خانهاخبار
بازار تلفن های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس گسترش پیدا خواهد کرد

بازار تلفن های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل فایرفاکس گسترش پیدا خواهد کرد

– نویسنده مهمان: فروش تلفن های هوشمندی که از سیستم عامل فایرفاکس استفاده می کنند از آفریقا آغاز شده است. مدل Orange Klif که یک گوشی 3G است هم اکنون در شبکه موبایل Orange در کشورهای سنگال و ماداگاسکار در دسترس کاربران قرار گرفته است.
۱۳۹۴/۲/۲۰
– نویسنده مهمان: فروش تلفن های هوشمندی که از سیستم عامل فایرفاکس استفاده می کنند از آفریقا آغاز شده است. مدل Orange Klif که یک گوشی 3G است هم اکنون در شبکه موبایل Orange در کشورهای سنگال و ماداگاسکار در دسترس کاربران قرار گرفته است. موزیلا در کنگره جهانی موبایل امسال در بارسلونای اسپانیا اعلام کرده بود که ممکن است تمرکز زیادی روی بازار آفریقا داشته باشد، این شرکت فروش گوشی های خود را از اوایل فصل بهار در آفریقای جنوبی آغاز کرده است و در نظر دارد تا در ماه های آینده آن را در سطح جهانی گسترش دهد.
 
image
 
«با راه اندازی این پروژه، موزیلا و اورنج، وعده در دسترس قرار گرفتن اینترنت موبایل برای میلیون ها نفر از مردم، که پیش از این از چنین امکانی بی بهره بودند، را محقق ساختند» این مطلب را موزیلا در وبلاگ خود عنوان کرده است. گوشی های فایرفاکسی قرار نیست در مقابل آیفون یا پرچمداران اندرویدی بایستند و با آنها مقابله کنند بلکه هدف موزیلا گسترش گوشی های هوشمند در میان مردمی است که تا کنون از هیچ نوع گوشی هوشمندی استفاده نکرده اند. آفریقا یک بازار بالقوه برای موزیلا به شمار می رود که از هر نظر گسترده است و می تواند رشد قابل توجهی با خود برای موزیلا به ارمغان بیاورد. مراسم عرضه این گوشی های هوشمند در آفریقا نشان می دهد که موزیلا چقدر در رسیدن به این هدف جدی است.
 
سیستم عامل فایرفاکس (Firefox OS) یک سیستم عامل متن باز بر اساس پلتفرم وب آزاد است که توسط بنیاد موزیلا توسعه داده می شود. اپلیکیشن های این  سیستم عامل موبایل از نوع Web App بوده که توسط تکنولوژی HTML5 ساخته می شوند و از طریق جاوا اسکریپت به سخت افزار گوشی متصل خواهند شد. اولین نسخه این سیستم عامل در سال 2013 عرضه شد، در حال حاضر گوشی های هوشمند فایرفاکس در بازار بیش از 25 کشور اروپایی، آمریکای جنوبی، آسیا و استرالیا عرضه می شوند که اکنون آفریقا نیز به جمع آنها پیوسته است.
 
منبع: TheVerge

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۰
به نظرم بهترین سیاست رو به اجرا گذاشته. کسانی رو هدف توسعه بازار محصولات خودش قرار داده که هیچ تجربه قبلی از موبایل و سیستم عامل موبایل ندارند.در نتیجه ، مقایسه ای وجود نخواهد داشت و نارضایتی از اینکه فلان سیستم عامل این قابلیتها رو داره و ... هم وجود نخواهد داشت. اگرنارضایتی وجود داشته باشه ، بر میگرده فقط به خود فایرفاکس و در نهایت باعث توسعه و بهبود فایرفاکس میشه. البته اگه رقبا از حسادتشون نپرند وسط این بازار ، که البته از شرکتهایی مثلا مثل سامسونگ بعید هم نیست.

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۰
فایرفاکس می تونه موفق باشه فقط به شرطی که تو طراحی هاش تقلید نکنه و خودش اصیل کار کنه چون قابلیتهاش رو قبلا دیدیم .