خانهاخبار
ویژگی‌هایی از آیفون 6 که در صورت تعویض با نوت اج آنها را از دست می‌دهید

ویژگی‌هایی از آیفون 6 که در صورت تعویض با نوت اج آنها را از دست می‌دهید

هنگامی که از پرچمداران شرکت‌ها صحبت می‌کنیم، شاید بعضی جنبه‌ها نتوانند کاربر را راضی کنند، اما مطمئنا هر کدام ویژگی‌هایی دارند که در پرچمدار دیگر دیده نمی‌شود و وقتی کاربر گوشی دیگری در دست بگیرد، متوجه این ویژگی‌ها می‌شود. در این نوشته می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های خوب آیفون 6 آشنا کنیم که در صورت تعویضش با گلکسی نوت اج آنها از دست می دهید.
۱۳۹۴/۴/۱

این روزها گوشی‌های هوشمند با تنوعی بی‌نظیر کاربران بسیاری را موقع خرید به شک می‌اندازند. این موضوع درباره پرچمداران شرکت‌های تولیدکننده اسمارت فون‌ها سخت‌تر هم می‌شود: گوشی‌هایی با آخرین ویژگی‌های روز و تکنولوژی‌های پیشرفته که هر کدام ویژگی منحصربه‌فردی دارند و از این طریق سعی می‌کنند خریداران بیشتری جذب کنند.

کاربران نیز در این بین، با توجه به سلیقه و استفاده‌شان از گوشی همراه، یکی از گزینه‌ها را انتخاب می‌کنند. افرادی که با گوشی خود ویدیو تماشا می‌کنند، گوشی‌های بزرگ‌تر را انتخاب می‌کنند تا صفحه نمایش بزرگ این گوشی‌ها تماشای فیلم را برایشان راحت‌تر کند. کسانی که به عکاسی علاقه‌مندند، سراغ دوربین گوشی و امکاناتی می‌روند که اپلیکیشن آن در اختیارشان می‌گذارد. اما برخی کاربران نیز ترجیح می‌دهند ترکیبی از همه این ویژگی‌ها را به‌طور متعادل در کنار هم داشته باشند.

گاهی نیز کاربر با خرید یک گوشی و با وجود همه تعریف و تمجیدها (به‌خصوص در مورد پرچمداران) باز هم راضی نمی‌شود و به فکر تعویض گوشی خود می‌افتد. هنگامی که از پرچمداران شرکت‌ها صحبت  می‌کنیم، شاید بعضی جنبه‌ها نتوانند کاربر را راضی کنند، اما مطمئنا هر کدام ویژگی‌هایی دارند که در پرچمدار دیگر دیده نمی‌شود و وقتی کاربر گوشی دیگری در دست بگیرد، متوجه این ویژگی‌ها می‌شود.

 

image

 

در این نوشته می‌خواهیم شما را با ویژگی‌های خوب آیفون 6 آشنا کنیم که در صورت تعویضش با گلکسی نوت اج آنها از دست می دهید.

 

1- عملکرد روان

سیستم عامل iOS اپل برای اجرا روی سخت‌افزار این شرکت کاملا بهینه شده است و شکی در این مورد نیست. نوت اج نیز امکانات سفارشی‌سازی بسیاری در کنار نمایشگرهای جدا برایتان فراهم می‌کند. اما از طرف دیگر آیفون 6 سیستمی ساده‌تر دارد، بسیار روان و پایدار عمل می‌کند و انیمیشن و اپلیکیشن‌ها سریع لود می‌شوند؛ ویژگی‌هایی که در کمتر گوشی‌ای دیده می‌شود و نمی‌توان به‌سادگی از کنارشان گذشت.

2- قابل حمل بودن

تابستان که شروع می‌شود، لباس‌ها نازک‌تر می‌شوند و جیب‌ها نیز به تناسب کوچک‌تر می‌شوند و به همین دلیل پیدا کردن جای مناسبی برای قرار دادن نوت اج کار راحتی نیست. قرار دادن این گوشی در کیف دستی اگرچه جایگزینی برای جیب لباس است، خیلی گزینه مناسبی نیست و پیدا کردن گوشی موقع نیاز را زمان‌بر می‌کند. در مقابل، آیفون 6 کوچک‌تر، سبک‌تر و باریک‌تر است و همین نکات قرار دادنش را در جیب لباس ساده‌تر می‌کند. گرفتن آن با یک دست نیز خیلی خیلی راحت‌تر از گرفتن نوت 4 است که اندازه‌ای بزرگ‌تر دارد.

