خانهاخبار
با بهترین گوشی های اندرویدی مجهز به دکمه هوم فیزیکی آشنا شوید

با بهترین گوشی های اندرویدی مجهز به دکمه هوم فیزیکی آشنا شوید

هنگام صحبت درباره وجود یا نبود دکمه هوم فیزیکی مزیت‌های مختلفی برای وجودش ذکر می‌شود. به همین دلیل اینجا به معرفی برترین گوشی‌های اندرویدی دارای دکمه هوم فیزیکی می‌پردازیم. اگر هنگام خرید گوشی به این موضوع اهمیت می‌دهید، فهرست زیر ممکن است اطلاعات خوبی در اختیارتان بگذارد درباره بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید.
۱۳۹۴/۳/۲۸

آیا می‌توان منکر لذتی شد که استفاده از دکمه هوم فیزیکی به همراه دارد؟ دکمه‌ای مستقل از نرم‌افزار گوشی که هر لحظه با فشردنش به هوم اسکرین منتقل می‌شوید. حس‌وحالی را که استفاده از کلید هوم فیزیکی به همراه دارد نمی‌توان با هیچ دکمه لمسی و نرم‌افزاری‌ای تجربه کرد. البته تنها کاربرد این دکمه بردن شما به هوم اسکرین نیست. برای مثال، گوشی آیفون را در نظر بگیرید که دکمه هوم آن از عهده باز کردن اپ سوئیچر، فعال کردن دستورات صوتی و فعال کردن سیری نیز برمی‌آید. حتی می‌توان از بخش تنظیمات سیستم عامل دستورات و کارکردهای بیشتری نیز برایش تعریف کرد.

از سوی دیگر، وقتی در گوشی‌های اندرویدی از دکمه هوم صحبت می‌کنیم، به احتمال زیاد در کنارش دکمه‌های لمسی یا خازنی جهت‌یابی را نیز می‌بینیم. مزیت این نکته این است که دیگر از نوار سیاه آزاردهنده در پایین صفحه نمایش، که دکمه‌های جهت‌یابی و هوم را میزبانی می‌کند، خبری نخواهد بود. بنابراین می‌توانید هنگام مرور تصاویر گالری، وبگردی یا تماشای فیلم از کل صفحه نمایش بهره ببرید.

به عنوان مزیتی دیگر می‌توان به تمایل فزاینده‌ای اشاره کرد که نسبت به پرداخت‌های موبایلی به وجود آمده است. در اکثر گوشی‌هایی که از این شیوه پرداخت استفاده می‌کنند دکمه هوم نقش سنسور شناسایی اثر انگشت آنها را بر عهده دارد و وظیفه‌ای اساسی در روند تصدیق هویت ایفا می‌کند. از این رو می‌توان میل به استفاده از سرویس‌های پرداخت موبایلی را نیز یکی دیگر از انگیزه‌های رفتن به سمت گوشی‌های دارای دکمه هوم سخت‌افزاری دانست.

به‌طور خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، هنگام صحبت درباره وجود یا نبود دکمه هوم فیزیکی مزیت‌های مختلفی برای وجودش ذکر می‌شود. به همین دلیل اینجا به معرفی برترین گوشی‌های اندرویدی دارای دکمه هوم فیزیکی می‌پردازیم. اگر هنگام خرید گوشی به این موضوع اهمیت می‌دهید، فهرست زیر ممکن است اطلاعات خوبی در اختیارتان بگذارد درباره بهترین گوشی‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید.

 

سامسونگ گلکسی اس۶ اکتیو

در زمینه‌های مختلفی سامسونگ گلکسی اس۶ اکتیو را می‌توان سرتر از مدل عادی سری خود، یعنی گلکسی اس۶، دانست. مدل اکتیو عمر باتری بیشتری دارد و مقاومتش در برابر ضربه و تماس با آب بیشتر است. اما سرتر از این موارد فیزیکی بودن تمام دکمه‌های جهت‌یابی آن است. بنابراین در موقعیت‌های مختلفی که به این دکمه‌ها نیاز پیدا می‌کنید، دیگر برای پیدا کردنشان لازم نیست به نوار پایین صفحه نمایش چشم بدوزید.

