خانهاخبار
جلوگیری از اجرای خودکار اپلیکیشن‌‌های اندروید هنگام روشن شدن گوشی

جلوگیری از اجرای خودکار اپلیکیشن‌‌های اندروید هنگام روشن شدن گوشی

دستگاه‌های اندرویدی، مانند کامپیوتر، برنامه‌هایی دارند که هنگام بوت شدن یا روشن شدن دستگاه به‌طور خودکار و بدون اجازه اجرا می‌شوند. این موضوع سبب طولانی شدن زمان بوت و کاهش حافظه آزاد دستگاه می‌شود. با مطالعه این یادداشت می‌آموزید چگونه از باز شدن خودکار اپلیکیشن‌ها هنگام بوت شدن دستگاه روت شده جلوگیری کنید.
۱۳۹۵/۹/۱۶

همانند هر سیستم کامپیوتری، اندروید اپلیکیشن‌هایی دارد که هنگام بوت شدن یا روشن شدن دستگاه به‌طور اتوماتیک اجرا می‌‌شوند. بعضی از این اپلیکیشن‌ها موجب طولانی شدن پروسه بوت دستگاه می‌شوند که مسلما خواسته هیچ کاربری نیست، ولی با این حال گوگل هنوز امکانی برای جلوگیری از باز شدن خودکار اپلیکیشن‌ها در اندروید فراهم نکرده است.
البته در اندروید لازم نیست برای حل مشکلات منتظر گوگل ماند، زیرا جامعه توسعه‌دهندگان این سیستم عامل آن‌قدر فعال و خلاق است که با راه‌حل‌های خود سیستم عامل بهتری برای کاربران به ارمغان می‌آورد.
اگر دستگاه اندرویدی شما روت شده است و فریم‌ورک قدرتمند Xposed را روی آن نصب دارید، کافی است مراحل زیر را قدم‌به‌قدم روی دستگاهتان اجرا کنید تا دیگر اپلیکیشن‌‌ها به‌طور خودکار اجرا نشوند.


1- اپلیکیشن Xposed Installer را باز کنید و به قسمت Download بروید. سپس از کادر جستجو BootManager را پیدا کنید و انتخابش کنید.

image

2- در صفحه BootManager به بخش Version بروید و آخرین نسخه آن را دانلود و نصب کنید، ولی حواستان باشد پس از انجام عملیات نصب آن را باز نکنید.

image

3- به اپلیکیشن Xposed Installer بازگردید و در بخش Modules تیک جلو نسخه دانلودشده BootManager را بزنید. در این حالت از شما خواسته می‌شود دستگاهتان را ری‌استارت کنید.

image

4- پس از ری‌استارت شدن دستگاه به بخش اپلیکیشن‌هایتان بروید و BootManager را باز کنید. پس از وقفه‌ای کوتاه، فهرستی از اپلیکیشن‌هایی نشان داده می‌شود که هنگام بوت، به‌صورت خودکار اجرا می‌شوند. حالا کافی است هر کدام از اپلیکیشن‌ها را که نمی‌خواهید خودکار اجرا شود انتخاب کنید و به رنگ قرمز دربیاورید.

image

5- برای پاک کردن BootManager نخست باید به Xposed Installer بروید و در بخش Modules تیک کنار BootManager را بردارید. سپس با رفتن به تنظیمات دستگاه و بخش Apps، اپلیکیشن BootManager را پیدا کنید و آن را از روی گوشی‌تان پاک کنید. در پایان دستگاهتان را ری‌استارت کنید تا همه‌چیز به حالت اول بازگردد.

image

 

توجه: استفاده از Xposed با ریسک همراه است و ممکن است بعضی از گوشی‌ها را دچار مشکل کند پس اگر از این مسئله واهمه دارید بهتر است این روش را امتحان نکنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

h.seyedi

۱۳۹۵/۹/۱۷
فایروال‌ها مختلفی برای اندروید وجود داره که این کار رو برای شما انجام میدهند. مثل avast که می توانید انتخاب کنید چه اپی به اینترنت وصل شود یا نشود.

hossein

۱۳۹۵/۹/۱۶
سولی که بارها مطرح کردم و جواب نگرفتم این است که چگونه جلوی دسترسی اپلیکیشن های اندروید به اینترنت را بگیریم(فایروال کنیم)؟

sink

۱۳۹۵/۹/۱۶
برای دستگاه روت نشده اپلیکیشن greenify رو نصب کنید . برنامه هایی که میخواین بسته بشن رو توی لیست بذارید
هر وقت که گزینه هایبرنیت رو بزنید برنامه هارو میبنده . ولی باید این کار رو دستی انجام بدین (زدنه دکمه هایبرنیت)

salar

۱۳۹۵/۹/۱۶
اگه هواوی باشه دستگاهن خودش توی تنظیمات استارت اپ منیجر داره میتونی از اونجا تنظیم کنی
ولی مال شرکتای دیگه رو نمیدونم
اگه توی تنظیمات بود که بود نبود باید دستگاه روت بشه

h4m1d

۱۳۹۵/۹/۱۶
آقای سیدی راهی برای گوشی های که روت نشدن هست؟
اگر هست میشه در موردش بگید