خانهاخبار
یازده بازی موبایلی که در E3 2015 درخشیدند

یازده بازی موبایلی که در E3 2015 درخشیدند

نمایشگاه E3 همه ساله میعادگاه عاشقان بازی است که گرد هم جمع می شوند تا جدیدترین عناوین بازی های کامپیوتری را ببینند. این نمایشگاه که در شهر لس آنجلس برگزار می شود امسال نیز برای کاربران شگفتی های بسیاری داشت. در این مطلب ۱۱ بازی موبایلی را با هم مرور می کنیم که در نمایشگاه امسال رونمایی شدند.
۱۳۹۴/۳/۳۰

مطابق روال هر سال، مراسم E3 سال ۲۰۱۵ نیز طی چند روز برگزار شد و به اتمام رسید؛ مراسمی که امسال، برخلاف بسیاری از سال‌های گذشته، در خاطره خیلی‌ها باقی می‌ماند. طی همایش E3 سال ۲۰۱۵ رونمایی از عنوان‌های بزرگ زیادی را برای کنسول‌ها و کامپیوترهای شخصی شاهد بودیم؛ عناوینی نظیر Doom ،Fallout 4 و The Last Guardian. این بازی‌های حتی به معرفی هم نیازی ندارند!

اما در کنار معرفی‌های مختلف و بزرگی که عمدتا شرکت‌های سونی، مایکروسافت، نینتندو و استودیوهای مطرح ساخت بازی انجام دادند، در E3 ۲۰۱۵ نام ۱۱ بازی موبایلی مطرح نیز به گوشمان خورد. برخی از این بازی‌ها نسخه پورت‌شده عناوینی‌اند که طی دو-سه سال اخیر عرضه شده‌اند و برخی دیگر بازی‌هایی‌اند که به‌طور خاص برای پلتفرم‌های موبایلی توسعه یافته‌اند. در همین راستا در این مطلب برایتان از ۱۱ بازی موبایلی می‌گوییم که در نمایشگاه E3 امسال توجه همگان را به خود جلب کردند.

 

image

 

۱- (Brothers - A Tale of Two Sons (505 Games

image

این بازی نخستین بار در سال ۲۰۱۳ برای اجرا روی کنسول‌های بازی منتشر شد. توسعه‌دهندگان این بازی در موردش می‌گویند: «روایت داستانی حماسی بدون کمک گرفتن از لغات، در دنیایی در حال تغییر که به چندین فصل مختلف تقسیم شده است؛ از قله‌های ناهموار کوه‌ها گرفته تا عمیق‌ترین غارهای پنهان در بطن زمین. دنیای اسطوره‌ای بی‌مانند این بازی، که رد پای فرهنگ و تمدن اسکاندیناوی در آن به چشم می‌خورد، به‌طور پیوسته برادران را بین راه‌های قدیمی و جدید به چالش می‌کشد.»

شاید این توضیحات کمی پرادعا جلوه کند، اما این بدان معنا نیست که با بازی خوبی طرف نیستیم. عرضه این بازی حوالی کریسمس یا روزهای آغاز سال میلادی آینده محقق می‌شود.

 

۲- (FIFA 16 (EA Games

 

image

عنوانی نام‌آشنا در صنعت بازی‌سازی بار دیگر با نسخه موبایلی از راه رسیده است. در فیفا ۱۶ برای نخستین بار در تاریخ این عنوان امکان انتخاب از بین تیم‌های ملی زنان را نیز دارید. گفته می‌شود نسخه آی‌اواس و اندروید این بازی بین روزهای ۲۲ سپتامبر تا ۸ اکتبر امسال عرضه می‌شود.

 

۳- (Fallout Shelter (Bethesda

image

چندی پیش در جی‌اس‌ام برایتان در مورد این بازی نوشتیم و گفتیم در آن نقش حفاظت از پایگاهی زیرزمینی را بر عهده خواهید داشت. ساکنان این پایگاه روزانه به کارهای مختلفی مشغول می‌شوند و امکان بروز مشکل نیز در روند زندگی آنها کم نیست! از این رو به وضعیت زندگی‌شان باید بسیار توجه کنید.

این بازی برای اجرا روی پلتفرم‌های لمسی کاملا بهینه شده است و ممکن است ساعت‌ها شما را مشغول نگه دارد، البته فعلا فقط نسخه آی‌اواس بازی عرضه شده و نسخه اندرویدش به‌طور کامل توسعه نیافته است.

 

۴- (Gnog (Ko-Op

 

image

 

فضای بازی Gnog حول کاوش در خصوص هیولاهای بزرگ و دنیای درونی آنها می‌گذرد. سر هر هیولا بخشی از جهانی به هم پیوسته است که با اسرار وسوسه‌انگیز مختلفی پر شده‌اند. البته حق دارید که با این توضیحات، به جای فهمیدن موضوع، کمی گمراه‌تر نیز بشوید. بنابراین بهتر است تریلر منتشرشده برای این بازی را تماشا کنید تا توضیحات برایتان قابل درک شود. Gnog برای سیستم عامل آی‌اواس سال میلادی آینده از راه می‌رسد.

