خانهاخبار
اشتباهاتی که برای کمپانی های بزرگ گران تمام شد!

اشتباهاتی که برای کمپانی های بزرگ گران تمام شد!

مسلما تصمیم‌ها و سیاست‌های درست شرکت‌های تولیدکننده عامل مهمی در موفقیت آنهاست و در این بین راضی نگهداشتن مشتریان می‌تواند ضامن آن باشد؛ اما حتی شرکت‌های بزرگ جهان گاهی تصمیماتی می‌گیرند که به ضررشان تمام می‌شود.
۱۳۹۴/۴/۱۰

شرکت‌ها همه سعی می‌کنند مشتری‌هایشان را راضی و خشنود نگه دارند، اما گاهی اوقات کارهای آنها موجب رنجش و ناراحتی کاربران می‌شود. در این مطلب می‌خواهیم برخی تصمیمات اشتباه شرکت‌های بزرگ مثل سامسونگ، اچ‌تی‌سی، اپل و مایکروسافت را بررسی کنیم تا ببیند یک حرکت اشتباه چقدر ممکن است به ضرر یک شرکت تمام شود.


پرچمدار شما دیگر پرچمدار نیست!
چند سال پیش J.K. Shin، مدیرعامل سامسونگ، اعلام کرد این شرکت مشغول کار روی مدل ارتقایافته Galaxy S4 است؛ گوشی‌ای که به‌جای پردازنده اسنپدراگون 600 از اسنپدراگون 800 استفاده می‌کند و با داشتن قابلیت LTE-Advance می‌تواند با سرعت بیشتری به شبکه اینترنت متصل شود.
احتمالا آقای شین فکر می‌کرد مشتری‌ها با شندین این خبر بسیار هیجان‌زده می‌شوند، اما واکنش آنها کاملا برعکس بود! زیرا هر کس گوشی Galaxy S4 خریده بود، با این واقعیت مواجه شد که خیلی زود گوشی دیگری پرچمدار اول سامسونگ می‌شود.

 

image

 

به نظر می‌آید یکی باید به سامسونگ در مورد این تصمیم هشدار دهد، زیرا در چند سال اخیر این کار رویه ثابت این شرکت شده است. همان‌طور که در گذشته گوشی Galaxy S4 Active LTE-A و Galaxy S5 LTE-A را دیدیم، احتمالا تا پایان امسال شاهد Galaxy S6 LTE-A نیز خواهیم بود.


شرکت HTC هم سیاست سامسونگ را در پیش گرفته است. این شرکت امسال گوشی HTC One M9 را جانشین M8 معرفی کرد، اما خیلی زود تحت‌الشعاع مدل +M9 قرار گرفت.
سال پیش هم این جریان برقرار بود: گوشی One M8s با کیفیت دوربین بهتر و البته پردازنده ضعیف‌تر به‌جای One M8 معرفی شد. سپس +One E9 با نمایشگر 5.5 اینچی QHD به بازار آمد و پس از آن هم One ME. با این وضعیت، شما هر پرچمدار جدیدی که از HTC بخرید، تنها ظرف چند ماه و با آمدن مدل جدیدتر، قدیمی می‌شود.

 

image

 

چنین سیاستی را سونی بیزینس مدل خود کرده است: عرضه دو گوشی پرچمدار در یک سال و به فاصله 6 ماه از یکدیگر. اگرچه این مدل در بازار ژاپن به موفقیت رسید، در بازار سایر کشورها این چنین نبود. سونی قول داده بود این روند را متوقف کند و تنها کمی پس از عرضه Xperia Z4 مدل +Xperia Z3 را معرفی کرد که فقط اسمشان بایکدیگر متفاوت است.


