خانهاخبار
آنچه در کنفرانس WWDC 2015 اپل گذشت

آنچه در کنفرانس WWDC 2015 اپل گذشت

بیست و ششمین کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل امشب، 18 خرداد 94، ساعت 21.30 به وقت ایران در شهر سان فرانسیسکو امریکا آغاز شد. در این مراسم اپل در مورد نسخه های جدید سیستم عامل دسکتاپ و موبایل خود یعنی OS X 10.11و iOS 9 صحبت کرد. همچنین با معرفی نسخه دوم WatchOS از ویژگی‌ های جدیدی پرده برداشت که قرار است به ساعت هوشمند این شرکت اضافه شود.
۱۳۹۴/۳/۱۹

بیست و ششمین کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل شب گذشته، 18 خرداد 94، ساعت 21.30 به وقت ایران در شهر سان فرانسیسکو امریکا برگزار شد. در این مراسم، همان طور که پیش بینی می شد، اپل در مورد نسخه های جدید سیستم عامل دسکتاپ و موبایل خود یعنی  OS X 10.11و iOS 9 صحبت کرد. همچنین با معرفی نسخه دوم WatchOS از ویژگی‌ های جدیدی پرده برداشت که قرار است به ساعت هوشمند این شرکت اضافه شود. آخرین و مهم ترین بخش این کنفرانس، همان طور که همه منتظرش بودند، سرویس پخش موسیقی آنلاین اپل با نام Apple Music بود که قرار است رقیبی برای اسپاتیفای باشد و با کنار زدن آن، در بازار موسیقی آنلاین یکه تازی کند.

 

OS X  El Capitan

در ابتدای مراسم پس از خوشامدگویی و صحبت های کوتاه تیم کوک، مدیر عامل اپل، کریگ فدریگی، معاون ارشد بخش مهندسی نرم افزار اپل، روی صحنه آمد تا نسخه جدید سیستم عامل OS X را معرفی کند که El Capitan نام گرفته است. او در ابتدای صحبت هایش گفت که بیش از 55 درصد کاربران سیستم عامل مک هم اکنون از نسخه Yosemite استفاده می کنند، در حالی که تنها 7 درصد کاربران سیستم عامل ویندوز نسخه 8.1 را نصب کرده اند.

 

image

 

فدریکی در ادامه سراغ معرفی برخی ویژگی های جدید مروگر سافاری در OS X El Capitan رفت. در سافاری جدید کاربران قادرند صفحات اینترنتی را به مرورگر پین کنند. آنها همچنین با استفاده از آیکون بلندگویی که اضافه شده، می توانند صدای موسیقی صفحات بازشده را قطع کنند.

در این نسخه جدید ویژگی Spotlight بهبود یافته و می تواند، بر اساس توضیح شما، در سیستم به دنبال فایل هایتان بگردد. همچنین از این پس می توانید اندازه پنجره Spotlight را کوچک یا بزرگ کنید. مورد دیگر ویژگی تقسیم کردن صفحه نمایش و اختصاص دادن آن به چند برنامه است تا به صورت هم زمان بتوان از چند برنامه استفاده کرد.

El Capitan از نظر عملکرد گرافیکی و سرعت نسبت به Yosemite بهبودهایی دارد و می تواند با سرعت بیشتری اپلیکیشن ها را اجرا کند و در بازی ها نیز رندر بهتری داشته باشد. این نسخه قرار است به صورت آزمایشی در ماه جولای و به صورت عمومی در پاییز منتشر گردد.

 

iOS 9

معرفی ویژگی ها و قابلیت های جدید iOS 9 بخش زیادی از زمان کنفرانس را به خود اختصاص داد و با معرفی ویژگی های جدید دستیار صوتی سیری آغاز شد. سیری از این پس می تواند کارها و رفتارهای شما را درک کند و بر اساس عادت هایتان نتایج و پاسخ های مرتبط تری به شما ارائه دهد. این دستیار صوتی همچنین قادر است در میان اطلاعات اپلیکیشن های گوشی نیز به جستجو بپردازد و جواب سوالات یا درخواست های شما را از دل آنها بیرون بیاورد. اپل می گوید تمام این کارها و اطلاعات درون گوشی اتفاق می افتد و هیچ چیزی به سرورهای اپل ارسال نمی شود.

