خانهاخبار
تلگرام در ایران دوباره جان می گیرد

تلگرام در ایران دوباره جان می گیرد

اختلالات گسترده تلگرام در هفته گذشته این شائبه را به وجود آورد که شاید این پیام‌رسان محبوب ایرانیان به سرنوشت پیام‌رسان‌های دیگری چون وایبر و ویچت دچار شود.
۱۳۹۴/۴/۱۱

وزیر علوم: «لیست مخاطبان من چیزی در حدود سه هزار نفر است. هر روز که به تلگرام مراجعه می‌کنم، تعداد زیادی از این مخاطبان را مشاهده می‌کنم که به تلگرام پیوسته‌اند. همین موضوع نشان می‌دهد استقبال مردم از این شبکه در ایران بسیار زیاد است.»

 

image


«ارائه‌دهندگان شبکه محلی، ترافیک تلگرام در ایران را محدود می‌کنند. در حال بررسی دلایل این امر هستیم.»
این خبر را دو روز پیش حساب رسمی پیام‌رسان تلگرام در توئیتر منتشر کرد و واکنش سریع دولت‌مردان ایرانی را با خود به همراه داشت.
بخش عمده کاربران تلگرام ایرانی‌اند و این شرکت به‌هیچ‌وجه تمایلی به از دست دادن کاربرانش ندارد.
اما اینجا این سوال مطرح می‌شود: آیا تلگرام نیز فیلتر خواهد شد؟

 

image


در گذشته استفاده از نرم‌افزارهای پیام‌رسان مرسوم نبود و استفاده از آن به‌اندازه امروز بین کاربران تلفن‌های هوشمند رواج پیدا نکرده بود. دولت‌مردان برخورد خوبی با این‌گونه پیام‌رسان‌ها نداشتند و چند نمونه از این برنامه‌ها را مسدود کردند.
اما در حال حاضر دولت‌مردان نیز به استفاده از این پیام‌رسان‌ها گرایش پیدا کرده‌اند و شاید این خود دلیلی باشد که وزیر ارتباطات شخصا به خبر منتشرشده از تلگرام واکنش نشان داد و اعلام کرد: به‌هیچ‌وجه محدودیتی از سمت دولت اعمال نشده است.
پس در پاسخ به این سوال باید این‌طور گفت: دولت ایران به‌هیچ‌وجه قصد فیلتر کردن تلگرام را ندارد، چرا که بسیاری از دولت‌مردان خودشان نیز از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند و از  محبوبیت این برنامه بین کاربران ایرانی مطلع‌اند.
از طرفی خسروی، معاون وزیر اطلاعات، اعلام کرد: «نامه‌ای رسمی به تلگرام فرستادیم با این مضمون که شبکه شما در ایران مشکل دارد، برای حل مشکل آن باید با یکدیگر همکاری نماییم.»
باید منتظر نشست و دید وضعیت تلگرام طی هفته‌های آتی بهتر می‌شود یا خیر.

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما نیز در تلگرام با مشکل مواجه شده‌اید؟ نظر خودتان را می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی‌مان با ما در میان بگذارید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (16 نظر)

ali

۱۳۹۴/۴/۱۲
سلام من که مشکلی ندارم عالیهههههه

erfan

۱۳۹۴/۴/۱۲
telegram awlie khoda kone ino dg filter nakonn

erfan

۱۳۹۴/۴/۱۲
telegram awlie khoda koneio filter nakonan

حسین

۱۳۹۴/۴/۱۲
منظور از سرنوشت وایبر چیه!؟ وایبر در حال حاضر خوب کار میکنه...!

حسین

۱۳۹۴/۴/۱۲
منظور از سرنوشت وایبر چیه!؟ وایبر در حال حاضر خوب کار میکنه...!