خانهمقاله‌ها
پنج ترفند اندرویدی که باید همین امروز امتحان کنید!

پنج ترفند اندرویدی که باید همین امروز امتحان کنید!

چه کاربر قدیمی اندروید باشید و چه جدید، تفاوتی ندارد! به هر حال همه ما با تست کردن و جست و جو در بخش های مختلف دستگاهمان به دنبال ترفندهای جدیدیم، چون کمک بسیاری به ما می کنند و تجربه کار با اندروید با همین ترفندها معنی پیدا می کند. در اینجا می خواهیم به چند نمونه از این ترفندها اشاره کنیم که برای شما هم مفیدند.
۱۳۹۴/۳/۲۷

چه کاربر قدیمی اندروید باشید و چه جدید، تفاوتی ندارد! به هر حال همه ما با تست کردن و جست و جو در بخش های مختلف دستگاهمان به دنبال ترفندهای جدیدیم، چون کمک بسیاری به ما می کنند و تجربه کار با اندروید با همین ترفندها معنی پیدا می کند. در اینجا می خواهیم به چند نمونه از این ترفندها اشاره کنیم که برای شما هم مفیدند.

image


1. غیرفعال سازی نوتیفیکیشن ها
شما هم برنامه هایی در گوشی تان دارید که با نمایش مکرر نوتیفیکیشن های به روزرسانی، رجیستر و... اعصابتان را به هم می ریزند؟ خوشبختانه راهی برای غیرفعال سازی آنها وجود دارد.
از منوی اپلیکیشن ها به تنظیمات دستگاه بروید و در بخش Apps روی برنامه ای که نوتیفیکیشن های آزاردهنده دارد، کلیک کنید.
در منوی بازشده، که App info نام دارد، گزینه ای تیک خورده با عنوان Show notifications می بینید که فعال است. خب؛ فکر می کنم مشکل حل شد! چون با برداشتن این تیک و OK کردن پیغام بعدی، دیگر از دست این مورد آزاردهنده خلاص می شوید.

image


2. تعیین محدودیت برای اینترنت سیم کارت
اگر می خواهید بدانید در ماه چه میزان از حجم اینترنت سیم کارت خودتان استفاده می کنید و بر اساس آن برایش محدودیت تعیین نمایید، می توانید از این روش استفاده کنید تا قبل از اتمام زمان بسته اینترنتی تان با اتمام حجم مواجه نشوید.
از منو به تنظیمات بروید و روی Data usage کلیک کنید. حال می توانید با پایین و بالا کشیدن انگشتتان روی خط افقی نارنجی رنگ برای دیتای سیم کارت در ماه محدودیت تعیین کنید. با استفاده از دو خط سفید عمودی هم می توانید ابتدا و انتهای ماه را مشخص کنید. این مورد خیلی مهم است، به این دلیل که بین ابتدا و انتهای ماه شمسی و میلادی تفاوت وجود دارد و، علاوه بر این، امکان دارد بسته تخفیفی شما دقیقا از ابتدای ماه شروع نشود. با استفاده از این روش به محض رسیدن به حداکثر حجم تعیین شده دستگاه به شما هشدار می دهد.

image


3. غیرفعال سازی به روزرسانی خودکار اپلیکیشن ها
این ترفند برای برنامه هایی است که سرخود به روزرسانی می شوند. البته اینجا راهی به شما می آموزیم که اپلیکیشن ها برای هر به روزرسانی از شما اجازه بگیرند.
برای این کار از منو، Play Store را باز کنید و به بخش Settings بروید. Auto-update apps را بزنید و گزینه Do not auto-update apps  را انتخاب کنید.
از این به بعد نیز برای به روزرسانی اپلیکیشن ها می توانید Play Store را باز کنید و در تب My apps با کلیک روی هر کدام از اپلیکیشن هایتان آنها را به روزرسانی کنید. اگر بخواهید، می توانید با انتخاب Update All همین کار را با همه برنامه ها انجام دهید.

image


4. تغییر برنامه های پیش فرض
حتما دیده اید که اندروید برای باز کردن هر فایل با هر فرمت از شما سوال می کند که می خواهید از طریق کدام اپلیکیشن این فایل را اجرا کنید. در همین حالت در پنجره ای که باز می شود، دو گزینه با عنوان های Always و Just Once وجود دارد. اگر به اشتباه برنامه ای انتخاب کنید و کلید Always را بزنید، این برنامه به طور پیش فرض برای اجرای این نوع فرمت انتخاب می شود و دیگر راهی برای اجرای این فایل از طریق برنامه دیگری نیست. اما صبر کنید، برای این مشکل هم ترفندی وجود دارد!
به تنظیمات گوشی بروید و روی Apps کلیک کنید. انگشتتان را به سمت راست Swipe کنید تا همه تب ها را ببینید.
برنامه ای را که به اشتباه به صورت پیش فرض انتخاب شده اینجا انتخاب کنید و در منوی بازشده Clear default را بزنید.

image


5. غیرفعال سازی انیمیشن ها
در اینجا نکته ای به شما آموزش می دهیم که ممکن است در افزایش سرعت دستگاه اندرویدی تان تاثیرگذار باشد. این کار از طریق غیرفعال سازی انیمیشن ها انجام می گیرد و پیش نیازش دسترسی به بخش Developer Option است. برای دسترسی به این بخش به About device بروید و روی Build number چندین بار سریع کلیک کنید. پس از چند دفعه کلیک کردن روی این گزینه پیغام !You are now a developer را مشاهده
می کنید که به معنای اضافه شدن این بخش به منوی تنظیمات است.
حالا Developer options را باز کنید و دنبال Window animation scale بگردید. پس از آن Transition animation scale و Animation duration scale را انتخاب کنید. روی Animation off کلیک کنید و از روان تر شدن گوشی تان لذت ببرید.

image

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۳۰
دقیقاً

Kk

۱۳۹۴/۳/۲۸
هه أينا كه ترفند نيستن
ترفند يعني اسكرين شات گرفتن با htc cya cha !!!!!!!

حمید

۱۳۹۴/۳/۲۷
جدی به اینا میگین ترفند؟

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۳/۲۷
همه ی اینارو که چند ساله بلد بودیم که ، در ضمن اینا ترفند نیستنا ، اینا جزئی از منو و امکانات گوشی هستن نه " ترفند " !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!