خانهاخبار
چرا تبلت ویندوزی یک انتخاب خوب است؟

چرا تبلت ویندوزی یک انتخاب خوب است؟

تبلت‌های ویندوزی، که این روزها شناخته‌شده‌ترین آنها سری Surface Pro مایکروسافت است، با امکانات فراوان مشابه کامپیوترهای شخصی، نیاز بسیاری از کاربران را به رایانه قابل‌حمل برطرف می‌کنند. در این نوشته قصد داریم دلایل خرید تبلت ویندوزی را بررسی کنیم و ببینیم، با توجه به هزینه زیاد این تبلت‌ها، چه موقع خرید تبلت ویندوزی مناسب است.
۱۳۹۵/۱۱/۱۸

احتمالا با دیدن عنوان این مطلب اولین سوالی که در ذهنتان پدید می‌آید در مورد سیستم عامل ویندوز است: با وجود این همه تبلت اندرویدی از شرکت‌های معتبر، اصلا چرا باید سراغ تبلت ویندوزی رفت؟

همان‌طور که می‌دانید، تبلت‌های اندرویدی این روزها بسیار فراگیر شده‌اند و با قیمت‌هایی مقرون‌به‌صرفه اولین انتخاب کاربران شده‌اند. اما فراموش نکنید سیستم عامل اندروید پیش از آنکه سیستم عاملی برای تبلت باشد، سیستم عاملی برای موبایل است. وقتی تبلت اندرویدی در دست می‌گیرید، به‌جز اندازه بزرگ‌تر نمایشگر نسبت به گوشی و گزینه‌هایی که به همین دلیل پیش رویتان قرار می‌گیرد، چیز بیشتری نصیبتان نمی‌شود. خیلی خلاصه بگوییم: وقتی تبلت اندرویدی در دست می‌گیرید، گویی گوشی همراه بزرگ‌تری در دست گرفته‌اید.

در تبلت‌های ویندوزی اوضاع فرق می‌کند. مایکروسافت سیستم عامل ویندوز را به‌ گونه‌ای در تبلت‌ها قرار داده که وقتی تبلت ویندوزی در دست دارید، به نظر می‌رسد که کامپیوتر شخصی کوچکی در اختیارتان قرار گرفته است. سیستم عامل ویندوز محبوب‌ترین سیستم عامل نزد کاربران کامپیوترهای رومیزی و لپ‌تاپ‌هاست و داشتن نمونه‌ای کوچک از یک کامیپوتر شخصی احتمالا نیاز بسیاری از کاربران است.

وقتی از کاپیوتر شخصی کوچک حرف می‌زنیم، به‌هیچ‌وجه اغراق نمی‌کنیم. اگرچه مایکروسافت در نسخه موبایل سیستم عامل خود، به‌علت تعداد بسیار کم اپلیکیشن برای آن در مقایسه با اندروید و iOS، همیشه در معرض انتقاد بوده، در مورد تبلت اوضاع کاملا برعکس است: تبلت‌هایی که  ویندوز 10 مایکروسافت دارند قادرند همه برنامه‌هایی را اجرا کنند که کامپیوترهای شخصی اجرا می‌کنند.

image

البته ویندوز 10 مایکروسافت به سخت‌افزار سطح بالایی نیاز دارد و به همین دلیل است که در بیشتر تبلت‌های ویندوزی پردازنده‌های کامپیوترهای شخصی و رم بالا را شاهدیم. نیاز به سخت‌افزار پیشرفته باعث می‌شود قیمت این تبلت‌ها نیز از نمونه‌های اندرویدی به‌مراتب بیشتر باشد.

مایکروسافت به‌جز ویندوز 10 ویندوز RT را نیز در تبلت‌ها به کار برده است. تبلت‌هایی که از ویندوز RT استفاده می‌کنند از سخت‌افزار پایین‌تری بهره می‌برند. علاوه بر این، به همه برنامه‌های ویندوز روی کامپیوترهای شخصی دسترسی ندارند و برنامه‌هایشان را تنها می‌توانند از استور مایکروسافت دانلود کنند.

پس کاملا خلاصه بگوییم: اگر دنبال کامپیوتر شخصی قابل‌حمل هستید تا بتوانید همه نرم‌افزارهایتان را، از ویرایش فیلم و عکس گرفته تا نرم‌افزارهای آفیس یا حتی ابزارهای برنامه‌نویسی، بدون هیچ تغییری همراهتان داشته باشید، تبلت‌های ویندوزی با سیستم عامل ویندوز 10 بهترین گزینه برای شماست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (18 نظر)

sink

۱۳۹۵/۱۱/۲۱
ما که دوساله میخوایم بخریم
قیمتش اجازه نمیده
یه نمایشگر 4k و 4گیگ رم کفایت میکنه . باتری و اسپیکر و بقیه قطعات رو لازم ندارم :|
کاش برای ادیتور های بدبختی مثل من یه همچین دستگاهی اختراع میشد

مهدی

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
با سلام ممنون از مطالبتون
لطفا دو تا تبلت ویندوزی باشرایطی که در این مطلب ذکر کردین بیارین
چون من کل سایت شمارو چک کردم یه دونه هم تبلت ویندوزی با شرایطی که اینجا عنوان کردین
پیدا نکردم

Alireza

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
داداش من دیگه چیزی نمیگم شما جواب ارشیا رو بدی کافیه

Alireza

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
ویندوز 8.1 ؟؟؟
ابن مطلب مال چند سال پیشه؟؟
الان بهترین ویندوز 10 هست!!
حداقل مطلب میزارید درست بزارید

babak

۱۳۹۵/۱۱/۱۹
سلام دوست عزیز
در خیلی از موارد قیمت ویندوز پایین تر از اندروید است.