خانهمقاله‌ها
چگونه شماره‌ها را در آیفون وارد لیست سیاه یا Blacklist کنیم؟

چگونه شماره‌ها را در آیفون وارد لیست سیاه یا Blacklist کنیم؟

در این مطلب آموزشی، نحوه بلاک کردن شماره‌ها و افزودن آنها به لیست سیاه در گوشی‌های آیفون را به شما نمایش می‌دهیم.
۱۴۰۲/۸/۲۳

یکی از قابلیت‌هایی که در تمامی گوشی‌های هوشمند دیده می‌شود؛ امکان بلاک کردن مخاطبین و شماره‌ها است که برای جلوگیری از تماس‌ها و پیامک‌های تبلیغاتی یا افراد مزاحم کاربرد فراوانی دارد. پس از قرار دادن یک شماره یا مخاطب در لیست سیاه آیفون، دیگر هیچ تماس تلفنی، پیامک، آی‌مسج یا فیس‌تایم را از آن دریافت نخواهید کرد.

در ادامه این مطلب، نحوه بلاک کردن شماره‌ها و افزودن مخاطبین به لیست سیاه در گوشی‌های آیفون را به شما نمایش خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

image

چگونه شماره‌ها را در آیفون وارد لیست سیاه یا Blacklist کنیم؟

در صورتی که شماره مورد نظر در لیست مخاطبین شما قرار دارد؛ می‌توانید از این روش آن را به لیست سیاه اضافه کنید. ابتدا وارد منوی تنظیمات گوشی شوید و پس از کمی اسکرول به سمت پایین، منوی Phone را باز کنید. در این منو، گزینه Blocked Contacts را که در بخش پایینی صفحه قرار دارد انتخاب کنید. روی گزینه Add New تپ کرده و سپس کانتکت مورد نظر خود برای افزودن به Blacklist را از لیست مخاطبین انتخاب کنید. پس از انجام این پروسه، مخاطب انتخاب شده دیگر امکان برقراری تماس یا ارسال پیامک به شما را نخواهد داشت.

image

در صورتی که شماره مورد نظر در لیست مخاطبین شما وجود نداشته و قصد افزودن آن به مخاطبین را نیز ندارید؛ به اپلیکیشن Phone مراجعه کرده و سپس وارد بخش Recent شوید. پس از ورود به این بخش، شماره مورد نظر خود را پیدا کرده و روی گزینه «i» کنار آن تپ کنید؛ سپس در بخش پایینی صفحه گزینه Block This Caller را انتخاب کنید.

image

همانطور که می‌بینید؛ پروسه بلاک کردن مخاطبین و شماره‌ها در سیستم عامل iOS بسیار ساده است و زمان زیادی را از کاربر نخواهد گرفت. امیدواریم که این مطلب آموزشی، برای شما مفید واقع شده شود و از این پس با نحوه انجام این کار در سیستم عامل iOS آشنا شده باشید. تجربه‌ها و سوالات خود را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران جی اس ام در میان بگذارید.

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (35 نظر)

سولماز

۱۴۰۱/۱۲/۱۶
اگر کسی گوشی آیفون دارد و مرا بلاک کرده باشد و من هم به او اس بدهم آیا اس ام اس مرا خواهد دید ؟ چیکار کنم که اس ام اس مرا ببیند؟

سحر

۱۳۹۹/۱۱/۱۱
شماره ای رو در گوشی خودم بلاک کردم آیا خودم قادر به ارسال پیام به اون شماره هستم ؟ و این پیام دست شماره بلاک شده میرسه ؟

سحر

۱۳۹۹/۱۱/۱۱
باسلام اگر شماره ای را در گوشی آیفون خود بلاک کرده باشم اگر خودم پیغام بفرستم برای اون فرد ارسال خواهد شد ؟

sos

۱۳۹۸/۷/۲۲
روی آیکون Phone در صفحه‎ی Home، به آهستگی ضربه بزنید، تماس‎های از دست رفته یا تمامی تماس‎ها را انتخاب کنید، روی آیکون اطلاعات در سمت راست شماره‎ای که دوست دارید مسدود کنید به آهستگی ضربه بزنید. حالا در پنل اطلاعات ظاهر شده اسکرول کنید، و آهسته روی گزینه‎ی آبی رنگ Block this Caller ضربه بزنید، به دنبال آن برای تایید درخواست شما، گزینه‎‏ای با عنوان Block Contact ظاهر می‎شود.

سپهر

۱۳۹۷/۲/۱۸
توی آیفون ۵ بلک لیست نداره@!!!!!!!!!!!