تنها سخت‌افزار جدید می‌تواند نرم‌افزار جدید دریافت کند
سال‌ها پیش چیزی به‌نام آپدیت نرم‌افزاری برای گوشی‌ها تقریبا وجود نداشت، اما اکنون گوشی‌های هوشمند مدرن هر سال نسخه جدیدی از سیستم عامل را دریافت می‌کنند. در این بین شرکت‌ها به گوشی‌های پرچمدارشان توجه ویژه‌ای می‌کنند و به مدل‌های رده‌پایین کمتر توجه می‌شود.
HTC در سال 2014 اعلام کرد مدل‌های One X و +One X این شرکت، که محصول 2012 بودند، آپدیت اندروید 4.4 کیت کت را دریافت نمی‌کنند، درصورتی‌که سایر گوشی‌های 2012 به اندروید 4.4 آپدیت شدند و این موضوع موجب ناراحتی کاربران شد.

 

image

 

در این جریان انگشت اتهام به سوی Nvidia گرفته شد و گفتند پردازنده‌های ساخت این شرکت قادر نیست از سیستم عامل جدید پشتیبانی کند. با وجود این حتی One X نسخه مخصوص کشور امریکا هم، که از پردازنده‌های کوالکام استفاده می‌کرد، هیچ‌گاه رسما اندروید کیت کت را دریافت نکرد.
حالا این شرکت تایوانی از اشتباهش درس گرفته و، طبق قول‌وقراری که گذاشته بود، مدل‌های One M7 و M8 را، هرچند باتاخیر، به اندروید 5 آپدیت کرده است.
کاربران گوشی‌های ویندوزفون از مایکروسافت خیلی رنجیدند وقتی فهمیدند هیچ‌یک از دستگاه‌های سری ویندوزفون 7 به ویندوزفون 8 آپدیت نمی‌شود. البته مایکروسافت سعی کرد با ارائه نسخه 7.8 کمی وضعیت را بهتر کند، اما این کار هم نتوانست از نارضایتی کاربران بکاهد. 

 

image

 

حالا مایکروسافت قول داده تمام گوشی‌های ویندوزفون 8 بتوانند به نسخه ویندوز 10 موبایل آپدیت شوند، حتی آنهایی که حافظه رم 512 مگابایتی دارند و تحت برند لومیا تولید نشده‌اند.

 

اپل
اپل سابقه‌ای طولان در عصبانی کردن کاربرانش دارد، ولی همیشه سعی کرده تا نسل بعدی آیفونش این موارد را برطرف کند تا کاربرانش گذشته را به فراموشی بسپارند.
آیفون 4 یکی از زیباترین گوشی‌های اپل تا آن موقع بود: بدنه شیشه‌ای را فریمی فلزی احاطه کرده بود که کار آنتن گوشی را هم انجام می‌داد. ولی این موضوع سبب شده بود هنگام دست گرفتن گوشی، آنتن‌دهی با مشکل مواجه شود؛ البته اپل در مدل آیفون 4s توانست این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند.

 

image

 

مورد دیگر نمایان شدن لکه‌ای زردرنگ روی نمایشگر آیفون 4 بود که کاربران را شاکی کرده بود، هرچند ظاهرا این لکه به‌علت چسبی بود که در ساخت صفحه نمایش استفاده شده بود و پس از چند روز ناپدید می‌شد.
استفاده از بدنه تمام‌فلزی در آیفون 6 نیز دردسری تازه برای این شرکت به همراه آورد و آن خم شدن آیفون 6 پلاس بر اثر فشار بود که سروصدای زیادی در اینترنت به راه انداخت. اکنون اپل اعلام کرده که در آیفون نسل بعد از فلزی مقاوم‌تر استفاده می‌کند تا کاربران دوباره با چنین مشکلی مواجه نشوند.

منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

سینا

۱۳۹۴/۴/۱۱
این طور که معلومه اپل استاد اشتباهات شده
اول محصول و نوآوریشو آزمایش نمیکنه همینطوری میده دست کاربر

mehdi

۱۳۹۴/۴/۱۰
من که فک نکنم s6 LTE-Aبیاد