 

image

 

از دیگر ویژگی های جدید iOS 9 نسخه های جدید اپلیکیشن هایی همچون Notes ،Maps و اپلیکیشن جدید News است که جایگزین Newsstand می شود و اخبار را به صورت سفارشی سازی شده و بر اساس علایقتان نشان می دهد.

در iOS 9 ویژگی مولتی تسکینگ جدید آیپد و استفاده همزمان از دو اپلیکیشن فراهم شده است. علاوه بر این در نسخه بعدی سیستم عامل iOS شما قادرید فیلم ها را به صورت تصویر در تصویر روی آیپد خودتان مشاهده کنید.

حجم iOS 9 به طور شگفت آوری کم شده و به 1.3 گیگابایت تقلیل یافته است. iOS 9 به صورت آزمایشی از ماه جولای و به صورت نهایی در پاییز منتشر می شود.

 

Apple Pay

این بخش کنفرانس را برای اولین بار یک زن اداره کرد. جنیفر بیلی از ساخت دستگاهی جدید با همکاری Square خبر داد که با اپل پی کار می کند و همه جا می توان از آن استفاده کرد. همچینن کاربران می توانند به وسیله اپل پی از سایت پینترست خرید کنند.

 

image

 

تا پیش از این اپل پی مختص کاربران امریکایی بود، ولی جنفیر بیلی این خبر خوش را به مردم بریتانیا داد که آنها نیز از پاییز قادرند از خدمات اپل پی در کشورشان استفاده کنند.

 

Swift 2.0

در ادامه مراسم کریگ فدریکی نسخه دوم زبان سویفت را معرفی کرد که همراه با کیت های توسعه بسیاری در اختیار توسعه دهندگان و برنامه نویسان قرار می گیرد. اما خبر جالب این است که گفته شده سویفت 2 به صورت متن باز عرضه می شود و کامپایلر آن هم برای سیستم عامل لینوکس و هم مک در دسترس خواهد بود.

 

image

 

WatchOS 2

در نسخه جدید WatchOS کاربران قادرند عکس هایشان را پس زمینه صفحه ساعت قرار دهند. همچنین نشان دادن هر گونه اطلاعات از قبیل اطلاعات پرواز یا نتایج مسابقات روی صفحه ساعت امکان پذیر می شود. کاربران همچنین این امکان را دارند که با پیچاندن پیچ ساعت به جلو از برنامه زمانی یا اطلاعات هواشناسی روزهای آینده باخبر شوند.

 

image

 

از دیگر ویژگی های جدید این نسخه می توان به قابلیت پاسخ دهی به ایمیل از طریق ساعت، برقراری تماس صوتی بدون نیاز به گوشی، مشاهده اطلاعات حمل و نقل به صورت زنده و کنترل وسایل خانگی به وسیله ساعت اپل و از طریق پلتفرم HomeKit اشاره کرد.

WatchOS 2 از امروز یعنی ۹ ژوئن برای توسعه دهندگان و از پاییز برای عموم کاربران در دسترس قرار می گیرد.

 

Apple Music

طبق انتظار، تیم کوک مراسم را با معرفی سرویس پخش موسیقی آنلاین این شرکت، یعنیApple Music  به پایان برد. اپل در این مراسم به صورت رسمی سرویس Apple Music را معرفی کرد تا کاربران بتوانند موسیقی دلخواه و مورد علاقه خود را از این طریق بشنوند.

 

image

 

سرویس اپل موزیک از تاریخ 30 جولای با هزینه 9.99 دلار در ماه یا 14.99 دلار در ماه برای خانواده 6 نفره عرضه می شود و جالب تر اینکه قرار است نسخه اندروید نیز آن در پاییز منتشر گردد.

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

mohammad

۱۳۹۴/۳/۲۶
الان با استفاده از برنامهitoolsميشه اهنگ بريزي

alireza

۱۳۹۴/۳/۲۲
یعنی اصلا امکان نداره اهنگامون رو با کامپیوتر رو سیستم بریزیم

zibanegarian1989

۱۳۹۴/۳/۲۰
فوق العاده بود مرسییییی

zibanegarian1989

۱۳۹۴/۳/۲۰
فوق العاده بود مرسییییی

a.borhan

۱۳۹۴/۳/۲۰
عالی بود