خانهاخبار
گزارش تصویری جی اس ام از مراسم رونمایی گوشی LG G4 در ایران

گزارش تصویری جی اس ام از مراسم رونمایی گوشی LG G4 در ایران

شرکت ال‌ جی الکترونیکس (LG) روز گذشته، بیست و ششم خرداد، از گوشی تلفن همراه هوشمند LG G4، که همگان بی‌ صبرانه به انتظارش نشسته بودند، طی مراسمی در تهران رونمایی کرد. بیش از صد مهمان از اقصی نقاط ایران برای تماشای LG G4 جمع شده بودند؛ جانشین شایسته G3 که تمام انتظارات در مورد کسب جوائز صنعتی و فروش را برآورده کرده بود. با گزارش تصویری جی اس ام از این مراسم همراه باشید.
۱۳۹۴/۳/۲۷

شرکت ال‌جی الکترونیکس (LG) روز گذشته، بیست و ششم خرداد، از گوشی تلفن همراه هوشمند LG G4، که همگان بی‌صبرانه به انتظارش نشسته بودند، طی مراسمی در تهران رونمایی کرد. بیش از صد مهمان از اقصی نقاط ایران برای تماشای LG G4 جمع شده بودند؛ جانشین شایسته G3 که تمام انتظارات در مورد کسب جوائز صنعتی و فروش را برآورده کرده بود.

در این مراسم، که روز سه‌شنبه بیست و ششم خرداد، در بازار چهارسو برگزار شد، آقایان کِوین چا، پرزیدنت منطقه خاورمیانه-آفریقا شرکت ال‌جی، و کریس جانگ، مدیر عامل شرکت ال‌جی در ایران، حضور داشتند. همچنین در این مراسم از آغاز جشنواره بزرگ عکاسی مرتبط با این گوشی شگفت‌انگیز خبر داده شد. جشنواره بزرگ عکاسی G4 رویدادی مهم از تلفیق هنر و فناوری است. این جشنواره در 5 مرحله برگزار می‌شود و به کلیه شرکت‌کنندگان آن جایزه‌ای ویژه اهدا می‌شود. افزون بر این، به برندگان نهایی این جشنواره، که داوران معتبر و سرشناس این حوزه انتخاب می‌کنند، جوایز نفیسی اهدا می‌شود.

 

image

 

با گوشی G4، شرکت ال‌جی بر انتقال حس زیبایی خوشایند، تجربه بصری عالی، کاربری انسان‌محور و دوربینی خارق‌العاده تمرکز کرده است. دوربین G4 دریچه دیافراگم F1.8 دارد که باعث می‌شود نسبت به G3 تا 80 درصد نور بیشتر به حسگر برسد. ماژول دوربین نوآورانه با نمایشگر IPS Quantum همراه شده تا از همه لحاظ از نمایشگر خلاقانه Quad HD، که در G3 ارائه شده بود، بهتر شود. LG G4 احساسات انسانی را مجسم کرده که به‌وضوح در طراحی خارجی Slim Arc و رابط کاربری گرافیکی آن پیداست.

 

image

 

کریس جانگ، مدیر عامل شرکت ال‌جی در ایران، می‌گوید: «ما با تعهدمان زندگی می‌کنیم؛ تعهدی به خلاقیت برای زندگی بهتر با گوشی همراه هوشمند ممتازی که با تجربه کاربری متوازن می‌تواند با بهترین‌ها رقابت کند. ما می‌خواهیم به مصرف‌کنندگان دستگاه انسان‌محوری واقعی هدیه کنیم که، برای انتقال قابلیت دنیای واقعی، احساسات را با فناوری درآمیخته است. از نظر طراحی دوربین، نمایشگر و UX، این دستگاه شگفت‌انگیزترین گوشی هوشمندی است که تا کنون تولید کرده‌ایم.»

طراحی زیبا و خوشایند

ال‌جی به موادی که در جدیدترین پرچمدارش به کار رفته توجه ویژه‌ای کرده است. گوشی تلفن همراه هوشمند G4 در شش رنگ زیبا از چرم طبیعی دست‌دوز ارائه شده است. فرآیند سنتی دباغی گیاهی استفاده‌شده برای تولید و رنگ چرم از مهارت استادکاران این زمینه بهره برده است. رنگ‌های چرم G4 از طیف گرم انتخاب شده‌اند تا اصیل جلوه کنند. از همه مهم‌تر، چرم دباغی‌شده به‌روش گیاهی دوستدار محیط زیست است و به‌آسانی بازیافت می‌شود، زیرا هیچ مواد شیمیایی‌ای در آن به کار نرفته. برای کاور پشتی G4 حق انتخاب‌های دیگری نیز وجود دارد، نظیر سفید سرامیکی (Ceramic White) خالص با الگوهای سه‌بعدی، خاکستری متالیک (Metallic Gray) و طلایی درخشان (Shiny Gold).

