خانهاخبار
فبلتی از Lenovo با نمایشگر ۶.۸ اینچی در راه است

فبلتی از Lenovo با نمایشگر ۶.۸ اینچی در راه است

سامسونگ اولین بار با معرفی سری Galaxy Note مرز سایز رایج نمایشگر اسمارت فون ها را شکست و فبلت ها را روانه بازار کرد. حال Lenovo پا را از سامسونگ نیز فراتر گذاشته و مرز سایز معمول فبلت ها را نیز شکسته و قصد دارد فبلتی عظیم الجثه با نمایشگر ۶.۸ اینچی تولید کند.
۱۳۹۴/۳/۲۰

سامسونگ اولین بار با معرفی سری Galaxy Note مرز سایز رایج نمایشگر اسمارت فون ها را شکست و فبلت ها را روانه بازار کرد. حال Lenovo پا را از سامسونگ نیز فراتر گذاشته و مرز سایز معمول فبلت ها را نیز شکسته و قصد دارد فبلتی عظیم الجثه با نمایشگر ۶.۸ اینچی تولید کند. دلیل اینکه هنوز هم به این دستگاه فبلت گفته می شود و در گروه تبلت ها قرار نمی گیرد این است که بر تماس صوتی آن دقت بسیاری شده و از این نظر کاربردی تر از تبلتی صرفا با قابلیت تماس است. این فبلت با نام PB1-770N شناخته می شود و وجودش را TENAA نیز تایید کرده است.

در این دستگاه از پردازنده هشت هسته ای با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز استفاده شده، اما نوع معماری و نام چیپی که پردازنده روی آن قرار گرفته هنوز افشا نشده است. فضای رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی با قابلیت ارتقا تا ۶۴ گیگابایت، فبلت لنوو را به محصولی بالارده مبدل می سازد.

 

image

 

لنوو برای نمایشگر بسیار بزرگ ۶.۸ اینچی این فبلت رزولوشنی بیشتر از Full HD در نظر نگرفته است و تراکم پیکسلی ۳۲۴ پیکسل بر اینچ را برای آن کافی می داند. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با قابلیت فیلم برداری 1080p و دوربین عکاسی سلفی با دقت ۵ مگاپیکسل نیز ویژگی های تصویربرداری PB1-770N هستند.


بر اساس تصاویر منتشرشده می توان به وضوح لنوو را به کپی برداری از فبلت اپل، iPhone 6 Plus، متهم کرد، زیرا خطوط پلاستیکی پشت دستگاه و همچنین رنگ و ترکیب کلی دستگاه در اولین نگاه مخاطب را یاد فبلت مذکور می اندازد. درست است که محصول لنوو هیچ خطری برای فروش فبلت اپل ایجاد نمی کند، به هر حال ظاهر آن را نمی توان حاوی نوآوری یا خلاقیت ویژه ای دانست.

ابعاد ۱۸۶.۶ در ۹۶.۶ در ۷.۷ میلیمتر چارچوب این فبلت را تشکیل می دهند که در نهایت وزن ۲۳۰ گرم را به آن تحمیل کرده اند. باتری را می توان نقطه ضعف بزرگ این دستگاه دانست، زیرا حجم 3500mAh در نظر گرفته شده برای آن را می توان در گوشی های نه چندان قدرتمند ۵ تا ۵.۵ اینچی بازار مشاهده کرد. با توجه به اینکه نام چیپ دستگاه هنوز افشا نشده، نمی توان حدسی درباره مصرف آن زد، اما به نظر می رسد هشت هسته با فرکانس ۱.۵ گیگاهرتز منبع تغذیه قوی تری از باتری ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعتی می خواهد.
با توجه به اینکه تولید PB1-770N را TENAA نیز تایید کرده، در هفته های آتی می توان شاهد معرفی آن بود.

 

منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

محمد

۱۳۹۴/۴/۲۸
بااین همه امکانات ورم بالاگوشیهای خوبی لنوومیسازه اگه ایران هم واردبشه حتمامیخرم

محمد

۱۳۹۴/۳/۲۱
سامسونگ سری galaxy mega تو این اندازه قبلا زده ها

ahmad

۱۳۹۴/۳/۲۱
هر چی باشه ..بازم به پا huawei p8 max نمیرسه

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۳/۲۰
میشه بگید کدوم گوشی های نه چندان قدرتمند بازار که بین 5 تا 5.5 اینچ هستن باطری 3500mAh دارن جناب نویسنده ؟!!! باطری Z3 که به عنوان پرچمدار SONY معرفی شد 3100mAh توان داره + بقیه پرچمدارا ، شما قدرتمندارو معرفی کنید پس !!!

Mehran-Classic

۱۳۹۴/۳/۲۰
میشه بگید کدوم گوشی های نه چندان قدرتمند بازار که بین 5 تا 5.5 اینچ هستن باطری 3500mAh دارن جناب نویسنده ؟!!! باطری Z3 که به عنوان پرچمدار معرفی شد 3100mAh توان داره + بقیه پرچمدارا ، شما قدرتمندارو معرفی کنید پس !!!