خانهاخبار
زیباترین بازی های اپ استور به انتخاب اپل

زیباترین بازی های اپ استور به انتخاب اپل

آی‌دیوایس‌های اپل، به‌لطف فروشگاه غنی اپ استور، برای بسیاری از دارندگانشان حکم کنسول دستی پیدا کرده‌اند. بازی‌هایی با گیم پلی جذاب و گرافیک چشمگیر در این فروشگاه کم نیستند و هر شخص می‌تواند با کمی گشت‌وگذار بین صفحات مختلف اپ استور فهرستی از عناوین درخور توجه تهیه کند. اما چه کاربر مبتدی باشید و چه از گیمرهای باسابقه روی پلتفرم آی‌اواس، احتمالا بدتان نمی‌آید هر چند وقت یک‌بار فهرستی از عناوین مطرح در اپ استور را ببینید، به‌خصوص اگر عنوان این لیست معرفی زیباترین بازی‌های آی‌او‌اس باشد.
۱۳۹۴/۴/۱۰

وقتی از گیمرها فهرست محبوب‌ترین بازی‌هایشان را بخواهید، اکثرشان گیم پلی را نخستین معیار تصمیم‌گیری و انتخابشان قرار می‌دهند. اگر از همین گیمرها بپرسید ملاک دومشان در انتخاب چیست، بعید است به چیزی جز گرافیک بازی اشاره کنند.

 

image

 

آی‌دیوایس‌های اپل، به‌لطف فروشگاه غنی اپ استور، برای بسیاری از دارندگانشان حکم کنسول دستی پیدا کرده‌اند. بازی‌هایی با گیم پلی جذاب و گرافیک چشمگیر در این فروشگاه کم نیستند و هر شخص می‌تواند با کمی گشت‌وگذار بین صفحات مختلف اپ استور فهرستی از عناوین درخور توجه تهیه کند. اما چه کاربر مبتدی باشید و چه از گیمرهای باسابقه روی پلتفرم آی‌اواس، احتمالا بدتان نمی‌آید هر چند وقت یک‌بار فهرستی از عناوین مطرح در اپ استور را ببینید، به‌خصوص اگر عنوان این لیست معرفی زیباترین بازی‌های آی‌او‌اس باشد.

ادیتورهای فروشگاه اپ استور هر چند وقت یک‌بار به بهانه‌های مختلف فهرستی از اپلیکیشن و بازی‌های مطرح اپ استور تهیه می‌کنند. یکی از فهرست‌های اخیر، که شاید باب میل کاربران باشد، ۱۵ بازی زیبای پلتفرم آی‌اواس است. این لیست را صاحب‌نظران اپ استور تهیه کرده‌اند که روزانه انبوه عناوین این فروشگاه را از نظر می‌گذرانند؛ از این رو بابت شایستگی عناوینی که در این فهرست قرار دارند کمترین شبهه‌ای وجود ندارد. در ادامه با ۱۵ بازی آشنا می‌شویم که به دریافت چنین عنوانی مفتخر شده‌اند.

 

۱- BADLAND: نخستین عنوان فهرست بازی پرافتخاری است که حتی موفق شده جایزه بهترین بازی سال را دریافت کند. در بازی بدلند، که به‌سبک ساید-اسکرول ساخته شده، باید با کنترل‌های مختلفی که در اختیارتان قرار می‌گیرد شخصیت اصلی بازی را در طول مراحل پیش ببرید. فضایی که بازی بدلند در آن اتفاق می‌افتد جنگلی است که در نگاه اول پوشیده از گل و گیاه و درختان زیباست، اما با کمی پیشروی می‌بینید که اوضاع چندان بر وفق مراد نیست و در جای‌جای جنگل تله‌های مختلفی انتظارتان را می‌کشد تا گیرتان بیندازد!

 

image

 

آنچه بدلند را درخور توجه می‌کند ترکیب گیم پلی قدرت‌گرفته از قوانین فیزیکی با گرافیک جذاب و فضایی گیراست. شاید اشاره به این موضوع که بدلند توانسته جایزه بهترین طراحی در سال ۲۰۱۳ را از اپل دریافت کند بهترین تمجیدی باشد که می‌توان از آن به عمل آورد. البته توجه سازندگان بازی تنها به گرافیک معطوف نبوده و اصل نخست جذابیت نیز، که داشتن گیم پلی سرگرم‌کننده است، فراموش نشده.