 

image

ظرافت خوشایند G4 طرحی نو برای تغییر طراحی‌های تمام‌فلزی و صاف یکنواخت است که استانداردی در صنعت شده. مشخصه طراحی G4 همان Slim Arc است که در تمام بدنه ادامه یافته و با نمایشگری با پیچ‌وخم‌های ماهرانه تکمیل شده. علاوه بر زیبایی، طراحی Slim Arc هنگام سقوط از مقابل، 20 درصد نسبت به گوشی‌های صاف دوام بیشتری دارد و هنگام در دست گرفتن نیز احساس امنیت و راحتی بیشتری منتقل می‌کند.

 

image

طراحی خارجی همچنین در رابط کاربری این گوشی تلفن همراه هوشمند بازتاب یافته که ساده و همراه با گرافیکی طبیعی است. در G4 رنگ آیکون‌ها شفاف‌تر و گوشه آیکون‌ها گرد است که جلوه‌ای از طراحی Slim Arc را نمایش می‌دهد. افزون بر این، ویجت Smart Notice به‌صورت خودکار بر اساس تصاویر انتخابی کاربر تصویر پس‌زمینه را تغییر می‌دهد.

تجربه عکاسی شگفت‌انگیز

ال‌جی برای G4 دوربین 16 مگاپیکسلی در نظر گرفته است که حتی تحت شرایط نورپردازی نامناسب هم عکس‌هایی بسیار زیبا می‌گیرد. این ماژول دوربین دریچه دیافراگم F1.8 دارد که باعث می‌شود 80 درصد نور بیشتری به حسگر برسد. ال‌جی با OIS 2.0 کارایی تصویربرداری در شرایط ناپایدار را حتی بیشتر افزایش داده است که با استفاده از گسترش محدوده پایدارسازی تصویر از یک به دو درجه در محور X و Y و همچنین اضافه کردن محور سوم برای اولین بار کارایی را دو برابر می‌کند.

 

image

حالت تنظیمات دستی عکاسان باتجربه را قادر می‌سازد با کنترل مستقیم فوکوس، سرعت شاتر، ISO، دریچه دیافراگم و بالانس نور سفید حالات هنرمندانه‌تری در عکس‌ها ایجاد کنند. عکاسان حرفه‌ای‌تر به‌منظور ویرایش دقیق‌تر تصاویر بدون از بین رفتن جزییات می‌توانند عکس‌هایشان را، علاوه بر فرمت JPEG، با فرمت RAW ذخیره کنند.

دوربین پیشرفته G4 با حسگر طیف رنگ (CSS) به اوج رسیده است. CSS با خواندن دقیق مقادیر RGB نور پیرامون صحنه و همچنین نور مادون قرمز بازتابیده از اشیا دقت رنگ را بهبود می‌دهد. CSS از این اطلاعات به‌منظور تنظیم بالانس نور سفید و رنگ فلاش استفاده می‌کند تا تصاویر گرفته‌شده تا حد ممکن به همانی نزدیک باشد که با چشم غیرمسلح دیده می‌شود. با این حسگر طیف رنگ، دیگر رنگ قرمز به‌صورت نارنجی روشن و رنگ سفید به‌صورت زرد کم‌رنگ به نظر نمی‌رسد.

برای گرفتن عکس‌های سلفی، شرکت ال‌جی دوربین جلو پیشتاز در صنعت 8 مگاپیکسلی ارائه کرده است که عکس‌های گروهی و تکی شفاف و با جزییات بالا می‌گیرد. قابلیت Gesture Interval Shot قابلیت قبلی Gesture Shot را با گرفتن 4 عکس متوالی به فاصله 2 ثانیه از یکدیگر بهبود داده است. این قابلیت احتمال گرفتن عکسی عالی در دشوارترین شرایط را افزایش می‌دهد. فعال‌کردن شاتر به‌ سادگی دو بار باز و بسته کردن دست در مقابل دوربین است.

