خانهاخبار
چرا گلکسی اس 6 انتخاب بهتری نسبت به آیفون 6 است؟

چرا گلکسی اس 6 انتخاب بهتری نسبت به آیفون 6 است؟

گلکسی اس 6 سامسونگ و آیفون 6 اپل هر دو گوشی‌هایی زیبا و قدرتمندند که هر یک ویژگی‌های متفاوتی نسبت به دیگری دارد. هم‌تراز بودن این دو گوشی سبب می‌شود کاربران هنگام انتخاب و خرید دچار تردید شوند. در این مطلب به 7 مورد از دلایلی اشاره می‌کنیم که ثابت می‌کند گلکسی اس 6 انتخاب بهتری نسبت به آیفون 6 اپل است.
۱۳۹۴/۵/۵

پرچمداران امسال سامسونگ، گلکسی اس 6 و اس 6 اج، پس از حدس و گمان‌های فراوان معرفی شدند؛ گوشی‌هایی که برای اولین بار در تاریخ سامسونگ از بدنه‌ای تمام‌فلزی ساخته شده‌اند تا جوابی باشد به درخواست‌های کاربران و آنهایی که از جنس پلاستیکی بدنه گوشی‌های هوشمند سامسونگ گله می‌کردند.

 

image

 

با طراحی جدید این پرچمداران جدید، سامسونگ در وضعیت بهتری در رقابت با اپل قرار گرفت. اکنون هر دو شرکت گوشی‌های باکیفیت و فوق‌العاده خوبی به بازار عرضه کرده‌اند که ویژگی‌های چشمگیری در اختیار کاربران می‌گذارند. همین امر سبب می‌شود عده‌ای از کاربران هنگام خرید دچار شک و تردید شوند.

اگرچه آیفون 6 و گلکسی اس 6 هر دو گوشی‌های خوب و توانمندی هستند که هیچ‌کس از خریدشان پشیمان نمی‌شود، مقایسه زیر ممکن است به کسانی که وسواس بیشتری در خرید دارند کمک کند. در این مقایسه 7 مورد از دلایلی را که موجب می‌شود خرید گلکسی اس 6 بهتر از آیفون 6 باشد به شما معرفی می‌کنیم.

 

1- اگر کیفیت دوربین برایتان اهمیت دارد

 

image

 

سامسونگ تبلیغات و تاکید بسیاری روی دوربین گلکسی اس 6 خود کرده است، دوربینی که واقعا کیفیت بسیار خوبی دارد. از طرفی، دوربین آیفون 6 نیز یکی از بهترین‌هاست، اما وقتی این دو را کنار هم می‌گذاریم، گلسی اس 6 برنده رقابت می‌شود.

 

2- اگر اندازه نمایشگر برایتان اهمیت دارد

 

image

 

اپل سرانجام رضایت داد آیفون‌هایی با نمایشگر بزرگ‌تر از 4 اینچ تولید کند. با این حال اندازه نمایشگر آیفون 6 خیلی هم افزایش پیدا نکرده است. اگرچه شاید روی کاغذ بین نمایشگر 4.7 اینچی آیفون 6 و نمایشگر 5.1 اینچی گلکسی اس 6 تفاوت زیادی وجود نداشته باشد، در عمل و در هنگام استفاده از مرورگر اینترنت یا خواندن پیام‌ها، همین 0.4 اینچ اختلاف نتیجه را به نفع گلکسی اس 6 رقم می‌زند.

 

3- اگر دقت رنگ‌ها برایتان اهمیت دارد

 

image

 

شکی نیست که نمایشگر آیفون 6 کیفیت خیلی خوبی دارد، اما اگر دقت رنگ‌ها و طبیعی بودن آنها برایتان مهم است، باید بگوییم رنگ تصاویر در نمایشگر این گوشی اندکی هاله آبی دارد. در عوض نمایشگر گلکسی اس 6 رنگ‌ها را با دقت بیشتری نشان می‌دهد و در این بخش صفحه نمایش سوپر آمولد آن کاملا بی‌نقص است.

 

4- اگر واقعا به اندروید علاقه دارید

 

image

 

نیازی به گفتن نیست که تفاوت‌های فاحشی میان سیستم عامل iOS و اندروید وجود دارد. عمده‌ترین مسئله‌ای که کاربران در سیستم عامل iOS با آن مواجهند بسته بودن این سیستم عامل و محدودیت در سفارشی‌سازی آن است، اما اندروید از این نظر کاملا متفاوت است. این سیستم عامل دست کاربر را برای ایجاد تغییرات باز می‌گذارد و تنظیمات متعددی در اختیارش قرار می‌دهد. در مورد رابط کاربری تاچ ویز سامسونگ هم نگران نباشید! این رابط کاربری در آخرین نسخه سبک‌تر و سریع‌تر شده و مشکلات نسخه‌های پیشین را ندارد.

 

5- اگر به جنس بدنه شیشه‌ای علاقه دارید

 

image

وقتی اولین بار تصاویر آیفون 6 منتشر شد، خیلی‌ها با دیدن قسمت پشت دستگاه ناامید شدند. اپل ترکیب فلز و شیشه را در آیفون 6 خود کنار گذاشته است و آن را تماما از جنس فلز ساخته که ظاهر خیلی شکیلی ندارد. در عوض بدنه گلکسی اس 6 ترکیبی از فلز و شیشه با رنگ‌های چشم‌نواز است که دل هر کاربری را می‌رباید!