3- صدای خوب

اسپیکرهای آیفون، علی‌رغم اندازه کوچکشان، عملکردی بسیار خوب دارند و به نظرمی‌رسد مهندسان اپل در ساخت آنهاعمق و جزئیات صدا را به‌خوبی در بازسازی صدا به کار گرفته‌اند. تماشای ویدیو روی نمایشگر بزرگ نوت اج بسیار لذت‌بخش است، اما جای تماشای ویدیو روی نمایشگر آیفون 6 را نمی‌گیرد که با شنیدن صدا از اسپیکرهای بسیار خوب این گوشی همراه است.

4- اسکنر اثر انگشت

سامسونگ بالاخره اسکنر اثر انگشت را در گلکسی اس 6 خود قرار داد. به‌هرحال استفاده از روش معمول سوایپ کردن برای باز کردن قفل صفحه نمایش به نظر کمی پردردسر است. در مقابل، در آیفون 6 سنسور اثر انگشت نه‌تنها امنیت بیشتری برای کاربر به همراه می‌آورد، بلکه باز کردن قفل نمایشگر را هم ساده‌تر می‌کند؛ ویژگی‌ای که وقتی آیفون 6 خود را با نوت 4 عوض کنید، حتما جای خالی‌اش را حس خواهید کرد.

5- کیفیت اپلیکیشن‌ها و پایداری

اگرچه در این مورد نمی‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد، وقتی به نظر کاربران در صفحه اپلیکیشن‌های فروشگاه گوگل پلی نگاه کنیم، می‌بینیم که حتی در اپلیکیشن‌های بسیار محبوب نیز گروهی از کاربران دیوایس‌های اندرویدی از مشکلات اپلیکیشن شکایت کرده‌اند. این موضوع به‌دلیل تعداد بسیار زیاد گوشی‌های هوشمند اندرویدی رخ می‌دهد، اما این مشکلات در آیفون به‌ندرت دیده می‌شود و اپلیکیشن‌های iOS از پایداری بیشتری بهره می‌برند، زیرا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها در iOS تنها برای چند دیوایس محدود اپلیکیشن تولید می‌کنند. این مورد هنگام استفاده از هر گوشی غیر از آیفون به چشم می‌خورد.

6- دوام باتری در حالت استندبای

به‌هیچ‌وجه دوام باتری آیفون 6 را در حالتی که صفحه نمایش گوشی روشن باشد نمی‌توان از نوت 4 بیشتر دانست، اما عملکرد آن در غیرفعال کردن پردازش‌ها هنگامی که صفحه نمایش گوشی خاموش است بسیار جالب توجه است. پس اگر شب هنگام خواب پریز کنار تخت خود را به دیوایس دیگری اختصاص دهید، آیفونتان حتی اگر شارژ بسیار کمی هم داشته باشد (حدود 15 درصد)، باز هم صبح با صدای زنگش بیدارتان می‌کند. در مورد نوت اج این موضوع صدق نمی‌کند و حتی نگه نداشتن شارژ هنگام استندبای نگرانی‌هایی در مورد امنیت برای کاربر به وجود می‌آورد.

منبع: Phonearena

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

Ziaullah Moahid

۱۳۹۵/۷/۷
آیفون 6 خوب است و یا گلکسی S7 از این دو کدام یک خوب است و قیمت ھایشان چند و چند است

ramin

۱۳۹۴/۴/۷
خدای گوشی روی دستش نیومده انروید اسباب بازی ولی ایفون عشقه عشق

Mazdak

۱۳۹۴/۴/۲
واقعا آیفون دیگه حرفی برای گفتن نداره آخه اینام شد دلیل

صدرا

۱۳۹۴/۴/۲
اینو همه میدونن ک جای سنسور اثر انگشت ایفون رو هیچ چیزی نمیتونه بگیره

علیرضا

۱۳۹۴/۴/۲
نویسنده ظاهرا آنقدر تحقیق نکرده که نمیداند نوت اج سنسور اثر انگشت دارد که بسیار روان تر از ٱیفون 6 عمل میکند