خانهاخبار
هدست Cardboard جدید به همراه پشتیبانی از آیفون در IO 2015 معرفی شد

هدست Cardboard جدید به همراه پشتیبانی از آیفون در IO 2015 معرفی شد

نویسنده مهمان: گوگل نسخه جدیدی از هدست واقعیت مجازی خود تحت عنوان Cardboard را در جریان کنفرانس I/O معرفی کرد. طراحی نسخه جدید با اندازه گوشی های جدیدتر تا سقف ۶ اینچ سازگار است و دیگر خبری از کنترل مغناطیسی در آن نیست. به جای این کنترل دکمه ای روی Cardboard کار گذاشته شده است که آن را قابل استفاده با هر گوشی هوشمندی می کند. مراحل فعال سازی این وسیله و هماهنگ سازی آن با گوشی نیز کوتاه تر از قبل شده است.
۱۳۹۴/۳/۷

نویسنده مهمان: گوگل نسخه جدیدی از هدست واقعیت مجازی خود تحت عنوان Cardboard را در جریان کنفرانس I/O معرفی کرد. طراحی نسخه جدید با اندازه گوشی های جدیدتر تا سقف ۶ اینچ سازگار است و دیگر خبری از کنترل مغناطیسی در آن نیست. به جای این کنترل دکمه ای روی Cardboard کار گذاشته شده است که آن را قابل استفاده با هر گوشی هوشمندی می کند. مراحل فعال سازی این وسیله و هماهنگ سازی آن با گوشی نیز کوتاه تر از قبل شده است. نکته حائز اهمیت دیگر عرضه اپلیکیشن واقعیت مجازی Cardboard برای سیستم عامل آی او اس است. این اپلیکیشن جدید به کاربران آیفون امکان کاوش در معابر شهری و تماشای اشیا سه بعدی را خواهد داد. تا به امروز تنها نسخه سازگار با اندروید این اپلیکیشن موجود بود که به تنهایی بیش از یک میلیون بار دانلود شده است. SDK یا کیت توسعه قرار داده شده در اختیار کاربران از سیستم عامل آی او اس نیز پیشتیانی می کند و توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن های سازگار با Cardboard خود را برای آیفون نیز تولید کنند.

 

image

 

Cardboard که چندین لنز را به همراه یک سوئیچ مغناطیسی در یک جعبه کاغذی گرد می آورد نخستین بار در کنفرانس I/O سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این وسیله با کم هزینه ترین هدست مقوایی فاصله بسیاری داشت. اما گوگل با تبدیل یک طراحی از مد افتاده به یک پلتفرم واقعیت مجازی آن را هم رده با سایرین و رقبای خود کرد. به طوری که طراحی این وسیله موجب راه افتادن موج جدیدی از هدست های ارزان قیمت شده است. این موضوع تا جایی پیش رفت که در ماه آوریل گذشته گوگل سیستم صدور گواهینامه ای به راه انداخت تا به موجب آن اجرای بدون مشکل اپلیکیشن ها روی تمامی هدست ها تضمین شود. در اوایل سال میلادی جاری گوگل با کمپانی Mattel نیز همکاری رسمی ای ترتیب داد که نتیجه آن احیای نام View-Master به عنوان یک اپلیکیشن موبایل و هدست واقعیت مجازی با یک قاب پلاستیکی الهام گرفته از Cardboard بود.

 

image

 

اگر چه شرکت کنندگان در کنفرانس گوگل Cardboard ساخت این شرکت را دریافت خواهند کرد، اما رویکرد کلی به گونه ای است که عموم کاربران به کمک این طراحی مرجع هدست های دلخواه خود را بسازند. البته گوگل خود را به کلی کنار نمی کشد. این کمپانی در حال تدارک برنامه ای در مدارس است که طی آن واقعیت مجازی را به عنوان فرصتی جدید برای یادگیری معرفی کند. Expeditions نام بسته ای حاوی تعداد زیادی هدست مقوایی و ابزاری برای معلمان برای کنترل تجربه واقعیت مجازی دانش آموزان به کمک یک تبلت است. معلمانی که علاقه مند به کشاندن پای چنین محصولی به کلاس های درسی خود هستند می توانند از الان ثبت نام کنند.

 

منبع: TheVerge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)