 

image

با پیشرفت چشمگیر در فناوری نمایشگر، G4 اولین گوشی تلفن همراه هوشمندی است که از نمایشگر جدید 5.5 اینچی IPS Quantum Display استفاده می‌کند. این نمایشگر 15 درصد پوشش گسترده‌تر طیف رنگ، 25 درصد بهبود کیفیت تصویر در محیط‌های روباز، 50 درصد کنتراست عالی‌تر و 11 درصد مصرف انرژی کمتر به ارمغان می‌آورد. این اولین نمایشگرQuad HD است که فناوری Advanced In-Cell Touch (AIT) را به خدمت گرفته که LCD و حسگر لمسی را توامان به کار گرفته است و باعث بازتولید رنگ و حساسیت لمس بهتر می‌شود. این نمایشگر جدید برای استانداردهای DCI تنظیم شده است، استانداردی برای جلوه رنگ که بهترین استودیوهای هالیوود ارائه کرده‌اند.

 

image

بالاتر رفتن کیفیت صفحه نمایش G4 به منزله پایین آمدن عمر باتری آن نیست. G4 با باتری قابل تعویض 3000 میلی‌آمپری به ظرفیت بالایی تجهیز شده است که در گوشی‌های تلفن همراه هوشمند این روزها به‌ندرت دیده می‌شود. ترکیب این باتری و پردازنده صرفه‌جو در انرژی Qualcomm® Snapdragon™ 808 باعث می‌شود در استفاده طبیعی در یک روز کامل از G4 مشکلی پیش نیاید.

 

image

UX انسان‌محور

G4 اولین گوشی تلفن همراهی است که از UX 4.0 انسان‌محور جدید استفاده کرده که با ساده‌تر و کاربرپسند شدن، نیازهای هر کاربر را بهتر درک می‌کند و پاسخ می‌دهد. UX بهبودیافته، در حالی که اختیارات پیکربندی بیشتری برای کاربران حرفه‌ای مهیا کرده، گام‌های اضافی را حذف کرده است.

  • قابلیت Quick Shot به کاربران اجازه می‌دهد زمانی که نمایشگر خاموش است، بدون بازکردن اپلیکیشن دوربین، با دو بار لمس کلید پشتی عکس بگیرند. همچنین G4 زمان آماده‌سازی دوربین بسیار سریع 0.6 ثانیه‌ای دارد.
  • Gallery جدید برای اسکرول کردن هزاران عکس بسیار سریع است و آنها را در تایم لاین نمایش می‌دهد. قابلیت Memories به‌صورت خودکار عکس‌ها و ویدئوها را بر اساس زمان و مکانی که گرفته شده‌اند در آلبوم سازمان‌دهی می‌کند.
  • قابلیت Event Pocket به کاربران اجازه می‌دهد با برداشتن قرار ملاقات‌ها از سایر تقویم‌ها یا رویدادها از سایر سایت‌های اجتماعی تقویمی منحصربه‌فرد ایجاد کنند. پس از تنظیمات اولیه دیگر به چندین تقویم نیازی نیست.
  • Smart Notice بهبودیافته آگاه‌سازی‌های شخصی‌سازی‌شده برای آب‌وهوا، سفر و غیره را با تحلیل رفتارهای کاربر ارائه می‌دهد. این امکان برای Smart Notice وجود دارد که پیام‌های شخصی‌سازی‌شده نظیر «فراموش نکنید برای راهتان تا مترو چتر بردارید» برای کاربر ارسال کند.
  • Quick Help به کاربر این امکان را می‌دهد که به‌سرعت پاسخ سوالاتشان را در مورد عملکرد G4 در ویجت Smart Notice بیابد. Quick Help می‌تواند کاربر را در تنظیمات G4 و حتی در برنامه‌ریزی برای تماس با مرکز خدمات مشتریان راهنمایی کند.

 

image

 

شرکت ال‌جی در جستجوی مشارکت برای بهبود تجربه کاربری کلی G4 است. Google Office از قبل بر G4 نصب شده است و دارندگان G4 یک Google Drive Storage صد گیگابایتی رایگان برای دو سال دریافت می‌کنند. با همکاری MirrorLink و ال‌جی، دارندگان وسایل نقلیه Volkswagen قادرند نسخه سازگار با اتومبیل رابط کاربری G4 را به‌منظور تجمیع کامل تماس‌ها، مسیریابی و موسیقی دریافت کنند.

شایان ذکر است نسخه دو سیم‌کارت G4 در ایران ارائه می‌شود. افزون بر این، ال‌جی G4 از 28 خرداد در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد. بنابراین علاقه‌مندان فناوری در ایران می‌توانند با مراجعه به یکی از مراکز فروش تلفن‌های همراه هوشمند ال‌جی به انتظارشان پایان دهند.

 

شما می‌توانید بررسی تخصصی گوشی LG G4 را در جی‌اس‌ام بخوانید. نظر شما درباره این گوشی چیست؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)