خانهاخبار
کدام یک سریع تر است: G4 یا Galaxy S6؟

کدام یک سریع تر است: G4 یا Galaxy S6؟

پیش از این مقایسه های ویدیویی وب سایت PhoneBuff را دیده بودیم که در آنها سرعت باز شدن اپلیکیشن ها در گوشی نشان داده می شد. اکنون این وب سایت سراغ دو پرچمدار کره ای رفته و دو گوشی جی ۴ و اس ۶ را از نظر سرعت باز شدن اپلیکیشن ها مقایسه کرده است.
۱۳۹۴/۳/۱۸

پیش از این مقایسه های ویدیویی وب سایت PhoneBuff را دیده بودیم که در آنها سرعت باز شدن اپلیکیشن ها در گوشی نشان داده می شد. اکنون این وب سایت سراغ دو پرچمدار کره ای رفته و دو گوشی جی ۴ و اس ۶ را از نظر سرعت باز شدن اپلیکیشن ها مقایسه کرده است. 

هردو این گوشی ها از مشخصات سخت افزاری بسیار خوبی بهره می برند و در واقع نتیجه این آزمایش هرچه باشد، همچنان ما با گوشی های بسیار سریعی روبرو هستیم. بد نیست پیش از دیدن این ویدیو، مشخصات سخت افزاری این دو گوشی را مرور کنیم.

در یک سو پرچمدار سامسونگ، یعنی گلکسی اس ۶ اج، دیده می شود که از مشخصات سخت افزاری آن می توان به پردازنده ۸ هسته ای و پرقدرت اگزینوس ۷۴۲۰ و همچنین ۳ گیگابایت حافظه رم اشاره کرد. علاوه بر این، حافظه داخلی اس ۶ نیز بسیار پرسرعت تر از رقبای خود در بازار است که شاید این نکته نیز در نتیجه این آزمایش تاثیرگذار باشد.

در طرف دیگر، گوشی ال‌ جی جی ۴ قرار دارد. این گوشی از پردازنده ۶ هسته ای اسنپ دراگن ۸۰۸ استفاده می کند. همچنین ۳ گیگابایت حافظه رم نیز در این گوشی وجود دارد و حافظه داخلی دستگاه ۳۲ گیگابایتی است. همچنین هردو این گوشی ها از صفحه نمایش QHD بهره می برند. 

image

پیش از تماشای آزمایش، باید بگوییم قبل از شروع، هر دو گوشی ها یک بار Reboot شده اند. از نظر سرعت اینترنت نیز هردو آنها به یک شبکه وایرلس با سرعت اینترنت یکسان متصل شده اند و انتظار می رود در زمینه لود محتوای اینترنتی اپلیکیشن ها با سرعتی یکسان عمل کنند.

آزمایش شامل دو بخش است: در بخش اول، ابتدا اپلیکیشن های مشخص شده باز می شوند و در بخش بعدی، دوباره همان اپلیکیشن ها اجرا می شوند تا گوشی ها از نظر عملکرد Multi Task آزمایش شوند.

در بخش اول این آزمایش جالب گلکسی اس ۶، به واسطه پردازنده سریع تر و حافظه داخلی پرسرعت تر، اپلیکیشن ها را بسیار سریع باز می کند و در نتیجه در این بخش همین گوشی پیروز می شود. اما در بخش دوم، که به Multi Task مربوط است، اس ۶ رقابت را به جی ۴ می بازد و در این نبرد جی ۴ پیروز می شود. متاسفانه اس ۶ در زمینه Multi Tasking خوب عمل نکرد، اما شاید این مشکل با به روزرسانی نرم افزاری رفع شود. نظر شما درباره این آزمایش چیست؟

 

 

منبع: Phonebuff

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

سبحان

۱۳۹۴/۵/۱۳
داداش خود جی اس ام توضیح داداه که یه بار برنامه ها باز میشن تو مقایسه بعدی دوباره همونارو باز میکنن که ال جی همشونو اماده نگه میداره اما سامسونگ میبنده به همون خاطره که ال جی دومیو میبره ال جی همیشه تو multi taskقوی بوده

محمد

۱۳۹۴/۵/۱۲
ببخشید بنده عاشق هر دو این برند ها هستم ولی توی این مقایسه یه مشکلی بود اونجایی که s6 عقب افتاد در multi task تو اجرای بازی بود که اگه دقت کنید میبینید بازی در g4 اجرا شده بود و بازی بسته نشده بود ولی در s6 بازی بسته شده بود و شخص متنظر موند تا بازی لود بشه که همین جا عقب افتاد وگرنه دوی بقیه دقیقا میشد گفت برابری میکنه و حتی بهتره باز هم قضاوت با شماست من بین خرید این دو گیر کرده بودم که s6 رو به خاطر زیبایی بیشتر البته به نظر من انتخاب کردم ولی ال جی چیزی کمتر نداره تو هر رده این دو با هم رقابت میکنن و میشه گفت کاربر پس از خرید هر یک از این دو دستگاه کاملا راضی خواهد بود
______________________
یه سوال میخواستم بدونم s6 زد اب هست چون یک بار از دستم افتاد داخل اب سریع در اوردم
گوشی باز شد حتی به صورت خیس و مشکلی نداشت

محمد

۱۳۹۴/۳/۲۷
با سلام و تشکر از زحماتتان. خوب بود اما مقایسه ی خیلی کوتاه و مختصری بود . لزفا مقایسه ی کامل و تخصصی بین دو گوشی گلکسی نوت 4 و گلکسی اس 6 را تهیه کنید. با تشکر