 

۲- LIMBO: اگر بخواهیم معرفی را با بیان افتخارات شروع کنیم، لیمبو نیز دست کمی از بازی بدلند ندارد. این بازی پیش از آنکه برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها پورت شود، برای اجرا روی کنسول‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ توسعه یافته بود. کمترین وب‌سایت نقد بازی را می‌توانید پیدا کنید که به بازی لیمبو امتیاز کامل نداده باشد و برای توصیفش عباراتی نظیر فوق‌العاده، عجیب و سرشار از نبوغ به کار نبرده باشد.

 

image

 

داستان بازی لیمبو در مورد پسرکی است که برای یافتن خواهرش وارد جنگلی تاریک و پررمزوراز می‌شود؛ جنگلی که نه‌تنها خودش سرشار از تله‌های کشنده است، بلکه افراد شروری هم در آن پیدا می‌شوند که در موقعیت‌های مختلف سعی می‌کنند شما را از پای دربیاورند. البته کار شما مبارزه با این افراد نیست، بلکه باید در فضای تیره و خاکستری پیش بروید و سعی کنید با حل کردن معماهایی که پیش رویتان قرار می‌گیرد راه را تا رسیدن به خواهرتان هموار کنید.

 

۳- Transistor: بازی‌ای به‌سبک RPG که، به‌گفته سازندگانش، از نمونه‌های بی‌نظیر این رده است. کنترل بازی را می‌توانید در دو حالت کلاسیک یا لمسی به دست بگیرید و به پیشروی در مراحل مشغول شوید. خصوصیت متمایزکننده Transistor را شاید بتوان ادغام مراحل فکری و استراتژیک با مبارزات اکشن و سریع دانست.

 

image

 

۴- Asphalt 8: Airborne: اگر از کسی که با اسم‌ورسم بازی‌های مختلف آشناست بخواهید بهترین بازی‌های اتومبیل‌رانی را در پلتفرم آی‌اواس برایتان نام ببرد، بعید است که مورد اول یا دوم را به آسفالت اختصاص ندهد. بار دیگر گوشزد می‌کنیم فهرستی که داریم گزینه‌هایش را یکی‌یکی ذکر می‌کنیم فهرست زیباترین بازی‌های آی‌اواس است. از این رو شاید بتوان بازی‌هایی پیدا کرد که گیم پلی واقع‌بینانه و طبیعی‌تری نسبت به بازی آسفالت داشته باشند، اما کمتر موردی می‌توان یافت که در زمینه گرافیک و جلوه‌های ویژه حریف آسفالت شود!

 

image

 

در آسفالت ۸ بهترین اتومبیل‌های مسابقه شرکت‌های مطرح جهان در اختیارتان قرار می‌گیرد. با شروع از مراحل پایین، مهارت‌های رانندگی خود را در بازی افزایش می‌دهید و به‌موازات آن، با برنده شدن در مسابقات مختلف، بودجه لازم را برای خرید اتومبیل‌های قوی‌تر به دست می‌آورید. از نقطه شروع مسابقه تا پایان آن هیجان همراهتان است و زمانی که چرخش‌های ۳۶۰ درجه هنگام پرش از روی رمپ‌ها را تجربه کردید، می‌فهمید که چه چیزی آسفالت را خاص می‌کند.

 

۵- Valiant Hearts: The Great War: بازی‌ای در سبک فکری و ماجراجویی که می‌تواند ساعت‌ها سرگرمتان کند. برای ساخت خط داستانی بازی از نامه‌هایی الهام گرفته شده که طی جنگ جهانی اول مبادله شده بودند. فضای بازی در همان سال‌های جنگ در جریان است و هدف بازآفرینی این خط داستانی به‌شیوه‌ای تاریخی و سرگرم‌کننده است.

 

image

 

گرافیک زیبای بازی Valiant Hearts شما را متقاعد می‌کند که مراحل را چندان با عجله طی نکنید و فرصتی را به کشف گوشه‌وکنار محیط اختصاص دهید؛ محیط‌هایی که در هر مرحله حال‌وهوای خاصی به خود می‌گیرند و، در عین تلاش برای حفظ جذابیت‌های بصری، سعی می‌کنند شما را به فضای جنگ نزدیک کنند.