 

۵- (Kingdom Hearts Unchained (Square

image

بازی موبایلی Kingdom Hearts: Unchained Key، که چندی پیش تنها در کشور ژاپن معرفی شده بود، در آینده‌ای نه‌چندان دور برای استفاده کاربران امریکایی اندروید و آی‌اواس عرضه می‌شود. در این بازی شخصیت‌های شناخته‌شده‌ای نظیر Donald Duck ،Mickey و Goofy خواهید دید که در برابر شخصیت‌های Final Fantasy قرار می‌گیرند. گرافیک بازی از نوع دوبعدی تخت است و به نظر می‌رسد گیم پلی آن بسیار سرگرم‌کننده باشد. جزییاتی در خصوص زمان عرضه این بازی اعلام نشده است.

 

۶- (I Am Bread (Bossa Studios

image

در این بازی داستانی زیبا از سفر حماسی و احساسی تکه‌ای نان روایت می‌شود که با تلاش یک مهمان برای تست کردنش آغاز می‌شود. سازندگان این عنوان پیش از این سابقه ساخت بازی Surgeon Simulator را نیز در کارنامه‌شان دارند. این بازی در سال میلادی جاری عرضه می‌شود.

 

۷- (Lara Croft Go (Square Enix

image

بازی Lara Croft Go برای اجرا روی گوشی‌های موبایل به‌مراتب ساده‌تر و کم‌زرق‌وبرق‌تر از چیزی توسعه یافته که به‌عنوان لارا کرافت روی کنسول می‌شناسیم. معماها و پازل‌های این بازی ساده اما چالش‌برانگیزند. گرافیک این بازی را می‌توان شبیه گرافیک بازی Monument Valley اما با جزییات بیشتر دانست. طی این بازی هدایت شخصیت لارا کرافت بر عهده شماست. Lara Croft Go اواخر سال میلادی جاری برای سیستم عامل اندروید و آی‌اواس عرضه می‌شود.

 

۸- (Madden NFL 16 Mobile (EA Sports

image

تب کاربران گوشی‌های هوشمند برای داشتن بازی فوتبال امریکایی روی گجت‌هایشان با عرضه Madden NFL 16 در ماه‌های آتی سال جاری فروکش خواهد کرد.

 

۹- (Minions Paradise (EA

image

اگر سبک بازی موردعلاقه‌تان شهرسازی است و به شخصیت‌های محبوب مینیون‌ها نیز علاقه‌مندید، کمپانی EA با عرضه Minions Paradise به علاقه‌تان پاسخ مناسبی می‌دهد. این شخصیت‌ها در جزیره‌ای دورافتاده رها شده‌اند و وظیفه دارند آنجا را محلی بسیار پررونق کنند. در این مسیر چه مشکلاتی ممکن است پیش بیاید؟ Minions Paradise برای هر دو سیستم عامل اندروید و آی‌اواس عرضه شده است و می توان آن را به‌طور رایگان دانلود و بازی کرد.

 

۱۰- (Relics of Gods (Seasun Games

image

Relics of Gods یک بازی استراتژیک سه‌بعدی است که کاربران در آن با ۵۰ قهرمان می‌توانند در خط داستانی بازی پیش بروند. شاید عده‌ای این بازی را عنوان تکراری دیگری در سبک MOBA بدانند، ولی نمی‌توان کمپانی سازنده این بازی را به‌دلیل پیروی از قواعدی سرزنش کرد که فروش بالای بازی را تضمین می‌کند. این بازی در تابستان امسال برای سیستم عامل‌های اندروید و آی‌اواس عرضه می‌شود.

 

۱۱- (The Walking Dead: Michonne (Telltale Games

image

در نسخه جدید بازی واکینگ دد بار دیگر شخصیت شناخته‌شده این سری را می‌بینیم که در خط داستانی کتاب‌های کمیک واکینگ دد پیش می‌رود. در این نسخه داستان شماره‌های ۱۲۶ تا ۱۳۹ کتاب روایت می‌شود. طی این مینی‌سریال ۳ قسمتی کاربران می‌فهمند چه چیزی Michonne را از Rick و Ezekiel و سایر اعضای معتمد گروهش می‌گیرد و چه چیزی دوباره او را بازمی‌گرداند.

این بازی پاییز امسال برای پی‌سی، مک، پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰ و پلتفرم‌های اندروید و آی‌اواس عرضه می‌شود.

 

منبع: Phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

vahid18

۱۳۹۴/۳/۳۰
فوق العادست