خانهاخبار
گوگل در مراسم IO 2015 رسما از اپلیکیشن Photos رونمایی کرد

گوگل در مراسم IO 2015 رسما از اپلیکیشن Photos رونمایی کرد

نویسنده مهمان: گوگل تا ساعاتی دیگر اپلیکیشن Google Photos را که فضای ذخیره سازی نامحدود ویدیو و تصویر را به طور رایگان در اختیار کاربران می گذارد عرضه خواهد کرد. سقف رزولوشن تصاویری که در این سرویس می توان ذخیره کرد به ۱۶ مگاپیکسل و سقف کیفیت ویدیوها به رزولوشن 1080p محدود شده است. هر چند که این اعداد چنان کم نیستند که موجب نارضایتی شوند، اما در صورت تجاوز تصاویر و ویدیوهای شما از این سقف، از فضای گوگل درایو نیز برای ذخیره سازی استفاده خواهد شد.
۱۳۹۴/۳/۷

نویسنده مهمان: گوگل تا ساعاتی دیگر اپلیکیشن Google Photos را که فضای ذخیره سازی نامحدود ویدیو و تصویر را به طور رایگان در اختیار کاربران می گذارد عرضه خواهد کرد. سقف رزولوشن تصاویری که در این سرویس می توان ذخیره کرد به ۱۶ مگاپیکسل و سقف کیفیت ویدیوها به رزولوشن 1080p محدود شده است. هر چند که این اعداد چنان کم نیستند که موجب نارضایتی شوند، اما در صورت تجاوز تصاویر و ویدیوهای شما از این سقف، از فضای گوگل درایو نیز برای ذخیره سازی استفاده خواهد شد. Photos هم به صورت اپلیکیشن برای پلتفرم های آی او اس و اندروید و هم به صورت یک سرویس تحت وب قابل دسترس خواهد بود.

 

image

 

اصلی ترین مشخصه سرویس Photos توان بالای آن در دسته بندی و مرتب سازی است. Photos تصاویر شما را آنالیز کرده و آن ها را در گروه های مختلفی دسته بندی می کند. به عنوان مثال گوگل روی استیج کنفرانس I/O نشان داد که Photos چگونه می تواند تمامی تصاویر گرفته شده در ساحل را در یک گروه گرد آورد. این قابلیت تا حد زیادی شبیه به چیزی است که پیش از این در آپدیت ماه گذشته اپلیکیشن فلیکر دیدیم. جای شکی نیست که با همین رویکرد Photos می تواند چهره ها و افراد را نیز تشخیص داده و آن را در یک دسته به نمایش بگذارد.

 

image

 

بستر Photos به گوگل امکان می دهد که مهارت بالای خود در جست و جو را به طور موثر و مفیدی به کار ببند. در کنفرانس I/O دیدیم که چگونه می توان با جست و جوی عبارتی نظیر "بوران در تورنتو" در داخل اپلیکیشن به تصاویر گرفته شده از تورنتو در روزهای برفی دست یافت.

 

گوگل در Photos تلاش کرده است که به اشتراک گذاری را نیز راحت تر کند. کاربران به کمک Photos می توانند از مجموعه دلخواه تصاویر خود یک گالری تحت وب ساخته و افراد دیگر را به تماشای آن دعوت کنند؛ بدون آن که اجباری به وجود اپلیکیشن Photos روی گوشی هوشمند طرف های مقابل باشد. این ایده را نمی توان چندان بکر و نو دانست. اما به هر حال وجود آن روی Photos مسئله حائز اهمیتی است که دردسر به اشتراک گذاری تصاویر را کاهش می دهد.

 

image

 

انتشار سرویس Photos را می توان نشانه ای از آگاهی گوگل از کمبود اقبال نسبت به گوگل پلاس دانست. سرویس گوگل پلاس در زمینه ذخیره سازی تصاویر همواره نقاط قوت خاص خود را داشت. اما حال گوگل با عرضه Photos قابلیت های کاربردی ذخیره سازی و مدیریت تصاویر را بدون آن که نیاز به عضویت در گوگل پلاس باشد همگانی می کند. شاید بتوان گفت که با معرفی و عرضه سرویس Photos از سوی گوگل در کنفرانس I/O، این کمپانی خود را به یکی از بزرگترین مهره های عرصه ذخیره سازی تصاویر تبدیل کرد.

 

منبع: TheVerge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۹
یعنی این کنفرانس هیچ چیز جالب و قابل توجهی نداشت . دیگه اومده یه اپلیکیششن ساده عکس رو معرفی می کنه؟! تو برگزاری و ظاهر هم که عینا فقط تقلید از استیور جابز و حرفها و حرکاتش. بابا چیز جدید ندارید خب کنفرانس نذارید .

مهمان

۱۳۹۴/۳/۸
این app واقعا فوق العاده ست