خانهاخبار
با این اپلیکیشن‌های iOS تجربه بی‌نظیری از کائنات داشته باشید!

با این اپلیکیشن‌های iOS تجربه بی‌نظیری از کائنات داشته باشید!

واقعیت افزوده (به انگلیسی: Augmented Reality) یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولاً در تعامل با کاربر) است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این ۵ اپلیکیشن به شما وعده ی تجربه جدید از بازی ها و تور های مجازی می دهند.
۱۳۹۴/۳/۳۰

این روزها محصول جدید گوگل برای تجربه جذاب واقعیت افزوده، یعنی Cardboard، موضوعی داغ برای طرفداران بازی و سرگرمی در گوشی‌های موبایل ایجاد کرده است. این تکنولوژی وقتی جذاب‌تر می‌شود که پای اپلیکیشن‌های باکیفیت iOS هم به میان می‌آید. Cardboard آیفون را هم پشتیبانی می‌کند، از این رو سری زده‌ایم به App Store و قصد داریم ۵ اپلیکیشن جذاب واقعیت افزوده را به شما معرفی کنیم.

 

image

واقعیت افزوده (به انگلیسی: Augmented Reality) یک نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم (و معمولا در تعامل با کاربر) است که عناصری پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می‌کند. این عناصر بر اساس تولیداتی کامپیوتری‌ ایجاد می‌شود که از طریق دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط سنسورهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده‌های GPS حاصل می‌شود. واقعیت رایانه‌ای مفهوم کلی واقعیت افزوده‌ است. در واقعیت افزوده معمولا چیزی کم نمی‌شود، بلکه فقط اضافه می‌شود. همچنین واقعیت افزوده تا حدودی شبیه واقعیت مجازی است که، توسط یک شبیه‌ساز، دنیای واقعی را کاملا شبیه‌سازی می‌کند. در واقع وجه تمایز بین واقعیت مجازی و واقعیت افزوده این است که در واقعیت مجازی کلیه عناصری که کاربر درک می‌کند با کامپیوتر ساخته شده‌اند، اما در واقعیت افزوده بخشی از اطلاعاتی که کاربر درک می‌کند در دنیای واقعی وجود دارد و بخشی را کامپیوتر می‌سازد.


image
Zombie Shooter VR
شاید کیفیت گرافیکی این بازی به پای بازی‌های کنسول‌های دسکتاپ نرسد، ولی میان اپلیکیشن‌های موبایل فوق‌العاده است. در Zombie Shooter VR شما با رقابتی بی‌پایان با زامبی‌ها سروکار دارید. ماجرای بازی در یک ایستگاه متروک مترو می‌گذرد و شما باید تا جایی که می‌توانید، در مقابل موجودات نفرت‌انگیزی دوام بیاورید که گویی مرگ برایشان تعریف نشده است! هدف اصلی در این بازی بهبود دقت دید و توان تیراندازی است. در مرحله‌های بالاتر اسلحه‌های بهتری هم خواهید داشت. تکنولوژی واقعیت افزوده در این بازی باعث شده است هیجانی چندبرابر تجربه کنید. این بازی در اپ استور رایگان عرضه شده است.

image
Jaunt VR
در این اپلیکیشن با تصاویری خارق‌العاده از صعودهای حیرت‌انگیز و مناظر جذاب طبیعی روبرویید. دید ۳۶۰ درجه در این اپلیکیشن باعث می‌شود حس واقعی کوهنوردان و صخره‌نوردان را داشته باشید و موسیقی متن آن هم، که از بهترین آلبوم‌های راک کلاسیک انتخاب شده، بر جذابیتش افزوده است.
در نهایت می‌توان گفت این اپلیکیشن دریچه‌ای ۳۶۰ درجه‌ای به دنیای شگفتی‌های پرهیجان به روی شما می‌گشاید. اپلیکیشن Jaunt به‌رایگان در اپ استور منتشر شده است.

image
Solar Realms Rising
در این بازی اکشن شما در فضای بی‌کران معلقید. در طول بازی وظایف مختلفی به شما سپرده می‌شود، اما سناریوی اصلی بازی ثابت است. شما بازی را با یک نمای باز ۳۶۰ درجه واقعی از فضا شروع می‌کنید و باید قطعه‌های شناور در فضا را برای ترمیم  سفینه فضایی‌تان جمع‌آوری کنید تا بتوانید از دروازه‌های میان‌ستاره‌ای عبور کنید! برای جمع‌آوری این قطعه‌ها کافی است سرتان را در جهات مختلف حرکت دهید تا بتوانید در فضا جابه‌جا شوید. این بازی را می‌توانید با قیمت ۱.۹۹ دلار از اپ استور دریافت کنید.

image
VRSE
اگرچه این اپلیکیشن محتوای متنوعی ندارد، وقتی پیش‌نمایش آن را ببینید، نمی‌توانید به‌سادگی از خیرش بگذرید! مخصوصا با ویدئوی «تکامل»، که یکی از بهترین نمونه‌های واقعیت افزوده موجود در اپلیکیشن‌هاست. در شروع بازی، شما بالای دریاچه‌ای زیبا و ساکت معلقید. به اطرافتان نگاه کنید. صدای سوت قطار کم‌کم سکوت دریاچه را می‌شکند. قطار را دنبال کنید تا به دسته پرندگان درحال پرواز برسید، بعد ماهی‌ها، خفاش‌ها و...
اگرچه محتوای این اپلیکیشن خیره‌کننده است، توسعه‌دهندگان آن وعده محتوای بسیار بیشتری داده‌اند. پس منتظر نمانید و اپلیکیشن VRSE را همین الان به‌رایگان از اپ استور دریافت کنید.

image
Subway Surfing VR
اگر از طرفداران ژانر بازی‌های Subway Surfing باشید، این اپلیکیشن تلفیق خوبی از بازی موردعلاقه شما و واقعیت افزوده است. دختر ۱۷ ساله من عاشق این بازی شده است، خصوصا به این دلیل که این بازی، برخلاف اکثر اپلیکیشن‌های موبایل، واقعا باعث جنب‌وجوش می‌شود. برای حرکت در مسیر درست کافی است سرتان را به سمت موردنظر بچرخانید و با حرکت سر به سمت جلو و عقب نیز می‌توانید سرعت بگیرید یا حرکتتان را کند کنید.
البته این اپلیکیشن را روی آیپد هم می‌توانید بازی کنید، ولی آنجا خبری از واقعیت افزوده نیست و مانند دیگر بازی‌های هم‌رده، صرفا باید با استفاده از صفحه لمسی تبلت جابه‌جا شوید. این بازی جذاب با قیمت ۰.۹۹ دلار در اپ استور منتشر شده است.


کارشناسان معتقدند واقعیت افزوده هنوز در ابتدای راه است. شما فکر می‌کنید چه ایده‌های جذاب‌تری می‌توان برای تولید اپلیکیشن‌ها و بازی‌های موبایلی ارائه داد؟

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

حسین

۱۳۹۴/۳/۳۱
با تشکر از شما کارمندان فعال و وظیفه شناس. همینطور ادامه دهید...! تیم کوک