 

image

 

Meizu MX 4 Pro

نظرتان در مورد یک گوشی Quad HD پنج و نیم اینچی، مجهز به دوربین ۲۰ مگاپیکسلی، باتری۳۳۵۰ میلی‌آمپر ساعتی و چیپ‌هایی مستقل برای پردازش‌های صوتی چیست؟ این قابلیت‌ها را می‌توانید در MX 4 Pro پیدا کنید. Meizu قواعد ساخت یک پرچمدار را در تولید این مدل رعایت کرده است، بدون آن که اجازه دهد قیمتش به‌طور غیرعادی افزایش یابد. دکمه هوم فیزیکی مجهز به سنسور شناسایی اثر انگشت این دستگاه نیز تکمیل‌کننده قابلیت‌هایی است که MX 4 Pro را گزینه مناسبی برای خرید می‌کند.

 

image

 

سامسونگ گلکسی اس۶ اج

مدل گلکسی اس۶ اج سامسونگ از روز معرفی تا امروز چنان توجه کاربران و رسانه‌ها را جلب کرده که دیگر چندان نیازی به معرفی ندارد. صفحه نمایش خمیده در لبه و قوت‌گرفته از فناوری QHD Super AMOLED، سه گیگابایت رم، پردازنده Exynos چهارده نانومتری ساخت سامسونگ و دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با قابلیت لرزش‌گیر اوپتیکال برجسته‌ترین امکاناتی‌اند که در این گجت می‌یابید. جایگاه این مدل بین گوشی‌های دارای کلید هوم فیزیکی نیز با دکمه بیضوی‌شکل و مجهز به سنسور شناسایی اثر انگشت تعبیه‌شده در آن تثبیت شده است.

 

image

 

 

سامسونگ گلکسی اس۶

اصلی‌ترین پرچمدار امسال سامسونگ پارامترهای مختلفی دارد که هنگام خرید گوشی دنبالش هستید. سخت‌افزار به‌کاررفته در قلب وسیله، تراکم پیکسل بالا روی صفحه نمایش و بدنه‌ای تشکیل‌یافته از فلز و شیشه ویژگی‌های گلکسی اس۶ است. دکمه هوم به‌کاررفته در این مدل نیز به سنسور شناسایی اثر انگشت مجهز شده است تا امکان استفاده از سرویس پرداخت موبایلی سامسونگ پی را برای صاحبش فراهم کند.

 

image

 

سامسونگ گلکسی نوت ۴

گلکسی نوت ۴ نیز از مدل‌هایی است که نیاز کمی به معرفی دارد. این گجت با مولفه‌هایی نظیر چیپ سریع، عمر باتری زیاد، صفحه نمایشی باکیفیت و تجهیز به قلم استایلوس S Pen خود را یکی از بهترین فبلت‌های موجود در بازار معرفی کرده است. روی این مدل نیز دکمه هوم فیزیکی مجهز به سنسور شناسایی اثر انگشت را خواهید یافت؛ با این تفاوت که شناسایی اثر انگشت در این مدل نیازمند کشیدن انگشت روی سنسور است و با صرف تاچ کردن نمی‌توان پاسخی دریافت کرد.

 

image

 

Meizu M2 Note

اگرچه M2 Note نظیر MX 4 Pro فاقد مولفه‌های لازم برای پرچمدارشدن است، امکاناتی که در برابر قیمت پرداخت‌شده برای این مدل به دست می‌آورید شانس بالایی برای موفقیتش ایجاد کرده. صفحه نمایش ۵.۵ اینچی با وضوح 1080p، پردازنده ۸ هسته‌ای، رم ۲ گیگابایتی، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی و پیشتیبانی از دو سیم‌کارت 4G در قالب یک فبلت ۱۷۰ دلاری به‌نام M2 Note گرد آمده است. طبیعتا دلیل ذکر نام این وسیله در این فهرست نیز دکمه هوم فیزیکی است که برای راحتی کار کاربران روی M2 Note تعبیه شده است.

 

image

 

منبع: Phonearena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Mohammad

۱۳۹۴/۳/۲۹
دیگه از این واضح تر نمیشه تووی یک سایت به اصطلاح فناوری ولی در واقع تبلیغاتی از یک برند خاص حمایت کرد.

محمد

۱۳۹۴/۳/۲۹
سونی این نوار بی رنگ کرده و تو البوم و جاهای دیگ هیچ مزاحمتی ایجاد نمیکنه حتی اگرم بی رنگ نباشه بازم مزاحمتی نداره تعصب بزارید کنار لطفا