 6 اس عملکردی سریع‌تر و احتمالا با مصرف شارژ کمتر فراهم می‌کنند.

 

image

 

حافظه پایه 16 گیگابایتی

با افزایش حجم فایل‌ها و اپلیکیشن‌ها، کاربران آیفون در سال‌های اخیر به این نتیجه رسیده‌اند که حافظه 16 گیگابایتی برایشان کافی نیست. به‌هرحال به نظر می‌رسد اپل تصمیم دارد آیفون جدید را با حافظه 16 گیگابایتی نیز عرضه کند تا گزینه‌ای ارزان‌تر از آیفون‌های 64 و 128 گیگابایتی نیز در گزینه‌های پیش روی کاربران قرار بگیرد.

طبق گفته‌های تحلیلگران و همچنین تایید Chipworks، تراشه فلش مموری توشیبا به‌کاررفته در آیفون 6 اس ظرفیت 16 گیگابایتی دارد و با فرآیندهای 19 نانومتری ساخته شده است. این احتمال وجود دارد که تراشه 16 گیگاباتی تنها برای انجام دادن آزمایشات در آیفون به کار گرفته شده باشد و اپل قصد نداشته باشد آیفونی جدید با این ظرفیت تولید کند. قبلا نیز اپل آزمایش‌های آیفون جدید را در نمونه‌ای با حافظه کمتر انجام داده بود و به همین دلیل نمی‌توان این احتمال را نادیده گرفت. اما از طرف دیگر نائب‌رئیس اپل اعلام کرده که ظرفیت 16 گیگابایتی هنوز برای بسیاری از کاربران کافی است، زیرا بسیاری از سرویس‌ها بر پایه کلاد کار می‌کنند و فضای زیادی در گوشی کاربر اشغال نمی‌کنند.

 

image

 

طراحی آیفون 6

با توجه به تصاویر دریافت‌شده، این‌طور به نظر می‌رسد که آیفون 6 اس ظاهری مشابه آیفون 6 دارد و در نتیجه اکثر لوازم جانبی آیفون 6 برای نسخه جدید این گوشی نیز قابل استفاده است.

اختلاف اندازه آیفون‌های مختلف اپل تنها در حد 0.2 میلی‌متر مجاز است، بنابراین آیفون 6 اس در بیشترین حالت 0.13 میلی‌متر ضخیم‌تر از آیفون 6 است. این تغییر آن‌نقدر کم است که به چشم کاربران نمی‌آید و اپل نیز ممکن است هنگام به‌روز کردن صفحه مشخصات آیفون 6 اس در پاییز، اصلا به این موضوع اشاره نکند.

 

image

 

در مورد ابعاد آیفون جدید این‌طور گفته شده که طولش 0.16 میلی‌متر و عرضش 0.13 میلی‌متر بلندتر از آیفون 6 است که البته این اعداد در محدوده مجاز اختلاف دستگاه‌های اپل جای می‌گیرد. چندی پیش نیز گزارشی منتشر شد که از کمی ضخیم‌تر بودن آیفون 6 اس به‌دلیل استفاده از پنل فورس‌تاچ خبر می‌داد.

منبع: 9to5mac.com

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

amir

۱۳۹۴/۴/۲۱
هرچقدرم گرون باشه ارزش داره من تا ایفون5 از ایفون استفاده کردم بخاطر صفحه کوچیکش samsung s4خریدم گوشیه خوبیه ولی هیچوقت به ایفون نمیرسه....زمانی ک 6+ بازار اومد خریدم الانم کاملا راضیم ازش ایفون حرف نداره

n.t

۱۳۹۴/۴/۲۰
آيفون حرف اول رو ميزنه هيچ گوشي به گرد پاي اون نمي رسه و تا وقتي باهاش كار نكني متوجه نميشي كه هيچ گوشي ديگه اي نميتوني دستت بگيري

nima

۱۳۹۴/۴/۲۰
dadash shoma fk nakonam ta alan iphone dastet gerefte bashi age gerefte boodi motmaen bash hamchin harfi nmizadi

میرمحمودی

۱۳۹۴/۴/۱۸
فقط اونایی که اپل استفاده کردن می دونن اپل چیه

behnam

۱۳۹۴/۴/۱۶
اقا بنظرم ادم پول بده یه سامسونگ بخره خیلی بهتره تایک گوشی علاوه بر نداشتن امکانات کیفیت هم نداره.گوشی بیخودیه