خانهاخبار
ده اپلیکیشن اندرویدی ضروری برای توسعه‌ دهندگان

ده اپلیکیشن اندرویدی ضروری برای توسعه‌ دهندگان

شاید عجیب به نظر برسد، اما توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ های وب و موبایل خودشان بخش عظیمی از بازار مصرف‌ کنندگان اپلیکیشن‌ های تخصصی موبایل را تشکیل می‌ دهند! در حقیقت اپلیکیشن‌ های موبایل از ابتدای شکل گیری ایده، تحقیق و امکان‌ سنجی، طراحی و برنامه‌ نویسی و نهایتا نگهداری پروژه‌ های برنامه‌ نویسی در کنار توسعه‌ دهندگان هستند و به آنها کمک می‌ کنند اپ‌ های جذاب‌ تر و باکیفیت‌ تری تولید کنند.
۱۳۹۴/۳/۲۳

شاید عجیب به نظر برسد، اما توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های وب و موبایل خودشان بخش عظیمی از بازار مصرف‌کنندگان اپلیکیشن‌های تخصصی موبایل را تشکیل می‌دهند! در حقیقت اپلیکیشن‌های موبایل از ابتدای شکل‌گیری ایده، تحقیق و امکان‌سنجی، طراحی و برنامه‌نویسی و نهایتا نگهداری پروژه‌های برنامه‌نویسی در کنار توسعه‌دهندگان هستند و به آنها کمک می‌کنند تا اپ‌های جذاب‌تر و باکیفیت‌تری تولید کنند. در این مطلب قصد داریم ده اپلیکیشن اندرویدی را که برای توسعه‌دهندگان ضروری به نظر می‌رسد برای چهار مرحله اصلی توسعه نرم‌افزار معرفی کنیم.

۱. ایده‌پردازی

image
- Kickstarter
اولین مرحله شروع پروژه اپلیکیشن وب یا موبایل ایده‌پردازی است و چه جایی بهتر از کیک استارتر برای آشنا شدن با جدیدترین ایده‌ها و استارت‌آپ‌هایی که در دنیا مورد توجه‌اند؟! اپلیکیشن کیک استارتر شما را از آخرین اخبار دنیای ایده‌های نو آگاه می‌کند.

 

 

-

image
Behance
سرویس Behance برای طراحان و گرافیست‌ها نام آشنایی است؛ سرویسی که در حقیقت محل نمایش آخرین طراحی‌ها و پرتفولیوی گرافیست‌هاست. گشت‌وگذار میان آثار توسعه‌دهندگان مختلف باید از ضروری‌ترین کارهای روزانه شما باشد. اپلیکیشن اندرویدی این سرویس به شما کمک می‌کند از زمان‌هایی که در رفت‌وآمدید یا از صف BRT برای یاد گرفتن و آشنا شدن با آخرین ایده‌های طراحی وب استفاده کنید.

 

 

image

۲. برنامه‌ریزی برای تولید

-
image
FlexiSketch
تبدیل کردن ایده‌ها به مستندات برای ارائه به تیم یا مشتری کار ساده‌ای نیست. اپلیکیشن FlexiSketch به شما کمک می‌کند نمودارهای مختلف یا طرح‌های مدادی از اپلیکیشن یا وب‌سایت موردنظرتان تهیه کنید، آنها را دسته‌بندی کنید، UML بکشید و نهایتا خروجی‌های موردنظر خودتان را با دیگر اعضای تیم به اشتراک بگذارید. این اپلیکیشن خصوصا در جلسات تحلیل و طراحی نرم‌افزار بسیار به کار می‌آید.
 

 

-
image
Trello
مرحله بعدی، برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه است. یک تیم خوب توسعه‌دهنده نرم‌افزار حتما متدولوژی توسعه مناسبی انتخاب می‌کند و بر اساس آن کارهای مختلف پروژه را به قسمت‌های کوچک تقسیم می‌کند و بین اعضای تیم توزیع می‌کند. ترلو یکی از بهترین سرویس‌های مدیریت وظیفه و برنامه‌ریزی برای اجرای پروژه است. اپلیکیشن اندرویدی این سرویس شما را در هر لحظه از آخرین وضعیت پیشرفت کار آگاه می‌کند.
 

 

۳. برنامه‌نویسی و توسعه نرم‌افزار

-
image
SQLite Debugger
اگر مشغول کار کردن روی پروژه اپلیکیشنی برای اندروید هستید، این ابزار جزو ضروری‌ترین اپ‌هایی است که برای کار به آن نیاز دارید. به کمک این برنامه می‌توانید رکوردهای دیتابیس‌ اپلیکیشن‌ خودتان را مدیریت و مشاهده کنید و به این طریق از درستی عملکرد منطقی برنامه اطمینان پیدا کنید.
 

 

-
image
DroidEdit
اگر خیلی اهل سفر کردن هستید یا بخش زیادی از روز را در حمل‌ونقل عمومی سپری می‌کنید، حتما بارها برایتان پیش آمده که وقتی از کامپیوتر و محل کارتان دورید، تعداد بسیاری ایده برای برنامه‌نویسی یا رفع باگ نرم‌افزار به ذهنتان می‌آید. اپلیکیشن DroidEdit یکی از بهترین ادیتورهای اندرویدی برای برنامه‌نویس‌هاست؛ خصوصا اگر تبلتی با سایز مناسب دارید، این برنامه را از دست ندهید.
 

 

-
image
Hackers Keyboard
خب، برای کدنویسی سریع و راحت، بعد از ادیتور مناسب، به کیبورد حرفه‌ای برای برنامه‌نویسی هم نیاز دارید. Hackers Keybard بهترین گزینه‌ای است که می‌توانیم به شما پیشنهاد کنیم.
 

 

۴. نگهداری نرم‌افزار

-
image
Packet Capture
در زمان رفع خطا، یکی از مهم‌ترین نیازهای برنامه‌نویسان مشاهده ترافیک ردوبدل‌شده میان اپلیکیشن موبایل و اپلیکیشن وب است. از طریق این برنامه می‌توانید همه درخواست‌های وب یا API Call هایی را مشاهده و تحلیل کنید که از طریق اپلیکیشن شما انجام شده است.
 

 

-
image
Juice SSH
فکر نمی‌کنم توسعه‌دهنده‌ای باشد که زمان‌های غیر کاری، در مسافرت یا تفریح با خبر اشکالات نرم‌افزار تحت وب یا موبایلش بی‌خواب نشده باشد! اپلیکیشن Juice SSH، یا چاقوی سوییسی SysAdmin ها، بهترین ابزار برای وصل شدن به سرورها از طریق پروتکل‌های مختلف برای مشاهده خطاها یا رفع احتمالی آنهاست.
 

 

-
image
Google Analytics
و در آخر، شما همیشه دوست دارید از وضعیت بازدید و استفاده‌ای که از پروژه تحت وب یا موبایلتان می‌شود باخبر باشید. اپلیکیشن آمارگیر گوگل اطلاعات زنده و دسته‌بندی‌شده خوبی در این زمینه به شما ارائه می‌کند.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۴/۳/۲۵
خیلی ممنون بابت مطلب مفیدتون

محمد

۱۳۹۴/۳/۲۵
خیلی ممنون بابت مطلب مفیدتون