خانهاخبار
گوگل Andoid Pay را به عنوان جانشین Google Wallet معرفی کرد

گوگل Andoid Pay را به عنوان جانشین Google Wallet معرفی کرد

نویسنده مهمان: باز هم شاهد تلاشی دوباره از سوی گوگل در سال پیش رو برای بهتر کردن سیستم پرداخت با موبایل این شرکت خواهیم بود. امروز در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل I/O، گوگل از یک اپلیکیشن جدید به نام Android Pay که قرار است جایگزین Goolge Wallet روی گوشی های هوشمند شود پرده برداشت.
۱۳۹۴/۳/۷

نویسنده مهمان: باز هم شاهد تلاشی دوباره از سوی گوگل در سال پیش رو برای بهتر کردن سیستم پرداخت با موبایل این شرکت خواهیم بود. امروز در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل I/O، گوگل از یک اپلیکیشن جدید به نام Android Pay که قرار است جایگزین Goolge Wallet روی گوشی های هوشمند شود پرده برداشت.

 

image

 

اپلیکیشن Android Pay هم به صورت درون برنامه ای (in-app) و هم خرید به شیوه tap-to-pay روی گوشی های موبایل کار می کند. با آمدن Android Pay، اپلیکیشن Google Wallet همچنان به کار خود ادامه می دهد، البته تنها برای خرید از فروشگاه Play Store از طریق دستگاه های غیر اندرویدی و خرید از طریق وب و فرستادن پول از طریق سرویس هایی مانند جیمیل.

 

سابقه گوگل در مورد سیستم پرداخت با موبایل همیشه ترکیب نا امید کننده ای از جاه طلبی امید بخش و اجرای سرشار از اشتباه بوده است. گوشی های اندرویدی چند سال قبل تر از رقبای خود دارای قابلیت NFC و شبیه ساز کارت بوده اند اما ارتباط میان اپراتورها و تولید و توزیع کنندگان دستگاه های اندرویدی موجب شد تا گوگل والت هیچ گاه نتواند پتانسیل های خود را بشناسد. گوگل همچنین به سختی توانست بانک های بزرگ و شرکت های کارت های اعتباری را برای مشارکت در این سیستم با خود همراه کند. این وضعیت موجب شد که اپل فرصت لازم برای بدست گرفتن بازار را داشته باشد و این طور که تیم کوک مدیر عامل اپل می گوید، سیستم پرداخت این شرکت اکنون بزرگتر از همه رقبای اصلی در بازار شده است.

 

image

 

گوگل اکنون امیدوار است تا با تعطیل شدن Softcard و خرید بعضی از فناوری های آن بتواند اوضاع را تغییر دهد. از ابتدای سال جاری که Softcard تعطیل شد، این شرکت به همه کاربران خود توصیه می کرد تا بعنوان جایگزین از سرویس Google Wallet استفاده کنند. همچنین اپراتورهایی که پیش از این حامی خدمات Softcard بودند از این به بعد Android Pay را بصورت پیش فرض روی دستگاه های خود نصب خواهند کرد. با این حال این مسئله باقی می ماند که آیا با تغییر نام Wallet به Pay، کاربران آگاهی و اعتماد به نفس لازم برای خرید با گوشی هایشان را پیدا خواهند کرد یا خیر. گوگل در حال برنامه ریزی و ایجاد طرح های جایزه دار برای استفاده از Android Pay است به این امید که تعامل کاربران با این سیستم را افزایش دهد.

 

image

 

گوگل می گوید که از هر 10 دستگاه اندرویدی، 7 تای آنها آماده استفاده از سرویس Pay هستند و حدود 700 هزار شرکت تجاری می توانند این خدمات را در فروشگاه های خود از امروز قبول کنند. Spring که یک اپلیکیشن خرید موبایلی است بصورت آزمایش از Android Pay استفاده می کند و توانسته به واسطه این سیستم، بهبودهای ملموسی در کسب و کار خود مشاهده کند.

 

آلن تیش مدیر عامل این شرکتی می گوید: اگر نگویم عملکرد Android Pay ساده تر از Apple Pay است، حداقل به اندازه چیزی که در iOS صورت گرفته، ساده است. با Android Pay در عین حال که می توان طراحی خلاقانه ای داشت، پرداخت ها نیز امن باقی می مانند.

 

image

 

تیش می گوید که سفارشات خرید با Android Pay به طور متوسط دو برابر بیشتر از خرید با کارت های اعتباری معمولی است و مشتریانی که اولین سفارش خود را با سیستم پرداخت گوگل انجام می دهد 27 درصد بیشتر به سراغ خرید دوم می روند.

 

در گوشی های که از قابلیت اسکنر اثر انگشت برخوردارند، کاربران به سادگی می توانند با لمس کردن، Android Pay را فعال و از آن استفاده کنند. یکی از بهترین دستگاه هایی که چنین قابلیتی را در خود جای داده است گلکسی اس 6 و گلکسی نوت 4 سامسونگ است. اما سامسونگ بزرگترین تولید کننده دستگاه های اندرویدی خود در حال ساخت یک سیستم پرداخت اختصاصی است. این می تواند احتمال تنش میان گوگل، سامسونگ و سیستم عامل متن باز اندروید را بیشتر کند. حتی با این فرض که Android Pay بتواند پلتفرم محبوب توسعه دهندگان شود و توانایی پرداخت به صورت درون برنامه ای و tap-to-pay را داشته باشد، شانس این سیستم در برابر سیستم اختصاصی سامسونگ که بازار دستگاه های اندروید را در اختیار دارد چندان زیاد نخواهد بود.

 

منبع: TheVerge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۹
کلأ اپل بود بعد دنیا ساخته شد همه چیزم مال اپل بوده

مهمان

۱۳۹۴/۳/۸
خوبه اپل پسوند pay را گذاشت می تونست android walletرا بزاره ٬خدایا اپل را از تکنولوژی نگیر سامسونگ و گوگل چکار کنند