خانهاخبار
ویژگی جدید مرورگر کروم برای هماهنگی بیشتر بین اندروید و کامپیوترهای رومیزی

ویژگی جدید مرورگر کروم برای هماهنگی بیشتر بین اندروید و کامپیوترهای رومیزی

نویسنده مهمان: شرکت گوگل به تازگی قدم های کوچکی را در راستای تسریع ایجاد ارتباط بین کامپیوتر رومیزی و دستگاه اندرویدی شما برداشته است. این شرکت ویژگی را ارائه داده است که به شما اجازه می دهد مسیرها، یادداشت ها، یادآور یا Reminder ها و موارد دیگری را به شکل مستقیم از مرورگر کامپیوتر خود بر روی گوشی ارسال کنید.
۱۳۹۴/۲/۷
نویسنده مهمان: شرکت گوگل به تازگی قدم های کوچکی را در راستای  تسریع ایجاد ارتباط بین کامپیوتر رومیزی و دستگاه اندرویدی شما برداشته است. این شرکت ویژگی را ارائه داده است که به شما اجازه می دهد مسیرها، یادداشت ها، یادآور یا Reminder ها و موارد دیگری را به شکل مستقیم از مرورگر کامپیوتر خود بر روی گوشی ارسال کنید.  
اگر گوشی اندروید شما آپدیت باشد و تنظیمات مربوط روی آن به درستی اعمال شده باشد، شما به راحتی می توانید در نوار جست و جوی مرورگر خود تایپ کنید “Send a note to my phone”  یا "Send directions to my phone".
 
image
 
با انجام این کار یک کارت کوچک شبیه به کارت های سرویس Google Now باز می شود که به شما اجازه می دهد در قسمت یادداشت ها تایپ کنید و یا مسیری که به دنبال آن هستید را مشخص کنید. پس از آن گوگل این اطلاعات را به صورت نوتیفیکشن بر روی گوشی شما ارسال می کند. به غیر از ارسال یادداشت و مشخص کردن مسیر شما می توانید کارهای دیگری از قبیل تنظیم کردن آلارم و وارد کردن یک قرار ملاقات در Reminder را نیز انجام دهید. همچنین می توانید به سرعت مکانی که گوشی شما در آنجا قرار دارد را از طریق نوار جست و جوی گوگل پیدا کنید. 
این ویژگی جدید در واقع می تواند توسعه همگام سازی های بزرگ شرکت گوگل بین مرورگر کروم در کامپیوتر دسکتاپ و سیستم عامل اندروید محسوب شود. در سالهای اخیر، جست و جوها و تب ها به صورت یکپارچه بین این دو همگام سازی شده و همچنین جست و جوهای Google Maps بین هر دو پلتفرم به اشتراک گذاشته می شود. 
پیش از این گوگل افزونه ای به نام Chrome to Phone را برای به اشتراک گذاری اطلاعات از کامپیوتر به گوشی منتشر کرده بود. اما سیستم جدید به طور مستقیم با نوار جست و جوی گوگل سروکار دارد که بسیار آسان تر است و در واقع می تواند جوابی به ویژگی Handoff باشد. Handoff که در iOS 8 عرضه شد به کاربران اجازه می دهد کارهایی که با کامپیوتر مک خود در حال انجام آنها بودند را روی آیفون یا آیپد خود ادامه دهند و یا برعکس اگر روی آیفون و آیپد خود در حال ویرایش عکس یا مرور یک صفحه وب هستند، ادامه آن را روی کامپیوتر مک خود دنبال کنند.
 

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۲/۷
به دلیل تحریم ها سرویس گوگل نو در ایران غیر فعال است

مهمان

۱۳۹۴/۲/۷
گوگل نو که کار میکنه منظورتون از کارت رو متوجه نمیشم. کارت دیگه چیه؟

مهمان

۱۳۹۴/۲/۷
چه فایده گوگل نو که کارت هاش برای ما کار نمیکنه