خانهاخبار
گوگل ویژگی‌های جدید Android Wear را معرفی کرد

گوگل ویژگی‌های جدید Android Wear را معرفی کرد

جی اس ام: پلتفرم Android Wear در حال کامل شدن است. گوگل در نسخه جدید این سیستم عامل که به زودی عرضه می شود، ویژگی های جدیدی را قرار داده است که البته می توان یکی از آن ها را، الگو برداری از سیستم عامل اپل واچ دانست. ساعت هوشمند LG G Watch Urban، اولین ساعت هوشمندی خواهد بود که با نسخه 5.1 از سیستم عامل اندروید ور عرضه می شود.
۱۳۹۴/۲/۱

جی اس ام: پلتفرم Android Wear در حال کامل شدن است. گوگل در نسخه جدید این سیستم عامل که به زودی عرضه می شود، ویژگی های جدیدی را قرار داده است که البته می توان یکی از آن ها را، الگو برداری از سیستم عامل اپل واچ دانست. ساعت هوشمند LG G Watch Urban، اولین ساعت هوشمندی خواهد بود که با نسخه 5.1 از سیستم عامل اندروید ور عرضه می شود. همچنین این بروزرسانی برای تمامی دستگاه های مبتنی بر این سیستم عامل، عرضه خواهد شد. 

یکی از این قابلیت ها، فعال شدن ویژگی WiFi در ساعت های اندرویدی است. این ساعت ها تا کنون به صورت سخت افزاری WiFi را پشتیبانی می کردند اما اکنون می توان به کمک سیستم عامل دستگاه، WiFi را خاموش یا روشن کرد. فعال شدن WiFi در این سیستم عامل، به کاربر اجازه می دهد زمانی که ساعت با بلوتوث به گوشی وصل نیست، با استفاده از شبکه WiFi اعلان ها را دریافت کند و نمایش دهد. برای این مظور هم ساعت و هم گوشی باید به اینترنت دسترسی داشته باشند.

همچنین قابلیت Always-On برای اپلیکیشن های اندروید ویر فراهم شده است. تا کنون تنها زمانی که تنها واچ فیس ها نمایش داده می شدند، می توانستید صفحه نمایش را همیشه روشن نگاه دارید. اما اکنون به کمک ویژگی Always-On می توانید برای هر اپلیکیشنی که می خواهید، صفحه نمایش را روشن نگاه دارید. 

Always-On همچنین برای توسعه دهندگان هم مفید خواهدبود. به کمک این ویژگی می توانند صفحه نمایش ساعت کاربرانشان را تا هر زمانی که در نظر دارند، روشن نگاه دارند. Always-On یک ویژگی هوشمندانه نیز دارد. در واقع مادامی که شما به صفحه نمایش نگاه کنید، صفحه ساعت شما به صورت رنگی و روشن، اطلاعات را به شما نشان می دهد و به محض این که ساعت تشخیص دهد شما به آن نگاه نمی کنید، اندروید ور صفحه نمایش را از حالت رنگی در می آورد تا در مصرف باتری صرفه جویی شود.

 

image

 

یکی دیگراز قابلیت هایی که با این بروزرسانی به اندروید ور اضافه شده، ژست های حرکتی جدید است. به کمک این جسچرهای جدید، هرباری که می خواهید در صفحه ای اسکرول کنید، تنها کافی است مچ دست خود را یک بار بچرخانید. به کمک این ویژگی مثلا وقتی در دست دیگر خود لیوان قهوه گرفته باشید، می توانید به کمک این ویژگی می توانید در میان نوتیفیکیشن ها اسکرول کنید و از آنها باخبر شوید. این ویژگی را از اینجا ببینید.

صفحه واچ فیس نیز بهبود هایی داشته است. اکنون با یک بار لمس صفحه ساعت، می توانید وارد لیست اپلیکیشن ها و مخاطبین خود شوید و از آن جا برای کسی پیامک بفرستید.

 

image

 

ویژگی دیگری که در ابتدا نیز گفتیم به نوعی الگو برداری از سیستم عامل اپل واچ به حساب می آید، پاسخ دادن با شکلک های Emoji است. علاوه بر این نوع پاسخگویی می توانید Emoji مورد نظر خود را روی صفحه ساعت نقاشی کنید. 

 

image

 

دو ویژگی دیگر در این بروزرسانی وجود دارند که در وبلاگ رسمی گوگل خبری از آنها داده نشده است. یکی از این ها مربوط به اعلان ها می شود. در اندروید ور نسخه ۵.۱، حتی اگر در اپلیکیشنی باشید، باز هم اعلان ها را در صفحه نمایش مشاهده خواهید کرد و به عبارت دیگر، اعلان ها همه جا در اندروید ور با شما خواهند بود.

 

image

 

امکان تغییر سایز فونت نیز به این نسخه از سیستم عامل ساعت های هوشمند اضافه شده است. در مجموع می توان گفت ساعت های هوشمند روز به روز به بلوغ بیشتری می رسند و شاید فعلا مهم ترین ضعفی که می توانیم به آنها نسبت بدهیم، عمر باتری آنها باشد. شما درباره این بروزرسانی چه فکر می کنید ؟

 

منبع: GoogleBlog

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

مهمان

۱۳۹۴/۲/۲
چرا کمپانی های معتبر به فکر سیمکارت خوری ساعت نیستند. چند ماهه از سر ناچاری سامسونگ گیر اس گرفتم، اما چشم انتظار ورود ساعتی سیمکارت خور با سیستم عامل اندرویدم...

مهمان

۱۳۹۴/۲/۱
به پای اپل واچ نمیرسه