خانهاخبار
اپلیکیشن‌های کودکانه برای فیلم دنیای ژوراسیک

اپلیکیشن‌های کودکانه برای فیلم دنیای ژوراسیک

با دیدن فیلم های علمی تخیلی همچون دنیای ژوراسیک، سوالات زیادی در ذهن کودکان نقش می بندد. اما چطور می توان به آنها اطلاعات بیشتری داد و به سوالاتشان پاسخ داد؟
۱۳۹۵/۱۱/۲۶

موضوعات داغی مثل فیلم دنیای ژوراسیک تاثیر بسیاری بر درک کودکان از دایناسورها دارد. اما در این میان معلم‌ها و والدین دانش‌آموزان چطور می‌توانند حقایق را از تخیل جدا کنند؟ خب! مثل همه چیزهای دیگر باز هم اپلیکیشن‌های موبایل به کمک دانش‌آموزان می‌آیند و آنها، در هر سنی که باشند، می‌توانند با اپلیکیشن‌های فهرست انتخابی ما شناخت خوبی از دایناسورها پیدا کنند.

image

 

Ultimate Dinopedia: Complete Dinosaur Refrence

نشریه نشنال جئوگرافیک سرویسی حقیقی از کتاب الکترونیکی ارزان‌قیمتی تولید کرده که حاصل خلاصه کردن منبعی 272 صفحه‌ای است. این کتاب برنده چندین جایزه آموزشی و انتشاراتی شده و بهترین مرجع اطلاعات در مورد دایناسورها در آیتونز اپ استور است. جدول محتویات کتاب دسترسی به محتویات اپلیکیشن را ساده‌تر کرده و کودکان با لمس آن به‌راحتی می‌توانند به بخش‌هایی مثل گوشت‌خواران، گیاه‌خواران، کشف دایناسورها و... بروند و در مورد آنها اطلاعاتی جالب به دست آورند. علاوه بر تصاویر دایناسورها، این اپلیکیشن اطلاعاتی همچون تلفظ نام آنها، دوره دایناسورها، قدمت فسیل آنها و اندازه آنها نیز در اختیار می‌گذارد. در این اپلیکیشن همچنین می‌توانید شجره خانوادگی دایناسور و ویدئوهای مرتبط را نیز مشاهده کنید.

image

 

image

 

Ansel and Clair: Jurassic Dinosaurs

از آنجا که دایناسورها در اصل به دوران تریاسیک تعلق دارند، نمی‌توان اپلیکیشنی ارزشمندتر از این پیدا کرد که روند حکومت دایناسورها بر زمین را از ابتدای این کره خاکی به کودکان بیاموزد. این اپلیکیشن بخشی از مجموعه اپلیکیشن‌های آموزشی از Fingerprint است که راهنمایی‌های خوبی به همراه دارد. این اپلیکیشن بیش از 10 ساعت اطلاعات مفید در خود جای داده است، شامل دوران ماقبل تاریخ، واژگان علمی و 7 دایناسوری که نتوانستند بر dinophi های جوان غلبه کنند. علاوه بر یادگیری در مورد Stegosaurus و Archaeopteryx، کودکان می‌توانند همراه با دکتر لیندی بانز به ساخت دایناسورها با استفاده از اسکلت آنها بپردازند. Fingerprint همچنین اپلیکیشن‌هایی برای دوره‌های Triassic و Cretaceos تولید کرده که قیمتی مشابه همین اپلیکیشن دارند.

image

 

image

 

Dinosaur Train A to Z

برخی کودکان با برنامه‌های تلوزیونی و علمی-تخیلی آموزش درباره دایناسورها، تولید کمپانی جیم هنسون، آشنایی دارند. این اپلیکیشن، که برای کودکان پیش‌دبستانی بسیار مناسب است، برای هر حرف الفبا از نام دایناسورها استفاده می‌کند. کودکان با درک واژگان در زمان مناسب این واژه‌های گاه پیچیده را پیدا می‌کنند. هر صفحه یک دایناسور نشان می‌دهد و اطلاعاتی کلیدی در مورد آن و گزینه‌ای برای اضافه کردنش به علاقه‌مندی‌ها در اختیار می‌گذارد. BPS Kids در این سری دو اپلیکیشن دیگر نیز برای آموزش در مورد دایناسورها تولید کرده که 3.99 دلار قیمت دارند.

 

image

image
    
image

It's Tyrannosaurus Rex - Smithsonian's Prehistoric Pals

این اپلیکیشن کتاب الکترونیکی حاصل همکاری موسسه Smithsonian و رسانه Oceanhous و حاوی اطلاعاتی است در مورد ویژگی‌های دایناسورهای ما قبل تاریخ که به زبانی ساده نوشته شده. همچون دیگر محصولات Oceanhous، کودکان می‌توانند روایت خود را ضبط کنند یا کلمه‌های مشخص‌شده را لمس کنند تا با دریافت اطلاعات بیشتر دامنه کلمات خودشان را نیز توسعه دهند. اگر والدین دنبال اپلیکیشنی هستند که ویژگی‌های هر ده Pal ماقبل تاریخ را داشته باشد، می‌توانند مجموعه کامل را از اینجا با قیممت 14.99 دلار دانلود کنند.

 

image

image
    
image

Britannica Kids: Dinosaurs (iOS, Android, $4.99)

شاید از نام این اپلیکیشن به نظر برسد که این هم مثل دیگر اپلیکیشن‌های اطلاعات جامع دایناسورها باشد، اما این‌گونه نیست. اپلیکیشن Britannic Kids مجموعه‌ای از بازی‌های ساده و کتابخانه‌ای شگفت‌انگیز دارد. این اپلیکیشن به 35 دایناسور می‌پردازد و تئوری‌های انقراض و بسیاری موارد دیگر را بررسی می‌کند. علاوه بر اینها، میان سه بازی کوچک سرگرم‌کننده و آموزشی که در این اپلیکیشن وجود دارد، بازی Brush Off جنبه آموزشی بیشتری دارد. در این بازی کودکان غبار روی فسیل‌ها را کنار می‌زنند و نام دایناسورها را حدس می‌زنند. در کنار اطلاعات و بازی‌ها، این اپلیکیشن یک کوییز هم برای کودکانی فراهم می‌کند که مشتاق آزمودن اطلاعاتشان هستند. Britannic Kids برای کودکان دبستانی و بزرگ‌تر طراحی شده است.

 

image

image
    
image

اگر شما هم دوست دارید در کنار تماشای این فیلم تخیلی، که ذهن کودکان را باز می‌کند، آنها را با حقایقی در مورد دایناسورها آشنا کنید، حتما این اپلیکیشن‌ها را امتحان کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۴/۵
عالی بود.