خانهاخبار
نبرد غول‌ها: وقتی گوگل وارد بازی می‌شود

نبرد غول‌ها: وقتی گوگل وارد بازی می‌شود

صنعت بازی جزو پردرآمدترین صنایع حال حاضر دنیاست. در دنیای تکنولوژی کمتر کمپانی معروفی وجود دارد که علاقه‌ای به ورود به این صنعت پول‌ساز نداشته باشد. در ماه گذشته گوگل اعلام کرد قصد دارد با ارائه سرویس جدیدی وارد صنعت پخش آنلاین بازی شود.
۱۳۹۴/۴/۷

اگر به دنیای بازی علاقه داشته باشید، حتما نام توئیچ (Twitch) را شنیده‌اید. توئیچ بزرگ‌ترین پلتفرم ویدئویی و جامعه مخصوص بازی‌دوستان است. این سرویس، که کمپانی آمازون در سال 2011 معرفی‌اش کرد و در دسترس کاربران قرار داد، امروز با جذب جمعیتی بالغ بر 45 میلیون نفر از سراسر دنیا و بازدید ماهانه 100 میلیون نفر، بازیکن شماره یک این عرصه شناخته می‌شود.
درآمدزا و پرطرفدار بودن این صنعت گوگل را ترغیب کرد به یوتیوب، بزرگ‌ترین پلتفرم ویدئویی دنیا، سرویس بازی اضافه کند تا وارد عرصه رقابت با همتای خود، آمازون، شود.

 

image


با توجه به ویژگی‌های گوگل، به بررسی خصوصیاتی از سرویس جدید گوگل می‌پردازیم که ممکن است رقیبی جدی برای توئیچ محسوب شود.

وقتی گوگل با پشتوانه موتور جستجو و یوتیوب به پا می‌خیزد
در سال 2014 توئیچ شیوه ذخیره پخش سراسری‌اش را تغییر داد و ویژگی‌های جدیدی به آن اضافه کرد. به‌عنوان مثال، بخشی تحت عنوان «نمای برجسته» ایجاد و باعث می‌شد ویدئوهای قدیمی کاربران به‌طور کامل قابل دسترسی نباشند و فقط بخش‌هایی از آن برای کاربران به نمایش درمی‌آمد. حال با توجه به اینکه رقیب آمازون سابقه‌ای طولانی در پخش ویدئویی دارد و این سرویس جدید، به‌نام Youtube Gaming، با پشتوانه یوتیوب ایجاد شده، می‌توان انتظار داشت ویدئوهای کاربران را به نحوی بهتر ذخیره کند.
یکی دیگر از مشکلات توئیچ ضعف در پیدا کردن ویدئوهای از پیش ضبط‌شده کاربران است؛ یعنی کاربر نمی‌تواند به‌درستی ویدئوهای کاربران را بیابد. اما با استفاده از موتور جستجوی گوگل، Youtube Gaming به‌راحتی قادر است این مشکل را برطرف کند و کاربران را به‌سمت خود جذب نماید.

image


آیا گوگل حق پخش اختصاصی رویداهای بزرگ را از آن خود می‌کند؟
ممکن است بعضی‌ها این را حقه‌ای کثیف بدانند، اما بهترین راه جذب مخاطب پوشش رویدادهایی است که افراد دوست دارند تماشایش کنند. در سال 2012 توئیچ توانست این امر را عملی سازد و با ارائه Ustreams گامی نو در این عرصه بردارد. فعالیت‌های این دو سرویس در همایش سالانه E3 بیانگر این بود که هر دو به اهمیت این رویدادها آگاهند و با پخش زنده این گونه رویدادها تلاش می‌کنند کاربران را به استفاده از سرویس خود ترغیب نمایند. سوالی که اینجا طرح می‌شود این است: کدام‌یک می‌تواند با پخش زنده بهتر این‌گونه رویدادها به‌نوعی مالک آنها شود؟

 

image


وقتی سرورهای مطمئن‌تر و تاخیر کمتری داشته باشید
افرادی که از طریق توئیچ به پخش بازی‌های خود پرداخته‌اند، حتما با مشکلات سرورهای قدیمی و قطع شدن این سرویس مواجه شده‌اند. این قطعی‌ها ممکن است سبب تاخیر در پخش شود، به‌نحوی که کاربر نمی‌تواند تصویر و صدای بازیکن را به‌درستی و در زمان مناسب بشنود. بنا به گفته کاربران، تاخیر در سرورهای توئیچ چیزی بین 5 تا 10 ثانیه است که این امر برای کسانی که با تاخیر در پخش مشکل دارند ممکن است مسئله‌ای جدی باشد. با ارائه تاخیر پخش کمتر، گوگل ممکن است این دسته از کاربران ناراضی را جذب کند.

 

image


نکته‌ای برای کاربران Xbox: برای پخش بازی‌های خود در توئیچ می‌توانید از کلیدواژه Xbox, Broadcast استفاده کنید.به طوریکه در حین بازی با کنسول خود میتوانید با گفتن کلیدواژه ذکرشده به پخش بازی خود روی توئیچ بپردازید و یا با وارد شدن در برنامه توئیچ اینکار را انجام دهید.
دانلود توئیچ برای iOS
دانلود توئیچ برای اندروید
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۴/۷
به به ،
گیم. D-: