خانهاخبار
باریک‌ترین گوشی سامسونگ با دوربین 16 مگاپیکسلی

باریک‌ترین گوشی سامسونگ با دوربین 16 مگاپیکسلی

سامسونگ با معرفی گوشی دیگری از سری گلکسی A توجه همگان را به خود جلب کرد. گوشی گلکسی A8 این تولیدکننده کره‌ای نه‌تنها عنوان باریک‌ترین گوشی سامسونگ را با خود یدک می‌کشد، بلکه از سنسور ساخت سامسونگ بهره می‌برد که ضخامتش کمتر از نمونه مشابهی است که سونی برای پرچمداران این شرکت ساخته است.
۱۳۹۴/۴/۱۳

گلکسی A8 سامسونگ، که به‌تازگی معرفی شده، گوشی بسیار تاثیرگذاری برای این تولیدکننده کره‌ای خواهد بود، زیرا، با ضخامت 5.9 میلی‌متر، عنوان باریک‌ترین گوشی سامسونگ را به خود اختصاص داده است.

به نظر می‌رسد این گوشی مراحل پایانی ساختش را طی می‌کند و، با توجه به ویدئوی منتشرشده سامسونگ، به‌زودی شاهد عرضه‌اش خواهیم بود. اما نکته جالب توجه ویژگی‌های دیگر این گوشی است که به‌تازگی افشا شده. این‌طور به گوش می‌رسد که گلکسی A8 دوبینی 16 مگاپیکسلی همچون دوربین‌های پرچمداران سامسونگ یعنی گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج دارد. البته سنسور این گوشی سنسور سونی IMX240 نیست، بلکه تراشه ISOCELL LSI3P3 سامسونگ است که این شرکت ساخته.

نکته جالب دیگر در این گوشی مهندسی بسیار خوب سنسور دوربین است: سامسونگ آن را طوری ساخته که در باریک‌ترین گوشی‌اش جاسازی کند. این سنسور ساخت سامسونگ ضخامتی حدود 5 میلی‌متر دارد که، در مقایسه با سنسور سونی، بسیار قابل توجه و تحسین‌برانگیز است. سنسور سونی، که در گوشی‌های گلکسی اس 6 و اس 6 اج به کار رفته، ضخامتی برابر 6.8 میلی‌متر دارد؛ یعنی ضخامت آن 26 درصد بیشتر از سنسور ساخت سامسونگ است.

 

image

 

ظاهرا سامسونگ باز هم تصمیم دارد در ساخت بخش دیگری از گوشی‌هایش خودکفا شود و، همان‌طور که در مورد تراشه اگزینوس خود موفق عمل کرد، حالا شانسش را در زمینه دوربین گوشی‌های هوشمند بیازماید.

از دیگر ویژگی‌های گوشی گلکسی A8 سامسونگ می‌توان به صفحه نمایش 5.7 اینچی از نوع سوپر آمولد با رزولوشن تمام HD و تراکم پیکسلی 386 پیکسل در هر اینچ، تراشه 8 هسته‌ای اسنپدراگون 615 کوالکام، 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی اشاره کرد. دوربین جلو این گوشی 5 مگاپیکسلی و باتری‌اش 3050 میلی‌آمپرساعتی است و از قابلیت اتصال LTE نیز پشتیبانی می‌کند. اندروید 5.1.1 لالیپاپ با نسخه جدید رابط کاربریTouchWiz  هم روی این گوشی قرار گرفته است.

با مشخصات فاش‌شده این گوشی، به نظر می‌رسد گلکسی A8 هم به‌دلیل ظاهرش علاقه‌مندان بسیاری پیدا می‌کند و هم به‌دلیل ویژگی‌های فنی‌اش. احتمالا لازم نیست مدت زیادی در انتظار این گوشی بمانیم و به‌زودی خبرهایی دقیق‌تر از آن به دست خواهیم آورد.

منبع: Phonearena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

Mohamad

۱۳۹۵/۴/۱۳
آقا مهران و علی آقایی که اول از همه نظر دادی: گوشی سامسونگ چه از نظر ضخامت و چه از نظر ظاهر یه سر و گردن از سونی به درد نخور بالاتره
وقتی سامسونگ هست کی به سونی نگاه میکنه آخه پروفسور

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۴/۱۵
زدی توو خال.

ali

۱۳۹۴/۴/۱۳
این گوشیا همش الکیه اگه ظاهر گوشی براتون مهمه فقط گوشی Z3 اونم رنگ مسیش

ali

۱۳۹۴/۴/۱۳
این گوشیا همش الکیه اگه ظاهر گوشی براتون مهمه فقط گوشی Z3 اونم رنگ مسیش

saha_s2

۱۳۹۴/۴/۱۳
من دارم a7 میخرم اینو کجای دلم بزارم