خانهاخبار
آیا اکسپریا A4 معرفی شده توسط سونی بعدا به Z4 Compact تغییر نام خواهد داد؟

آیا اکسپریا A4 معرفی شده توسط سونی بعدا به Z4 Compact تغییر نام خواهد داد؟

– نویسنده مهمان: سونی یک گوشی اکسپریا دیگر با نام اکسپریا A4 برای اپراتور مخابراتی ژاپنی NTT Docomo را معرفی کرد. احتمال می رود این گوشی که شماره مدل SO-04G را به خود اختصاص داده است همان گوشی اکسپریا Z4 باشد که پس از تغییر نام در سراسر جهان عرضه خواهد شد.
۱۳۹۴/۲/۲۳
– نویسنده مهمان: سونی یک گوشی اکسپریا دیگر با نام اکسپریا A4 برای اپراتور مخابراتی ژاپنی NTT Docomo را معرفی کرد. احتمال می رود این گوشی که شماره مدل SO-04G را به خود اختصاص داده است همان گوشی اکسپریا Z4 باشد که پس از تغییر نام در سراسر جهان عرضه خواهد شد. سونی پیش از این نیز برای گوشی اکسپریا A2 با مدل SO-04F همین کار را انجام داده بود و این گوشی را در جهان با نام اکسپریا Z3 Compact معرفی کرد، به خاطر همین است که این حدس و گمان ها چندان هم بی راه نیست. علاوه بر این سایت اپراتور مخابراتی ژاپنی، مدل های Z4 و A4 را در کنار هم قرار داده است و به این صحبت ها قوت بیشتری می بخشد.
 
image
 
گوشی اکسپریا A4 از صفحه نمایش 4.6 اینچی با کیفیت 720p همچون Z3 Compact برخوردار است و بسیار شبیه به پرچمدار کوچک سونی ساخته شده است. تراشه این گوشی همان اسنپ دراگن 801 است که در Z3 Compact نیز استفاده شده است. استفاده از تراشه مشابه در این گوشی، این احتمال را نیز قوت می بخشد که گوشی اکسپریا A4 ممکن است تنها یک مدل اختصاصی از Z3 Compact برای اپراتور مخابراتی ژاپنی باشد تا اینکه عنوان نسل بعدی از این پرچمدار کوچک را به خود اختصاص دهد. 
 
گوشی اکسپریا A4 از 2 گیگابایت حافظه رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برد. دوربین اصلی این گوشی نیز همچون نسل های قبلی گوشی های پرچمدار سونی (از اکسپریا Z1 تا کنون) دوربینی 20.7 مگاپیکسلی است. یکی از تفاوت های قابل توجه این گوشی با اکسپریا Z3 Compact ورژن سیستم عامل آن است، اکسپریا A4 از ابتدا اندروید لالی پاپ را بر روی خود دارد. البته به روز رسانی اندروید 5 برای سایر گوشی های اکسپریا Z سونی نیز عرضه شده است.
 
image
 
تصاویر اکسپریا A4 بر روی سایت اپراتور مخابراتی نشان دهنده بدنه پلاستیکی مات در پشت گوشی است در حالی که در Z3 Compact از شیشه استفاده شده بود. ابعاد این گوشی نیز با Z3 Compact متفاوت است (ابعاد A4 برابر با 128 در 66 در 9.1 میلیمتر است در حالی که Z3 Compact ابعادی برابر با 127.3 در 64.9 در 8.6 میلیمتر دارد). وزن هر دو گوشی مشابه و معادل با 129 گرم است. همچنین ظرفیت باتری هر دو گوشی نیز 2600 میلی آمپر است و تغییری در آن مشاهده نمی شود. 
 
منبع: GSMArena

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

سعید

۱۳۹۴/۵/۱۶
مگه میشه مگه داریم

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۴
این فقط یک میانرده قدرت منده مگه میشه ینی سونی میاد خودشو مسخره میکنه اول به یه اسم میده بعد مباد اسمو تغییر بده ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۴
مثلا بقیه گوشیا چه تغیری دارن..فعلا تکنولوژی گوشی حرفی واسه گفتن نداره تا یه تحول اساسی..از لحاظ دیزاین هر برند یه هویتی واسه ساختارش داره انتظار دارید یهو قالب و عوض کنه؟ بی ام و بعد صد سال تغیری تو هویته اصلیش داده؟

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۴
این سونی دیگه شورشو درآورده دیگه نوآوری نداره فرقی با گوشی های قبلیش نداره اینجوری پیش بره آینده خوبی برای گوشی هاش نداره

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۳
واقعا طرح های سونی خسته کننده شده نسبت به طراحی گوشی های دیگه خیلی عقبه...!