خانهاخبار
نسخه جدید سیستم عامل ساعت اپل چه ویژگی هایی دارد؟

نسخه جدید سیستم عامل ساعت اپل چه ویژگی هایی دارد؟

اگرچه مدت زیادی از ورود ساعت اپل به بازار نمی گذرد، این شرکت در حال آماده سازی آپدیت بزرگ بعدی برای سیستم عامل ساعت خود است که ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده، از جمله توانایی اجرای اپلیکیشن های شخص ثالث بدون نیاز به ارتباط با آیفون، بالا رفتن سرعت باز شدن برنامه ها و افزایش دسترسی به تمام ویژگی های ساعت اپل.
۱۳۹۴/۳/۲۰

اگرچه مدت زیادی از ورود ساعت اپل به بازار نمی گذرد، این شرکت در حال آماده سازی آپدیت بزرگ بعدی برای سیستم عامل ساعت خود است که ویژگی های جدیدی به آن اضافه شده، از جمله توانایی اجرای اپلیکیشن های شخص ثالث بدون نیاز به ارتباط با آیفون، بالا رفتن سرعت باز شدن برنامه ها و افزایش دسترسی به تمام ویژگی های ساعت اپل.

با آمدن WatchOS 2 توسعه دهندگان می توانند واچ فیس های مخصوص خود را بسازند. این قابلیت به کاربران امکان می دهد اطلاعاتی مانند برنامه پرواز هواپیماها یا نتایج بازی ها را به واچ فیس خود اضافه کنند و با نگاهی سریع از وضعیت آنها مطلع شوند. قابلیت Complications ویژگی دیگری به نام Time Travel نیز با خود به همراه دارد که به وسیله آن کاربر می تواند با چرخاندن Digital Crown، که کنار ساعت اپل قرار گرفته، اطلاعات تقویم، آب و هوا و... مربوط به همان روز یا ساعت های بعدی روز را مشاهده کند.

 

image

 

در watchOS 2 کاربران می توانند با راحتی بیشتری دوستانشان را به لیست منتخب مخاطبان اضافه کنند و برای آنها طرح های رنگی بفرستند. همچنین از این پس قادرند از طریق ساعت اپل به ایمیل های خود نیز پاسخ دهند یا به صورت صوتی از طریق فیس تایم صحبت کنند.

در آپدیت جدید، دستیار صوتی سیری این توانایی را دارد که با دریافت فرمان صوتی و بدون اینکه لازم باشد کاربر صفحه ساعت را لمس کند، حالت فعالیت ورزشی را فعال کند. به جز این، سایر اپلیکیشن های شخص ثالث را نیز می توان مستقیما روی ساعت اجرا کرد و پیشرفت اهداف تعیین شده فعالیت های ورزشی آنها نیز در اپلیکیشن Activity محاسبه می شود.

 

image

 

کلیه اپلیکیشن هایی که توسعه دهندگان ساخته اند به میکروفن ساعت اپل دسترسی دارند. این سیستم عامل جدید اجازه دسترسی به اپلیکیشن HealthKit، قابلیت پخش ویدیو، دسترسی به Taptic Engine، خواندن اطلاعات حسگر شتاب سنج و ضربان قلب و غیره را به اپلیکیشن های شخص ثالث می دهد.

واچ فیس ها در WatchOS 2 از قابلیت شخصی سازی برخوردارند؛ یعنی کاربران می توانند هر یک از عکس های خود را برای پس زمینه ساعت انتخاب کنند. تصاویر 5 شهر زیبای جهان، از جمله هنگ کنگ و نیویورک، که در طول روز و گذر زمان دچار تغییر می شوند نیز از جمله واچ فیس هایی است که در نسخه جدید به ساعت اپل اضافه می شوند.

 

image

 

اپل در کنفرانس خود در مورد ویژگی دیگری نیز صحبت کرد و آن اضافه شدن زنگ هشدار به ساعت اپل و همچنین نمایش زمان هنگام اتصال به شارژر است که شب ها هنگام خواب بسیار کارآمد است. از آنجا که ساعت اپل دستگاهی ارزشمند است و ممکن است اطلاعات حساسی مثل کارت اعتباری را روی خود داشته باشد، گم شدن یا دزدیده شدن آن کاربران را به دردسر می اندازد؛ ولی با اضافه شدن ویژگی Activation Lock، اگر هم این اتفاق بیفتد، هیچ کس دیگری قادر نیست با ساعت کار کند یا اطلاعاتش را پاک کند.

نسخه آزمایشی WatchOS 2 از هشتم ژوئن در دسترس توسعه دهندگان قرار گرفته است و نسخه نهایی آن در پاییز به صورت رایگان منتشر می شود.

 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)