 

۶- Vainglory: گرافیکی که در بازی Vainglory می‌بینید باعث می‌شود مقایسه کردنش با گرافیک بازی‌های کامپیوتری و کنسول‌های بازی چندان بیراه نباشد. در این اپلیکیشن پارامترهای مختلفی می‌یابید که بازی را نمونه‌ای برجسته در سبک MOBA می‌کند، طوری که حتی عده‌ای از آن به‌عنوان بهترین بازی در سبک MOBA روی صفحه نمایش لمسی یاد می‌کنند. گاهی مبارزات در Vainglory ممکن است تا ۲۰ دقیقه طول بکشد. در چنین وضعیتی تنها چیزی که مانع خستگی شما می‌شود گیم پلی جذاب و گرافیک زیبایی است که هر لحظه از بازی را لذت‌بخش می‌کند. آنچه در Vainglory می‌بینید نتیجه دو سال تلاش سازندگان بازی برای خلق عنوانی در سبک MOBA برای تبلت با گرافیکی هم‌رده با بازی‌های کنسول و پی‌سی است.

 

image

 

۷- Alto’s Adventure: اگر تجربه بازی Ski Safari را داشته باشید، هنگام صحبت از Alto’s Adventure می‌دانید از چه گیم پلی‌ای سخن می‌گوییم، اما در این بازی از گرافیک کودکانه المان‌ها و محیطی نظیر بازی اسکی سافاری خبری نیست. کافی است صفحه خرید بازی در اپ استور را باز کنید تا در قسمت توضیحات فهرستی طولانی از تعریف و تمجیدهای وب‌سایت های خبری و نقد بازی را ببینید.

 

image

در Alto’s Adventure کاراکتری که نقش هدایتش را بر عهده دارید با شروع بازی اسکی‌سواری را آغاز می‌کند و شما تنها با تپ کردن به‌موقع روی صفحه نمایش باید مانع برخورد اسکی‌سوار با موانع مختلف شوید. زیبایی محیط‌هایی که حین اسکی از آنها عبور می‌کنید، المان‌های مختلفی که به گیم پلی بازی معنا می‌بخشند، موسیقی متن ملایمی که کاملا با محیط سازگار است و نکات ریزودرشت دیگر در Alto’s Adventure دست به دست هم داده‌اند تا تجربه‌ای آرام‌بخش و سرگرم‌کننده از اسکی‌سواری کسب کنید. با به انجام رساندن ماموریت‌های مختلفی که به شما محول می‌شود می‌توانید به مراحل بالاتر صعود کنید و اسکی‌سوارهای دیگر را، که هر یک ویژگی‌هایی مخصوص به خود دارند، آنلاک کنید.

 

۸- Lost Within: اگر می‌خواهید با بازی‌ای ارزشمند در سبک وحشت و ماجراجویی آشنا شوید، باید نام Lost Within را به خاطر بسپارید. در Lost Whithin خود را در تیمارستانی خالی از سکنه می‌یابید که از هر گوشه‌اش ممکن است هیولایی برخیزد و قصد جانتان را کند. برای آنکه از این مکان فرار کنید، باید راز تاریک تیمارستان را کشف نمایید. در این بازی با درهای بسیاری مواجه می‌شوید، اما فقط یک در است که به بیرون هدایتتان می‌کند.

 

image

 

وقتی حرف از بازی در ژانر وحشت می‌شود، اهمیت گیم پلی و گرافیک دو چندان می‌گردد. در این سری بازی‌ها تلاش می‌شود کاربر بترسد و حتی، هرجا که باب میل سازندگان باشد، میخکوب شود! طبیعتا چنین کاری تنها با توسعه هوش مصنوعی قدرتمند برای مهاجمان و گرافیکی گیرا برای شخصیت‌ها و محیط ممکن است. صحنه‌های به‌هم‌ریخته از اتاق‌های متروکه‌ای که زمانی انسان‌ها از آنها استفاده می‌کردند، پرتوهای نوری که از پنجره به دل تاریکی می‌تابند، دیوارنوشته‌هایی که سعی می‌کنند سنگینی فضا را بیشتر کنند و مهاجمانی که با حرکاتشان شما را دستپاچه می‌کنند اصلی‌ترین مشخصاتی‌اند که Lost Within را بازی‌ای قوی در ژانر وحشت و ماجراجویی می‌کنند.

