خانهاخبار
نوکیا تایید کرده که در سال 2016 به بازار موبایل برمی‌گردد

نوکیا تایید کرده که در سال 2016 به بازار موبایل برمی‌گردد

نوکیا، تولیدکننده برتر سال های پیش گوشی‌های تلفن همراه، که سال گذشته واحد تولیدش را به مایکروسافت فروخت، قصد دارد سال آینده دوباره به بازار موبایل بازگردد.
۱۳۹۴/۳/۳۱

مدیرعامل نوکیا، Rajeev Suri، به مجله Germany’s Manager Magazin گفته که این شرکت قصد دارد دوباره گوشی‌هایی با برند خودش طراحی کند و برای این کار دنبال شریکی مناسب می‌گردد. او گفته: ما گوشی‌ها را طراحی خواهیم کرد و سپس آنها را تحت لیسانس برند خودمان در اختیار تولیدکنندگان می‌گذاریم.

شاید شنیدن این حرف چندان تعجب‌آور نباشد اگر به حرکت‌های اخیر نوکیا در گسترش تجارت نقشه‌های Here و طراحی و فروش تبلت اندرویدی N1 در چین و انتشار لانچر اختصاصی‌اش برای اندروید نگاه کنیم.

در همین حال به نظر می‌رسد مایکروسافت قصد عقب‌نشینی از ساخت گوشی‌های هوشمند را دارد و استفان الوپ نیز، که از سال گذشته پس از خرید نوکیا در راس بخش دیوایس‌های مایکروسافت بود، اکنون تصمیم گرفته است این شرکت را ترک کند.

البته بازگشت دوباره نوکیا به این معنی نیست که خود این شرکت گوشی‌های طراحی‌شده‌اش را می‌سازد، بلکه می‌تواند از برند نوکیا روی دستگاه‌های طراحی‌شده خود استفاده کند؛ برندی که هنوز در بسیاری از کشورهای دنیا محبوب و شناخته‌شده است.

 

image

 

هنوز نوکیا تایید نکرده است که در گوشی‌های آینده‌اش از چه سیستم عاملی استفاده می‌کند، اما با توجه به تجربه‌ای که این شرکت در تولید تبلت اندرویدی N1 و لانچر Z اندروید دارد، می‌توان دیدن سیستم عامل موبایل گوگل را در گوشی‌های هوشمند نوکیا انتظار داشت.

گوشی‌های اندروید نوکیا می‌توانند رقیبی برای تولیدکنندگان بزرگی همچون سامسونگ و ژیائومی باشند که انواع گوشی‌های ارزان‌قیمت و گران‌قیمت را در بازار به فروش می‌رسانند. هنوز مشخص نیست چه شرکتی وظیفه ساخت گوشی‌هایی با برند نوکیا را بر عهده خواهد داشت، اما ممکن است Foxccon، که تولیدکننده تبلت N1 بوده، به‌عنوان تولیدکننده گوشی‌های نوکیا انتخاب شود.

منبع: techcrunch

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

آروین

۱۳۹۵/۹/۱۷
عالی با آندروید باشه من حتما می خرم 100 درصد

عزیزی

۱۳۹۴/۴/۴
اگه وینفون نباشه می رم سراغ n8 , , n80 n70 اونا مر د ترند

هادی

۱۳۹۴/۴/۳
من فک کنم همین لومیا ۹۴۰هم خوده نوکیا درست کنه

هادی

۱۳۹۴/۴/۳
هورا بالاخره نوکیا برگشت ولی توروخدا سمت اندروید نرو ویندوز بهترین گزینه است مخصوصا ویندوز ۱۰

Amir

۱۳۹۴/۴/۳
mage windows phone che badi ee dare ke beri android pore bug o hang o lag bezani ah ah ah ah man lumia 1520 daram daram lezate dounya o akherat mibaram akhe mage maraz dari beri android bezani ey baba
bad daghighan mishe begi kojaye samsung bozorge ???