خانهاخبار
اولین گوشی مجهز به پردازنده 10 هسته‌ای اواخر مهرماه از راه می‌رسد

اولین گوشی مجهز به پردازنده 10 هسته‌ای اواخر مهرماه از راه می‌رسد

مدیاتک برای رقابت با کوآلکام روزبه‌روز در حال پیشرفت است. اخیرا این شرکت پردازنده‌ای با ۱۰ هسته پردازشی معرفی کرد که انتظار می‌رود به‌زودی در یک تلفن هوشمند اندرویدی شاهدش باشیم. گوشی چینی Elephone P9000، که ۲۸ مهرماه معرفی می‌شود، اولین میزبان پردازنده Helio X20 ساخت شرکت مدیاتک است.
۱۳۹۴/۴/۳

شرکت تایوانی مدیاتک در زمینه ساخت پردازنده‌های موبایلی در حال پیشرفت است. قوی‌ترین پردازنده این شرکت، که ۱۰ هسته‌ای است، اخیرا معرفی شده و اکنون خبر عرضه اولین گوشی با این پردازنده شنیده می‌شود. پردازنده رده‌بالای MediaTek با ۱۰ هسته پردازشی را، که Helio X20 نام دارد، در اواسط ماه اکتبر در یکی از گوشی‌های ساخت شرکت Elephone خواهیم دید. این گوشی Elephone P9000 نام دارد و انتظار می‌رود در تاریخ ۲۰ اکتبر مصادف با ۲۸ مهرماه با قیمت ۵۰۰ دلار معرفی شود.

 

image

 

پردازنده Helio X20 با کد MT6797 دنباله‌رو پردازنده ضعیف‌تر و ۸ هسته‌ای Helio X10 است. Helio X20 اولین پردازنده در این صنعت است که از معماری سه‌خوشه‌ای استفاده می‌کند. دو هسته پردازشی آن، که بر مبنای Cortex-A72 هستند و فرکانس ۲.۵ گیگاهرتزی دارند، برای کارهای سنگین ساخته شده‌اند. ۸ هسته دیگر این پردازنده بر مبنای Cortex-A53 ساخته شده‌اند، با این تفاوت که ۴ هسته با فرکانس پردازشی ۲ گیگاهرتز وظیفه انجام دادن فعالیت‌های متوسط را دارند و ۴ هسته با فرکانس ۱.۴ گیگاهرتز نیز فعالیت‌های کاملا سبک انجام خواهند داد. پردازشگر گرافیکی این پردازنده قدرتمند نیز Mali-T800 خواهد بود.

 

image

 

از پردازنده گوشی Elephone P9000 که بگذریم، این گوشی صفحه نمایشی ۵ اینچی با رزولوشن تمام اچ‌دی، چهار گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد که، به‌کمک کارت حافظه جانبی، می‌توان مقدار حافظه گوشی را افزایش داد. همچنین دوربین ۸ مگاپیکسلی در جلو و دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی در پشت گوشی قرار دارد. منبع نیرودهنده به این سخت‌افزار هم باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپری است و باید دید با این پردازنده و باتری، عمر باتری دستگاه چگونه خواهد بود.

این گوشی، که با اندروید ۵.۱ لالیپاپ عرضه می‌شود، دوسیم‌کارته نیز خواهد بود. متاسفانه هنوز هیچ‌کدام از مشخصات فنی دستگاه تایید نشده و ممکن است این فهرست با فهرست مشخصات سخت‌افزاری واقعی گوشی، که ۲۸ مهرماه معرفی می‌شود، متفاوت باشد.

نظر شما درباره این گوشی چیست؟

 

منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

میلاد

۱۳۹۵/۶/۸
چرا گوشی های الفون رو شما بررسی نمیکنین تو این سایت؟؟؟

رضا

۱۳۹۴/۱۲/۲۲
واقعا جالبه روز به روز پیشرفت میکنند و ما....امیدوارم ایران جایگاه واقعی خودش رو پیدا کنه

بابک

۱۳۹۴/۴/۵
به به پیشرفت علم یه جورایی ترسناک شده با این پردازنده و رم 4 خیلی قوی میشه

majid

۱۳۹۴/۴/۴
چه فایده وقتی یه سیستم عامل مزخرف مثل اندروید میخواد از یه پردازنده ی 10 هسته ای استفاده کنه...
مگه میخوان هسته ی اتم بشکافن ... چه خبره

مهمان

۱۳۹۴/۴/۴
بابا شركتا ديوونه شدن مگه ما ديگه چقدر سرعت ميخوايم از گوشى؟ اينجورى گند ميخوره به باترى همينجورى بايد بره توى شارژ اى بابا...