خانهاخبار
نسخه بعدی اندروید امکان استفاده همه جانبه از سنسور اثر انگشت را در اختیار خواهد داشت

نسخه بعدی اندروید امکان استفاده همه جانبه از سنسور اثر انگشت را در اختیار خواهد داشت

– نویسنده مهمان: گزارش ها نشان می دهد نسخه جدید سیستم عامل اندروید که در حال حاضر به شکل آزمایشی Android M نامیده می شود، شامل سیستم تصدیق هویت اثر انگشت است. این گزارش اینطور عنوان می کند که با روی کار آمدن سیستم احراز هویت توسط اثرانگشت در سیستم عامل تلفن های هوشمند، کاربران قادر خواهند بود بدون وارد کردن رمز عبور به تمام اپلیکیشن هایی که سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند دسترسی داشته باشند.
۱۳۹۴/۳/۲
– نویسنده مهمان: گزارش ها نشان می دهد نسخه جدید سیستم عامل اندروید که در حال حاضر به شکل آزمایشی Android M نامیده می شود، شامل سیستم تصدیق هویت اثر انگشت است. 
 
این گزارش اینطور عنوان می کند که با روی کار آمدن سیستم احراز هویت توسط اثرانگشت در سیستم عامل تلفن های هوشمند، کاربران قادر خواهند بود بدون وارد کردن رمز عبور به تمام اپلیکیشن هایی که سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند دسترسی داشته باشند. انتظار می رود گوگل در کنفرانس سالانه Google I/O که روزهای 28 و 29 مه در سان فرانسیسکو برگزار خواهد شد این ویژگی جدید را معرفی کند و جزئیات بیشتری را در این مورد فاش کند.
 
image
 
کاربران iOS که پیش از این با دستگاه های مجهز شده به TouchID کار کرده اند می دانند که کار با این ویژگی چقدر راحت تر از وارد کردن رمز عبور برای هرکاری است.آنها اینطور عنوان می کنند که کار با اثرانگشت نه تنها سریع تر، بلکه بسیار امن تر است.
 
اگرچه احراز هویت توسط اثرانگشت مسلما مستلزم داشتن دستگاهی است که به سنسور اثرانگشت مجهز شده باشد. در حال حاضر تعداد زیادی دستگاه اندرویدی که به این سنسور مجهز باشد وجود ندارد. به عنوان مثال گوشی های گلکسی Note 4، گلکسی S6/S6 Edge و HTC One Max گزینه هایی هستند که سنسور اثرانگشت دارند، البته این تعداد به زودی افزایش می یابد.
 
شاید بپرسید حال که این دستگاه ها به سنسور اثرانگشت مجهز هستند چه نیازی به احزار هویت بومی توسط  نسخه جدید اندروید دارند؟ در این رابطه می توان گفت عملکرد این گوشی ها بدون نسخه جدید اندروید تقریبا محدود است . در بسیاری از موارد سنسور اثرانگشت در اصل برای باز کردن قفل گوشی استفاده می شود اما با اضافه شدن سیستم احزار هویت ، اندروید M به توسعه دهنگان این امکان را می دهد برای اپلیکیشن های خود از این ویژگی استفاده کنند تا شما بتوانید ورود به برنامه ها را نیز توسط اثرانگشت خود کنترل کنید.
 
آخرین پرچمدار گوگل یعنی Nexus 6 که توسط شرکت موتورولا ساخته شد پیش از عرضه به یک سنسور اثرانگشت مجهز شده بود اما در آخرین دقایق گوگل این ویژگی را حذف کرد به دلیل اینکه API مربوط که قرار بود این سنسور را کنترل کند هنوز کاملا آماده نشده نبود.
 
منبع: Mashable

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۳/۴
آخه... باید گوشی سنسور تشخیص اثر انگشت داشته باشه یا نه؟!! خدایا...

مهمان

۱۳۹۴/۳/۳
سلام.با توجه به بروز بودن سایت عجیبه که از بعضی از نرم افزار ها اطلاع ندارین.برای گوشیهای اندرویدی نرم افزاری به اسم قفل اثر انگشت هست که باهاش میشه تمام اپلیکشن ها و کلیه قسمتهای گوشی رو بصورت جدا گانه قفل کرد که با اثر انگشت باز میشه این برنامه فوق العاده س.و امنیت بسیار خوبی داره