خانهاخبار
تبلت Surface Pro 3 مایکروسافت سریع‌تر از iPad Air 2 اپل شناخته شد

تبلت Surface Pro 3 مایکروسافت سریع‌تر از iPad Air 2 اپل شناخته شد

سرعت آیپد ایر 2 اپل از آخرین نسخه تبلت مایکروسافت، یعنی سرفیس پرو 3، کمتر است. طبق نتایج بنچ‌مارک Geekbench (که به‌صورت کراس پلتفرم اجرا می‌شود) سرفیس پرو 3 امتیاز 5069 و آیپد ایر 2 امتیاز 4046 را به دست آورد که نشان‌دهنده اختلاف امتیاز 20 درصدی سرفیس پرو 3 (با سیستم عامل ویندوز مایکروسافت) نسبت به آیپد ایر 2 اپل (با سیستم عامل iOS) است.
۱۳۹۴/۳/۲۹

آیپد ایر 2 اپل، که تراشه A8 این شرکت را روی خود دارد، همواره میان بنچ‌مارک‌های مختلف، از نظر سرعت و امتیاز، رقابتی شایسته با حریفان خود داشته است. اپل نیز از این تبلت تعریف و تمجید بسیار کرده و حتی پا را فراتر نیز گذاشته و از آیپد ایر 2 به‌عنوان کامپیوتر شخصی قدرتمند نام برده است. البته اگر واقع‌بین باشیم، باید بگوییم آیپد ایر 2 اپل به‌خوبی شایسته همان است که اپل ادعا کرده.

اما ظاهرا سرعت این تبلت از آخرین نسخه تبلت مایکروسافت، یعنی سرفیس پرو 3، کمتر است. طبق نتایج بنچ‌مارک Geekbench  (که به‌صورت کراس پلتفرم اجرا می‌شود) سرفیس پرو 3 امتیاز 5069 و آیپد ایر 2 امتیاز 4046 را به دست آورد که نشان‌دهنده اختلاف امتیاز 20 درصدی سرفیس پرو 3 (با سیستم عامل ویندوز مایکروسافت) نسبت به آیپد ایر 2 اپل (با سیستم عامل iOS) است.

 

image

 

تبلت سرفیس پرو 3 مایکروسافت، که در این آزمایش شرکت کرده، از پردازندهCore i5  استفاده می‌کند که پردازنده‌ای مخصوص کامپیوترهای دسکتاپ است. پس اصلا عجیب نیست که این تبلت سریع‌تر از تبلت اپل عمل کند. این تبلت همچنین علی‌رغم داشتن نمایشگر 12 اینچی از نوع QHD به همان اندازه آیپد ایر 2، یعنی 9 ساعت، شارژ نگه می‌دارد.

اما مهم‌ترین ویژگی در این میان ضخامت 9 میلی‌متری این تبلت است که با وجود پردازنده اینتل به‌کاررفته در آن و همچنین باتری با ظرفیت مناسب، کار خوب مایکروسافت در ساخت سرفیس پرو 3 را نشان می‌دهد. نباید این نکته را نادیده گرفت که سرفیس پرو 3 مایکروسافت قیمتی بسیار بیشتر از آیپد ایر 2 اپل دارد، اما به‌هرحال این دو تبلت برای کاربردهای متفاوتی ساخته شده‌اند.

 

منبع: Phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

xlsx

۱۳۹۴/۵/۷
نصف قيمت بالاش بدليل اين هست كه روي ان هارد ssd وجود دارد و اين نوع هارد ها از سرعت بالايي برخوردارند.

مصطفی

۱۳۹۴/۳/۲۹
در اینکه سورفیس یه تبلت قوی و فوق العاده ای هیچ شکی نداریم ، ولی خداییش خیلی گرون تر از بقیه تبلتاس اگه نسبت به قیمت بگیریم خیلی معقوله که باید قویتر از ایپد باشه !!!