 

۹- Leo’s Fortune: در این بازی کنترل توپی پشمالو به‌نام لئو را بر عهده دارید. سبک بازی پلتفرمر است و با کنترل‌هایی که در اختیارتان قرار داده می‌شود می‌توانید لئو را به چپ و راست هدایت کنید یا از روی موانع مختلف پرش دهید. خط داستانی بازی حول تلاش برای یافتن طلاهای گمشده لئو آغاز می‌شود؛ موضوعی که شما را وارد ماجراجویی معمایی و پرخطری می‌کند.

 

image

 

اگرچه گیم پلی بازی جذاب و داستانش هم سرگرم‌کننده است، اگر گرافیک این بازی نبود، احتمال نداشت Leo’s Fortune تا این حد مطرح شود. بعید نیست محیط‌های مختلفی که در آنها قرار می‌گیرید و جزئیات ریزی که، چه در لئو و چه در اطرافتان، مشاهده می‌کنید، مجبورتان کند بازی را رها کنید و چند ثانیه به صفحه نمایش زل بزنید! تکیه‌کلام‌های بامزه لئو، افکت‌های صوتی محیط و جلوه‌های سه‌بعدی Faux-3D را هم به این موارد اضافه کنید تا شکی باقی نماند که در مورد یکی از بهترین بازی‌های اپ استور صحبت می‌کنیم؛ بازی‌اش که نامش هم بین بهترین‌های اپ استور در ۲۰۱۴ آمده و هم سازندگانش را به جایزه بهترین طراحی سال ۲۰۱۴ اپل رسانده است.

 

۱۰- Broken Age: داستان بازی Broken Age در فضایی دوستانه اما پر از رمزوراز و ماجراجویی روایت می‌شود. Vella Tartine و Shay Volta دو نوجوان و شخصیت‌های اصلی بازی‌اند که به‌طور عجیب‌وغریبی در شرایطی مشابه هم اما در دو دنیای کاملا متفاوت زندگی می‌کنند. کاربران در حین بازی می‌توانند بین دو دنیا جابجا شوند و به این دو شخصیت کمک کنند زندگی‌شان را تحت کنترل درآوردند و در ماجراهایشان پیش بروند. پس از انجام بازی Broken Age زیبایی بسیار محیط بازی برجسته‌ترین ویژگی‌ای است که در خاطرتان می‌ماند.

 

image

 

۱۱- Geometry Wars 3: Dimensions: کسانی که خیال می‌کنند بازی‌های تبلت و گوشی‌های هوشمند امروز فاصله بسیار زیادی با گرافیک بازی‌های کنسول‌ها دارند، بهتر است نیم‌نگاهی به بازی Geometry Wars 3 بیندازند. سبک بازی تیراندازی آرکید است؛ یعنی با انبوهی از گلوله‌ها طرفید که به‌قصد ویران کردن رها می‌شوند. در چنین وضعیتی پردازش‌های سریع و دقیق حرف اول را می‌زند؛ همان کاری که Geometry Wars 3 به‌نحو احسن انجام می‌دهد. نتیجه آن نیز گیم پلی بسیار جذاب با گرافیکی چشمگیر است که هر شلیک را برایتان لذت‌بخش می‌کند.

 

image

 

۱۲- Godus: بدون شک بازی‌ها و انیمیشن‌های مختلفی می‌توانید نام ببرید که گرافیک به‌کاررفته در شخصیت‌پردازی یا ساخت محیط به‌مرور هویت خاص آن بازی یا انیمیشن شده است. Godus از آن دسته عناوینی است که اگر پس از مدتی بازی با آن یکی از شخصیت‌هایش را در تصویری ببینید، بلافاصله محیط و شخصیت‌های Godus به ذهنتان خطور می‌کند؛ شبیه همان اتفاقی که با دیدن شخصیت ماریو در تصاویر مختلف رخ می‌دهد.

 

image

 

در Godus نقش مدیریت زندگی مردم را بر عهده دارید؛ تجربه‌ای که سازندگان بازی مدعی‌اند مشابهش را تاکنون ندیده‌اید. بالاترین قدرت‌ها در اختیارتان قرار دارد تا در یکی از زیباترین و جذاب‌ترین محیط‌های بازی زندگی مردم را کنترل کنید.