 

6- اگر نمایشگری با کیفیت QHD می‌خواهید

 

image

شرکت اپل همچنان کیفیت نمایشگر محصولات خود را در حد رتینا نگه داشته است. نمایشگر 4.7 اینچی رتینا آیفون 6 تراکم پیکسلی  326ppi دارد و این در حالی است که اکنون در دنیای اندروید تولیدکنندگان به سمت استفاده از نمایشگرهای QHD با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل حرکت کرده‌اند. سامسونگ نیز این قاعده مستثنی نیست: نمایشگر 5.1 اینچی QHD گلکسی اس 6 این شرکت تراکمی برابر با 577 پیکسل در هر اینچ دارد که فوق‌العاده است.

 

7- اگر می‌خواهید شارژر وایرلس داشته باشید

 

image

 

قابلیت شارژ وایرلس کم‌کم دارد استاندارد می‌شود. خلاص شدن از شر کابل شارژر و راحت‌تر شارژ کردن دستگاه یکی از موهبت‌های بزرگ شارژرهای وایرلس است. علاوه بر این، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بزرگ یکی پس از دیگری دارند میزهایشان را به شارژر وایرلس مجهز می‌کنند تا کاربران دغدغه‌ای برای شارژ کردن گوشی‌شان نداشته باشند. اگر از جمله افرادی هستید که فکر می‌کنند دستگاهشان باید از چنین قابلیتی برخوردار باشد، گلکسی اس 6 انتخاب درستی برای شماست، اما اگر آیفون 6 را انتخاب کرده‌اید، باید بدانید این گوشی هوشمند از ویژگی شارژ وایرلس برخوردار نیست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (59 نظر)

ایفون

۱۳۹۵/۱/۲
هشت هسته سامسونگ مساوی است با بخاری.درضمن از 3 گیگ رمش فقط512 تاش ازاده بغیش درگیره نگه داشتن اندروید سنگینه

ایفون

۱۳۹۵/۱/۲
تو سنگین ترین کارها عرق رو پیشونیش نمیشینه؟؟از اس6 به عنوان بخاری تو جیبی استفاده میشه

ممد

۱۳۹۴/۸/۲۶
این که معلوم بود که پرچمدارایه سامسونگ تو روابط کاربری و راحتی و قابلیتا حرف اول رو میزنن اینم میدونن که سامسونگ پول با کیفیت بودن و راحت کار کردن گوشیشاشو میخوره و ایفونم پول برند و اون سیب دهنی پشتش گوشی که زدت میکنه از تکنولوژی و هر چی موبایله از بس رو مخه واقعا ملت عقلشونو تو ککجا جا گذاشتن که میرن اینو میخرن شایدم تو بانکه که میرن انقد پول زبون بسته رو میدن گوشی ایفون گلابی هه
من برادرم رفیقم و برادره اون یکی رفیقم هر سه تایه اینا از رو مارک و کلاس رفتن خریدن گوشیاشونو اصن چیزی خاصی جز یه سیب نداره.
ادمی که دنبال تکنولوژی و قابلیت های منحصر به فرده و راحتی و دوربین خوب و صفحه نمایش عالی در کل یه گوشی کامله بهترین گزینه براش پرچمدارایه سامسونگه فوق العادن من خودم نت سه دارم خیلیم راضیم توقعتون از گوشی فقط در حد همون گوشی باشه نه بالاتر فکرایه فضایی نکنین با گوشیاتون.
سلیقه ها فرق داره و همه هم دنبال یه چیزی شبیه هم نیستن یکی دنبال راحتی خودشه یکیم دنبال کلاس برا دیگرون

saeed

۱۳۹۴/۸/۲۳
امیر آقا توحین ممنوعه . سامسونگ مگه یادت رفته اومده بود تو عرضه رسمی آیفون6sبه بازار جلو فروشگاه هایه اپل تبلیغ میکردن که سامسونگ بخرید آیفون نخرید. ببین دیگه مشتری هاش نمونده کارشناسان تا3سال دیگه پیش بینی کردن که سامسونگ تولید گوشی نخواهد کرد و بره کنار. از خودم نمیگم که اخبار گفته. الانم میبینی سامسونگ قیمتاش خیلی افت کرده چون این سال هم ضرر مالی کرده وجدانن راستشو میگم هیج تعصبی نکردم

saeed

۱۳۹۴/۸/۲۳
امیر معلومه که خیلی کمبود داشتی. عزیزم میدونستی الان اون کسایی که آیفون دارن این حرفا بهشون بر میخوره؟؟؟ یکی به خودت بگه از نظر شخصیت کمبود داری خوشت میاد؟؟؟تو اصلا حق نداری به کسی توحین کنی چون یکی دوس داره سامسونگ بخره یکی دوس داره اپل. وای به حال کشور که مدرسایی بی ادبی مثل شما دارن. اسمه خودتو گذاشتی مدرس دانشگاه هه.بای