خانهاخبار
وقتی 100 صفحه در مرورگر کروم باز کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟!

وقتی 100 صفحه در مرورگر کروم باز کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟!

تا به حال فکر کرده‌اید اگر روی مرورگر کروم موبایل خود بیش از 100 صفحه اینترنتی باز کنید، چه اتفاقی می‌افتد؟! قاعدتا با باز کردن این همه صفحه گوشی هوشمند شما یا کند می‌شود یا ممکن است هنگ کند، اما اگر شانس با شما یار باشد، می‌توانید ببینید که کروم در این حالت چه تغییری می‌کند.
۱۳۹۴/۴/۷

همه ما می‌دانیم که هر چیزی ظرفیت مشخصی دارد، مثلا یک جعبه فقط می‌تواند مقدار معینی وسیله یا محتوا درون خودش جای دهد و اگر بخواهیم بیش از حد ظرفیتش چیزی درونش بگذاریم، آن مقدار اضافه از آن بیرون می‌ریزد. برنامه‌نویس‌ها و مهندسان نرم‌افزار دقیقا با چنین چیزی در کارشان مواجهند. آنها می‌دانند هر نرم‌افزار به چه میزان منابع سیستم نیاز دارد و ظرفیتش چه اندازه است و اگر چیزی فراتر از ظرفیت مجاز وارد آن شود، عملکرد برنامه با مشکل مواجه می‌شود.
در چنین شرایطی مهندسان نرم‌افزار باید تصمیم بگیرند که در صورت رخ دادن این مسلئه و وارد شدن اطلاعات و محتوای بیش از اندازه از چه راهکاری استفاده کنند. گاهی آنها برای کاربر محدودیت ایجاد می‌کنند تا نتواند به حداکثر ظرفیت مجاز برسد و گاهی ظرفیت مجاز را آن‌قدر بالا می‌برند که عملا رسیدن به آن در شرایط عادی امکان‌پذیر نیست. اما به نظر می‌رسد مهندسان گوگل در مروگر کروم اندروید راه دیگری انتخاب کرده‌اند.
هنگامی که تعداد صفحات بازشده شما در مرورگر کروم کمتر از 100 صفحه باشد، همه‌چیز عادی است و صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مشاهده خواهید کرد.

 

image

 

اما اگر تعداد این صفحات بیش از 100 شود، مرورگر کروم به شکل زیر درمی‌آید:

 

image

 

اگر متوجه تفاوت تصویر بالا نشدید، بهتر است آن را در اندازه بزرگ‌تر مشاهده کنید:

 

image

 

به نظر می‌رسد یکی از افراد گوگل تصمیم گرفته به‌جای استفاده از روشی کارا در مواجهه با باز شدن 100 صفحه هم‌زمان، از این شکلک خندان استفاده کند. جالب این است که وقتی در حالت incognito بیش از 100 صفحه در مروگر کروم اندروید باز کنید، به‌جای شکلک خندان، شکلک چشمک‌زن مشاهده خواهید کرد:

 

image

 

به‌هرحال فکر نمی‌کنم هیچ کاربر حرفه‌ای یا عادی‌ای این تعداد صفحه را در مرورگرش، آن هم روی موبایل، باز کند! شما معمولا چه تعداد صفحه اینترنتی را هم‌زمان در مرورگر خود باز می‌کنید؟

 

منبع: 9to5google

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (13 نظر)

حسام

۱۳۹۴/۴/۱۴
من فوقش 10تا که یکیشون سایت شماس اسکرین جدیدش خیلی توپه دمتون گرم

kmw

۱۳۹۴/۴/۱۲
سلام مرورگر کروم من 74 تا صفحه بازه
و مرورگر خود اندرویدم تعداد صفحاتش پر شده 50 تا صفحه

عرفان

۱۳۹۴/۴/۱۰
من یک بار99 تا باز کرده بودم ولی به100 نرسید.

فرزاد

۱۳۹۴/۴/۹
جالب بود
شاید من 30 تا باز کنم

فردین مرادی

۱۳۹۴/۴/۸
نه بابااینطوریام نیس...