 

۱۳- Shadowmatic: شاید هیچ بازی‌ای به‌اندازه Shadowmatic نتواند توجه کسانی را جلب کند که به بازی‌های کامپیوتری و موبایلی علاقه ندارند؛ بازی‌ای در سبک پازل که ایده ساختش از عالم واقع الهام گرفته شده است. در Shadowmatic اشیا مختلفی در اختیارتان قرار می‌گیرد که با چرخاندن آنها در برابر منبع نور باید سایه‌ای بامعنا تولید کنید. شاید در نگاه اول بین اشیا و سایه‌ای که انتظار تولیدش می‌رود هیچ ارتباطی نبینید، اما با کمی سروکله زدن با اجسام و چپ و راست کردنشان شکل‌هایی می‌بینید که جرقه ایده‌های مختلف را روشن می‌کنند.

 

image

 

ایده بازی در نوع خود بسیار خاص است و ترکیب جلوه‌های تصویری ویژه با محیطی آرام‌بخش نوید ساعت‌ها سرگرمی با نور و سایه می‌دهد. کل بازی ۸۰ مرحله دارد که در ۱۰ محیط مختلف اتفاق می‌افتد.

 

۱۴- Entwined Challenge: در فهرستی که پیش رویتان است، بیشتر از بازی‌هایی نام بردیم که دنیایی عمیق در آنها خلق شده و عمده آنها در فضای ماجراجویی و داستانی پیش می‌روند. از این نظر Entwined Challenge را شاید بتوان عنوانی متفاوت با بقیه دانست. سازندگان Entwined Challenge قصد داشتند بازی اعتیادآوری بسازند که مهارت‌های مختلف شما را در مرحله‌های متعدد به چالش بکشد. آیا می‌توانید همزمان دو شی را طوری کنترل کنید که در مسیر پرافت‌وخیزشان تا مقصد با موانع مختلفی روبرو می‌شوند؟ این چالشی است که Entwined Challenge پیش رویتان می‌گذارد.

 

image

 

این بازی را تیمی از بازی‌سازان شرکت سونی تولید و عرضه کرده است. موسیقی متن به‌شدت تحسین‌برانگیز بازی در کنار جلوه‌های گرافیکی خیره‌کننده، هیجان نهفته در گیم پلی بازی را آزاد می‌کند و شما را از جنبه‌های مختلف تحت‌تاثیر قرار می‌دهد.

 

۱۵- Monument Valley: اگر فکر می‌کنید خلاقیت در بازی‌ها ته کشیده و بازی‌سازان تنها سراغ بازآفرینی سناریوهایی می‌روند که موفقیتشان از پیش تضمین شده باشد، باید در اولین فرصت سراغ Monument Valley بروید؛ بازی‌ای که توانسته است عنوان بهترین بازی سال ۲۰۱۴ و جایزه بهترین طراحی ۲۰۱۴ اپل را از آن خود کند. زیبایی گرافیکی و گیم پلی این بازی خصوصیتی است که وب‌سایت‌های مشهوری نظیر Touch Arcade و Wired و Huffington Post با بهترین کلمات توصیفش کرده‌اند.

 

image

 

در Monument Valley قدرت معماری حرف اول را می‌زند و زیاد پیش می‌آید که پیچیدگی محیط‌های سه‌بعدی بازی شما را انگشت به دهان بگذارد! طی بازی هدایت شاهزاده‌ای کوچک به‌نام Ida را بر عهده دارید و باید او را از بین معابد پررمزوراز، سازه‌های سورئال و مسیرهای مخفی عبور دهید.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

Amir

۱۳۹۴/۴/۱۲
عالبی بود
کدوم یک از این گیم ها برای اندروید هم هست ؟؟؟

Amir

۱۳۹۴/۴/۱۲
عالبی بود
کدوم یک از این گیم ها برای اندروید هم هست ؟؟؟

Amir

۱۳۹۴/۴/۱۲
عالبی بود
کدوم یک از این گیم ها برای اندروید هم هست ؟؟؟

علی

۱۳۹۴/۴/۱۱
infinity blade III وNFS Most Wanted از بعضی از این بازی ها خیلی بهترند و کیفیتشون بالاتره مخصوصا از asphalt8

محمد

۱۳۹۴/۴/۱۱
تشکر
منبع ذکر کنید