خانهاخبار
نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه در گوشی های حال حاضر بازار چگونه است؟

نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه در گوشی های حال حاضر بازار چگونه است؟

نویسنده مهمان: اندازه صفحه نمایش یکی از مهمترین فاکتورهایی است که خریداران هنگام تصمیم گیری برای خرید یک تلفن هوشمند به آن توجه ویژه ای دارند، هرچند که نمی توان آن را تنها فاکتور مهم در انتخاب دانست. برخی از خریداران به تناسب میان صفحه نمایش و اندازه گوشی نگاه می کنند که نشان می دهد چه میزان از اندازه گوشی توسط صفحه نمایش اشغال شده است.
۱۳۹۴/۳/۶
نویسنده مهمان: اندازه صفحه نمایش یکی از مهمترین فاکتورهایی است که خریداران هنگام تصمیم گیری برای خرید یک تلفن هوشمند به آن توجه ویژه ای دارند، هرچند که نمی توان آن را تنها فاکتور مهم در انتخاب دانست. برخی از خریداران به تناسب میان صفحه نمایش و اندازه گوشی نگاه می کنند که نشان می دهد چه میزان از اندازه گوشی توسط صفحه نمایش اشغال شده است. این طور که روند بازار حکایت دارد، علایق مردم این روزها به سمت داشتن گوشی هایی کوچکتر که بخش حداکثری آنها را نمایشگر اشغال کرده است، یا گوشی های با سایز مناسب که لبه های کمی داشته باشد، در حرکت است. 
 
image
 
از نظر زیبایی شناسی، روند انتخاب به این صورت در نظر بسیاری از مردم بهترین حالت ممکن است. اگر کاری به مباحث زیبایی شناسی نیز نداشته باشیم چنین انتخابی بخش بیشتری از یک گوشی را به عنوان نمایشگر قابل استفاده در اختیار کاربر قرار می دهد. اگرچه ممکن است برخی از افراد عقیده دیگری داشته باشند و معیار آنها برای انتخاب متفاوت باشد.
 
اما کدام گوشی بیشترین نسبت صفحه نمایش به بدنه گوشی را به خود اختصاص داده است؟ خوشبختانه با توجه به اینفوگراف فراهم شده در Mobilsiden کاربران می توانند جزئیات در مورد اسمارت فون هایی که بیشترین نسبت نمایشگر به بدنه گوشی را دارند، مشاهده کنند. طبق لیست ارائه شده اسمارت فون SHARP AQUOS Crystal بیشتر نسبت اندازه نمایشگر به ابعاد گوشی را با 78.5 درصد به خود اختصاص داده است (که البته عجیب هم نیست). اگر تاکنون این گوشی را از نزدیک و یا در تصاویر واضح مشاهده کرده باشید حتما متوجه خواهید شد که چه نمایشگر بزرگی برای کار کردن در اختیار خواهید داشت. لبه ها در مقایسه با دیگر گوشی ها به طور محسوسی به حداقل ممکن کاهش داده شده است. اما چیزی که تعجب برانگیز است این است که نسل دوم این گوشی یعنی SHARP AQUOS Crystal 2 در رده دوم و پس از SHARP AQUOS Crystal  قرار می گیرد.
 
اگر به این اینفوگراف نگاه کنید می بینید که آیفون 5s اپل با داشتن نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 60.8 درصد در انتهای لیست قرار گرفته است و در کنار آن دستگاه های جدید دیگری مثل آیفون 6 اپل، گلکسی A3 سامسونگ و Oppo R7 نیز دیده می شود. اگر کنجکاو هستید بدانید دو پرچمدار جدید سامسونگ در کجا این رده بنده قرار گرفته اند، می توانید آنها را تقریبا در میانه اینفوگراف پیدا کنید. در این جا نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه گلکسی اس 6 اج سامسونگ 71.7 درصد ذکر شده است و گلکسی اس 6 سامسونگ نسبت ابعادی برابر با 70.6 درصد دارد که اندکی از مدل اج خود کمتر است.
 
دیگر پرچمداران حال حاضر بازار مثل اکسپریا زد 4 سونی نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 70.9 درصد را به خود اختصاص داده اند در حالی که مدل پیشین اکسپریا زد 3 این شرکت نسبتی برابر با 71 درصد دارد. توجه داشته باشید که این اعداد تنها بیانگر این موضوع هستند که شما در قسمت جلوی گوشی خود چه مقدار صفحه قابل استفاد در اختیار دارید، اما در واقع باید دید که چه اندازه از این صفحه واقعا مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.
 
image
 
منبع: AndroidHeadlines

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (30 نظر)

ممد

۱۳۹۴/۸/۲۰
بهترین لمس و صفحه نمایش و کیفیت رنگ و تصویر و دوربین و رابط کاربری و خلاصه ناب ترین گوشی دنیا و گوشی که اندروید رو سر پا نگهداشتع همین سالار سامیه داش دمتگرم که میفهمی چی خوبه چی بد.
پرچم سامسونگ و سامسونگی جماعت بالاس

ممد

۱۳۹۴/۸/۲۰
صد در صد همه جوره ایفون مایفونو بلعیده ایفون هر موقع تنوع رو تونست بنویسه و بیاد از لمس منحنی استفاده کنه اون موقع میشه بهش گفت گوشی الان اسباب بازیه برا کفا.

ممد

۱۳۹۴/۸/۲۰
جی اس ام طرفداره سامی نیس از ال جی هم اصن بدش نمیاد اصلا اینا مال مامان بابایه ادمین که نیس که روش تعصبی داشته باشه جی اس ام طرفداره بهتریناس طرفدار با کیفیت ترین ها طرفدار محبوب ترین ها چیزی که تو ال جی نیس و تو پرچمدارایه سامی کاملا موجوده تو هم یا الکی مسخره با سامس بدی یا اطلاعات در مورد سامسونگ و فناوری کمه بنظرم یه گوشی فهم خوب کسی که درکش از گوشی بالا باشه میره سراغ نوتایه سامی و پروژه صفرش

علی

۱۳۹۴/۵/۲۸
جالبه همه از همه چی گفتن جز گوشی صدر جدول

مهمان

۱۳۹۴/۳/۷
آقا هواوی Mate 7 حدود 78% شده چرا تو عکس نیست؟ اینم لینکش تو قسمت Display نگاه کنید http://www.gsmarena.com/huawei_ascend_mate7-6543.php