خانهاخبار
سامسونگ فرامین حرکتی را به گلکسی S6 اضافه کرده است

سامسونگ فرامین حرکتی را به گلکسی S6 اضافه کرده است

نویسنده مهمان:‌سامسونگ در گلکسی اس 4 برای اولین بار ویژگی فرامین حرکتی (motion and gesture) را به کاربران معرفی کرد که با استقبال خوبی نیز مواجه شد. حال در گلکسی اس 6 همه این گزینه ها و تنظیمات تنها در یک صفحه جای گرفته اند. خلاصه کردن این ویژگی ها و تنظیمات تنها در یک صفحه برای بسیاری از افرادی که دوست دارند با حرکت دادن گوشی و یا لرزاندن آن کارهای عجیب و غریب انجام دهند کمی ناخوشایند است اما اغلب افراد قرار گرفتن همه آنها در بخش تنظیمات را می پسندند.
۱۳۹۴/۲/۱۸

نویسنده مهمان:‌سامسونگ در گلکسی اس 4 برای اولین بار ویژگی فرامین حرکتی (Motion and gesture) را به کاربران معرفی کرد که با استقبال خوبی نیز مواجه شد. حال در گلکسی اس 6 همه این گزینه ها و تنظیمات تنها در یک صفحه جای گرفته اند. خلاصه کردن این ویژگی ها و تنظیمات تنها در یک صفحه برای بسیاری از افرادی که دوست دارند با حرکت دادن گوشی و یا لرزاندن آن کارهای عجیب و غریب انجام دهند کمی ناخوشایند است اما اغلب افراد قرار گرفتن همه آنها در بخش تنظیمات را می پسندند.

 

image


وقتی که در بخش تنظیمات به قسمت Motion and gesture می روید تنها چهار گزینه را پیش روی خود می بیند، بله تنها چهار گزینه که کار را برای شما بسیار آسان کرده است. شما می توانید ترکیبی از این فرامین حرکتی را انتخاب کنید تا گوشی شما عمل خاصی را انجام دهد. این فرامین با هم تداخل نخواهند داشت و مشکلی برای گوشی شما پیش نخواهد آمد، در واقع باید گفت بسیار هم کارآمد هستند.

 

image


تماس مستقیم
استفاده از گزینه تماس مستقیم به شما کمک می کند تا برای ایجاد تماس، سریع تر اقدام کنید و چند بار کمتر به نمایشگر ضربه بزنید. وقتی که کارت های تماس، پیام و یا مخاطبان را به سمت بالای صفحه بکشید، تنها کافی است گوشی را به گوش خود نزدیک کنید تا به صورت خودکار با فرد مورد نظر تماس گرفته می شود. به یاد داشته باشید که اگر برای یک فرد چند شماره ذخیره کرده باشید هنگام استفاده از این ویژگی با اولین شماره فرد (Primary) تماس گرفته می شود.


هشدار هوشمند
این ویژگی مبهم ترین و سوال برانگیزترین مورد در این دسته است. هشدار هوشمند قرار است که شما را با یک ویبره نسبت به نوتیفیکیشن های از دست رفته آگاه کند تا هنگامی که پس از مدتی گوشی را به دست می گیرید، آنها را به شما یادآوری نماید. با توجه به اینکه اکثر کاربران می توانند با فشار دادن دکمه پاور یا خانه نگاهی به نوتیفیکیشن های گوشی خود بیاندازند، این ویژگی خیلی عالی به نظر نمی رسد. در واقع اجبار به روشن کردن صفحه گوشی برای دیدن یک نوتیفیکیشن، نوعی شکست برای این هدف محسوب می شود.


بی صدا
وقتی این گزینه را فعال کنید خواهید توانست صدای هشدارها یا زنگ تماس را به دو روش غیر فعال نمایید. روش اول با پوشاندن صفحه نمایشگر گوشی با کف دست و روش دوم با برگرداندن صفحه گوشی رو به زمین. معمولا اکثر ما از گذاشتن صفحه گوشی روی سطوح سخت واهمه داریم اما گذاشتن کف دست روی صفحه نمایشگر می تواند جایگزین مناسبی برای سوایپ کردن صفحه یا استفاده از دکمه ها برای قطع تماس باشد.


حرکت دادن دست برای گرفتن اسکرین شات
این گزینه می تواند یک راه جایگزین جهت گرفتن اسکرین شات یا عکس از صفحه نمایشگر گلکسی اس 6 باشد. با فعال کردن این گزینه این امکان را پیدا خواهید کرد تا به جای فشار دادن و نگه داشتن همزمان دکمه های پاور و خانه، کف دست خود را با فاصله، از یک سو به سوی دیگر صفحه حرکت دهید تا از نمایشگر گوشی اسکرین شات گرفته شود. این مورد هنگامی که گوشی را با یک دست گرفته اید و می خواهید خیلی سریع و آسان از صفحه عکس بگیرید بسیار کارآمد خواهد بود.

 

image


این فرامین و گزینه های حرکتی زندگی شما را تغییر نخواهند داد اما چند قابلیت کوچک خوب را به گوشی شما اضافه می کنند. این گزینه ها را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای استفاده کردن گزینه بهتری است.

 

منبع: AndroidCentral

 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (10 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۲
توی عمرت اصلا اچ تی سی دستت گرفتی اپل که جای خودشو داره،شما برو با سامسونگ پلاستیکیت بازی بکن اچ تی سی رو یکبار دست بگیری دیگه دلت نمیاد زمین بزاری

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲۰
m9 خریدم همون روز افتاد تو دسشویی اولش دلم سوخت بعدش که خوب فکر کردم دیدم اپل و اچ تی سی همونجا جاشون بهتره فقط سامی خودمون که اینارو دق داده

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۹
آره تو راست میگی ماهم باور کردیم . اچ تی سی خوب سامسونگ بد موفق باشی پسرم

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۹
فکر کنم نویسنده اولین بار بوده که با گوشی سامسونگ کار میکرده

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱۹
اینارو که اس3 هم داشت تازه بیشتر از این سه تا